Armen lopen achter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Armen lopen achter

Wat te doen tegen zwaar achterlopende armen?
    ik heb een hele grote v-rug en dikke borst spieren ;p
    de enige spiergroep die mij altijd pest zijn de armen....
    benen groeien goed,nek ook schouders zijn oke...
    maar die armen !!
    het staat gewoon uit verhouding als je kijkt naar wat voor een romp ik heb en ik schaam me er ook wel een beetje voor...
    wat te doen?

ik volg momenteel het ub/lb schema van dynobet
    heb het schema wat aangepast kwa armen sinds de laatste training en nu voel ik ze wel goed...
    close grip BP kreeg ik te veel last van mijn voorkant schouders en voelde daardoor bijna niet mijn triceps...

mijn huidige armen schema ik doe voortaan op trainingsdag 1 als eerste de armen om die goed te prikkelen verder kan ik natuurlijk de andere spiergroepen minder goed aanpakken maar die gaan toch goed...

ub dag 1 ik begin met armen:
    Biceps:
    hammer Curls pyramide: 8x12kg 10x12 12x8 kg
    barbel curls en dan 21e.

Triceps:
    tricep kick backs 3x9-12
    tricep back extension 3x9-12

ik had na deze training behoorlijk spierpijn in de armen...

ub dag 2 ( armen aan het einde van de training)
    Barbel Curls 3x9-12
    cable hammer curls 3x9-12

tricep kick backs 3x9-12
    Frens ez press...

verder heb ik ook dat de onderkant van mijn arm dun is en dan in het midden dat mijn arm dikker loopt... verder heb ik ook er last van als ik bijvoorbeeld een t-shirt draag want de achterkant van de arm is gevuld met tricep... en dan hangt het los bij mij biceps
    zeer vervelend dus...

gr piet

sorry voor de lange lap text trouwens ;p

Comment

stats:
      70kg
      175
      15 jaar.
      12-13% FP

Comment

1 jaar trainings ervaring ik ging van 68kg vet naar 58kg en toen van 58 naar 70 ;p en dat na 1 jaar dus leuke gains ik d8 misschien intressant om erbij te zetten XD

Comment

Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet eigenlijk, heb je een foto?
          The expert in anything was once a beginner..

Comment

Plaats is een foto want jij hebt denk ik een vertekend beeld van je armen.
            Waarschijnlijk is het gewoon in verhouding en moet je overal wat massa opplakken.

Mistermn was me voor met de foto
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Foto's zouden wel prettig zijn ja.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by rainman View Post
                Plaats is een foto want jij hebt denk ik een vertekend beeld van je armen.
                Waarschijnlijk is het gewoon in verhouding en moet je overal wat massa opplakken.

Mistermn was me voor met de foto

Voor je onderarmen toets je bij Google in "onderarmen trainen" het zal je verbazen wat voor informatie er voor je tevoorschijn komt, ik vond de wrist curl altijd wel slopend voor mijn onderarmen!

Comment

Originally posted by MisterMn View Post

Voor je onderarmen toets je bij Google in "onderarmen trainen" het zal je verbazen wat voor informatie er voor je tevoorschijn komt, ik vond de wrist curl altijd wel slopend voor mijn onderarmen!
                  [/QUOTE]7

Onderarmen apart trainen is evt handig voor extra grip,maar ik vind het vrij nutteloos voor groei.
                  Ik heb onder(voor-)armen ook een tijdje apart getraind,maar ze groeien vanzelf wel mee met de zware compoundoefeningen.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

7

Onderarmen apart trainen is evt handig voor extra grip,maar ik vind het vrij nutteloos voor groei.
                    Ik heb onder(voor-)armen ook een tijdje apart getraind,maar ze groeien vanzelf wel mee met de zware compoundoefeningen.[/QUOTE]

Hangt af van je aanleg. Ik doe het ook niet meer omdat mijn onderarmen ook goed meegroeien met compounds..

Comment

Ik heb totaal geen aanleg voor dikke onderarmen en ik heb ook dunne polsen.
                      Met de extra oefeningen voor onderarmen groeiden ze niet echt,maar door de zwaardere compoundoefeningen wel.
                      Maar kwaar kan het nooit natuurlijk.

Ontopic:Foto,s?
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Beste Pieter, je maakt jezelf veel te druk.
                        Die armen komen vanzelf wel als jij ze ook maar voldoende rust gunt. Denk nu niet dat flinke armen niet voor jou zijn weggelegd kerel. Als jij lang genoeg door gaat met trainen komt er zelfs n moment dat je zegt, ze hoeven niet groter meer..
                        Maar de meeste maken er zo'n probleem van dat ze de armen te veel gaan trainen of te vaak. Sommige vergeten voor het gemak, dat: je de armen bijna met alles meetraint wat met je bovenlichaam te maken heeft.
                        Geef die dingen nou ook eens rust..
                        Je kent ook wel die piepeltjes die de hele dag met de biceps aangespannen lopen of ze even oppompen om ze flinker te laten lijken... Of ze showen er telkens mee, en laten ze bijna overal even zien...

Kijk, en dat moet je nou net niet doen. Rust is rust en dan probeer je ze zo weinig mogelijk te gebruiken. Ze krijgen immers al genoeg op hun flikker met alle boven lichaam trainingen.

Sla gerust eens n keer die armen over, om ze extra rust te gunnen. Maar als je ze dan ook traint, geef ze dan ook flink op hun donder. Kijk niet of je spierpijn krijgt ervan, spierpijn is geen teken van groei. Krijg je wel spierpijn kan dat betekenen dat je ze weer net even anders hebt aangepakt.
                        Probeer als je ze traint de zware oefeningen eerst te pakken en sluit je armtraining af met een concentration oefening en ga ermee door tot fail, dan help je met je andere hand nog 2 repjes mee omhoog (negatieve reps)
                        Voelen ze vol en zwaar, dan stop je... En geef ze weer 2 tot 3 dagen rust..
                        Ook bij je armen geld, soms is minder MEER.

Maar kerel maak je niet druk om je armen, ze komen heus wel..

Comment

bedankt voor de reacties !
                          ik train gewoon lekker zoals ik dit altijd al deed en dan voortaan weer de armen op het einde !
                          dus als ik mijn training heb afgerond doe ik dus eerst een bicep oefening:
                          consentration curls 3x9-12
                          wat moet ik dan nog er aan toevoegen voor de triceps?
                          tricep kick backs of tricep extension?
                          ik vind de tricep extension eerlijk fijner omdat ik daar nog wat met gewicht kan wisselen en met de kick backs maar 1 dumbel geschikt is...

dus dan doe ik voortaan:
                          Tricep extension 3x9-12 ( tot failen.)
                          Bicep consentration curls 3x9-12 ( met de laatste 2 even helpen...)
                          ik zal nog wel even foto doen als pf van mijn rug...

Comment

Nee vriend, je snapt m'n verhaal denk ik niet. Kijk even in mijn logje, dan zie en begrijp je beter wat ik bedoel..
                            Dan zie je ook dat ik er een overgang oefening bij pak. En de laatste oefeningen voor bi en tri concentrations zijn.
                            De laatste oefening neem ik ook n stuk lichter, maar met meer reps tot fail. Dan is 2 sets ook genoeg.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X