Paar stellingen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Paar stellingen

Bn'ers.

Ik vroeg me wat dingen af en het leek me wel een leuk idee om hier even een topic over te maken, hier komen een paar stellingen waarvan ik wel benieuwd ben wat andere mensen hierover denken.

Voel je vrij om te reageren en schroom niet om je eigen stellingen te gooien.

1:
    'Kleine' mensen groeien sneller in spiermassa dan 'grote' mensen (170cm-190cm)

2:
    Lage reps zorgen voor spiermassa en hogere reps zorgen voor kracht (3-8 reps/12-20 reps)

3:
    Voor de kleinere mensen is het makkelijker er goed uit te zien dan voor grotere mensen (lijkt wat op stelling 1) met goed uitzien doel ik op de kortere spieren waardoor het sneller groot lijkt dan langere spieren.

Kan zo even niet op meer stellingen komen, maar daar kom ik later misschien nog wel op. Dan post ik ze gewoon hierbij in de reacties.

1. Ja de lengte speelt een rol. Hoe kleiner je bent hoe breder je lijkt.

2. Dat is logisch.

3.zie 1
    Hard work Pays off!

Comment

Originally posted by NickP View Post

Lage reps zorgen voor spiermassa en hogere reps zorgen voor kracht (3-8 reps/12-20 reps)
      Ben jij hier 100% zeker van?
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Originally posted by Whahaha View Post
        1. Ja de lengte speelt een rol. Hoe kleiner je bent hoe breder je lijkt.

2. Dat is logisch.

3.zie 1
        Dus Kai Green heeft veel kracht maar weinig massa?

Nee Whahaha,dat is redelijk achterhaald en niet per definitie waar.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
          Ben jij hier 100% zeker van?
          Ik denk dat hij bedoelde lager reps zorgen voor kracht en hogere voor spiermassa.

Bij mij werkte het eigenlijk zoals hij in de openingspost zei. Toen ik rep range van 12-15 ging ik veel harder op kracht als 5-8 bijv.

Comment

Ik ben geen expert op het gebied van krachttraining, maar is het niet zo dat de meeste krachtschema's uitgaan van ongeveer 5 reps per set?
            Ik doe een gok

Comment

Ja precies dat denk ik ook, maar daarom zet ik deze dingen ook in een topic zodat we beetje kunnen discussiëren over dit soort uitspraken.

@inferno, nee dat weet ik niet zeker en dit is ook niet mijn waarheid. Alleen ben benieuwd wat het antwoord is op die stellingen.
              Zoals jij het verwoorde ben je het iig met de andere 2 eens haha

Comment

1-6 voor kracht
                6-12 massa
                12+ uithoudingsvermogen/andere vezels voor massa

Kleine mensen lijken natuurlijk sneller 'breed'. Ze komen niet per definitie sneller spiermassa aan. Dat heeft niets met groot en klein te maken

Comment

Oja er schiet me weer 1 te binnen:

4: zijn grotere mensen per definitie sterker dan kleinere mensen (denk weer aan de 190cm-170cm)
                  dus is het knapper dat iemand van 170cm 100kg drukt dan iemand van 190cm 100kg drukt??
                  En denk ook aan een chin up qua gewicht, iemand van 60 kg die een chinup doet, is dat minder zwaar voor die persoon dan dat iemand van 80 kg een chinup doet. Zijn de spieren dan niet van nature al sterker bij iemand die 80kg weegt?

Comment

Mensen met kortere armen kunnen makkelijker bankdrukken want ze hoeven minder ver te drukken. Ik geloof dat mensen met langere armen dan weer andere oefeningen makkelijker kunnen.

Ja ligt eraan als het 80 kg vet is tegenover 60 kg spier dan zal die van 80 kg het zwaarder hebben. Maar als de omstandigheden ongeveer gelijk zijn zal het (ongeveer) even zwaar zijn.

Comment

Ja oke bankdrukken is dus makkelijker als iemand kleiner is, door middel van zijn kortere armen. De deadlift was juist weer een oefening die makkelijker uit te voeren is door mensen die groter zijn dacht ik te weten.

Comment

Ja oke bankdrukken is dus makkelijker als iemand kleiner is, door middel van zijn kortere armen. De deadlift was juist weer een oefening die makkelijker uit te voeren is door mensen die groter zijn dacht ik te weten.
                        Ik denk dat ook hier weer kleine mensen in het voordeel zijn omdat ze een kleinere beweging hoeven te maken.
                        Aan de andere kant denk ik dat het bij bp bijvoorbeeld niet heel veel uit maakt.
                        zijn armen zijn korter maar het is voor hem nog steeds zijn hele arm en dat is voor langere mensen net zo goed.
                        en bovendien kost die 5cm extra niet zo gek veel extra kracht, het zware zit hem in de eerste paar centimeter vanaf je borst gezien.

Comment

Hmm de logica van je bench press klinkt wel logisch, maar ik ben redelijk zeker van mijn zaak wat betreft de deadlift..

Comment

massa verplaatst massa. Daarom heb je gewichtklasses bij powerliftwedstrijden.

Comment

Als je wat langer traint kom je er al snel achter dat lang mensen niet per definitie lange armen hebben. Zo ben ik kort wat lengte betreft, maar heb ik langere armen dan de meeste personen rond de 1.90. Mooi met de deadlift, minder mooi met benchen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X