Paar stellingen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Silk View Post
    Als je wat langer traint kom je er al snel achter dat lang mensen niet per definitie lange armen hebben. Zo ben ik kort wat lengte betreft, maar heb ik langere armen dan de meeste personen rond de 1.90. Mooi met de deadlift, minder mooi met benchen.
    Niet dat ik me aangevallen voel, maar ik snap je punt niet helemaal qua uitleg.
    Je zegt als je wat langer traint kom je er snel achter dat lange mensen niet per definitie lange armen hebben, maar wat heeft dat met lang trainen te maken? Ikzelf train thuis namelijk en zal op korte termijn iig niet in contact komen met mensen met lange armen die ook trainen.

Tenminste, wel op dit forum natuurlijk maar die zullen dit nooit zo in woorden neerzetten over de lengte van de armen.

Comment

Originally posted by NickP View Post
      Niet dat ik me aangevallen voel, maar ik snap je punt niet helemaal qua uitleg.
      Je zegt als je wat langer traint kom je er snel achter dat lange mensen niet per definitie lange armen hebben, maar wat heeft dat met lang trainen te maken? Ikzelf train thuis namelijk en zal op korte termijn iig niet in contact komen met mensen met lange armen die ook trainen.

Tenminste, wel op dit forum natuurlijk maar die zullen dit nooit zo in woorden neerzetten over de lengte van de armen.
      Ah, dat veranderd de zaak:P Dan zonder het lang trainen: er zijn veel verschillende lichamen, sommige zijn optimaal voor benchen, andere voor deadliften, andere voor squatten, andere voor weet ik het wat.

Comment

O sorry had het snel doorgelezen en verkeerd hoge reps zorgen voor massa en lage reps voor kracht dat is logisch
        Hard work Pays off!

Comment

Originally posted by Whahaha View Post
          O sorry had het snel doorgelezen en verkeerd hoge reps zorgen voor massa en lage reps voor kracht dat is logisch
          Hahaha,klopt ook niet altijd!
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Nee inderdaad niet helemaal logisch, je leest overal namelijk lage herhalingen dus pak eens 5 herhalingen met hoog gewicht = massa.

Op andere sites lees je: 8-12 reps = massa.

Nu is de vraag, met welk aantal reps bouw je het meeste massa.
            Ik doe zelf nu op de compounds 5 x 5 en op isolatie 4 x 8 of 4 x 10..

Comment

Originally posted by rainman View Post
              Hahaha,klopt ook niet altijd!
              Uiteraard zijn er hier en daar wat uitzonderingen maar over algemeen klopt het wel. Als jij je 1RM wilt verbeteren heeft het niet zoveel nut om continu de focus te leggen op sets van 10 reps of hoger.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                Uiteraard zijn er hier en daar wat uitzonderingen maar over algemeen klopt het wel. Als jij je 1RM wilt verbeteren heeft het niet zoveel nut om continu de focus te leggen op sets van 10 reps of hoger.
                Maar met lage reps kan je ook aardig wat massa krijgen bedoelde ik,net als kracht.
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Maar met lage reps kan je ook aardig wat massa krijgen bedoelde ik,net als kracht.
                  Ah, inderdaad. Daar heb je gelijk in.
                  I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                  - Dave Tate

Comment

Kracht is vooral een functie van het zenuwstelsel.
                    Hoe zwaarder het gewicht bij een oefening, des te minder reps je kunt maken en hoe meer de nadruk ligt op kracht.

De optimale zone voor de ontwikkeling van kracht ligt doorgaans tussen de 85-100% van het 1RM van een lift.
                    We praten dan over gewichten die dusdanig zwaar zijn dat je er maar tussen de 1-5 herhalingen mee kunt maken.

Hoe lichter het gebruikte gewicht, des te meer reps je kunt maken en hoe meer de nadruk ligt op krachtuithoudingsvermogen.
                    We praten dan over gewichten die lager zijn dan die 85% 1RM, met een ondergrens van 30-40% 1RM.

Onder de 30-40% is de component kracht zo laag en het aantal reps wat je kunt doen zo hoog dat dit in de regel geschaard wordt onder het kopje uithoudingsvermogen.

Spiergroei is een structurele aanpassing.
                    Ergens hiertussen in ligt een zone waarin spiergroei optimaal gestimuleerd wordt. Dit is grofweg de range 70-85% 1RM.
                    Met dit soort gewichten kunnen de meeste personen een flink aantal sets maken van 6-12 herhalingen.

Dit is voor de meesten de optimale combinatie van belasting en vermoeidheid, die nodig is voor een toename van spiermassa.

Let op, dit is geen absolute zwart/wit waarheid, maar eerder een glijdende schaal.
                    Dwz. dat je met gewichten boven de 85% 1RM wel degelijk zult groeien, maar gemiddeld genomen niet zo makkelijk en snel als bij 70-85% 1RM.
                    In de 70-85% zone neemt kracht ook toe, maar niet zo dramatisch als boven de 85% 1RM.
                    Het is allemaal een kwestie van de nadruk op het een of het ander leggen[QUOTE]leentje buur gespeeld.
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Betreft die kracht discussie; er zou een verschil zijn tussen man en vrouw.
                      Vrouwen kunnen met hun maximale gewicht meer herhalingen maken, wat nog afstamt uit de oertijd (vrouw die de hele dag met een baby zeult enzo).
                      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                        Betreft die kracht discussie; er zou een verschil zijn tussen man en vrouw.
                        Vrouwen kunnen met hun maximale gewicht meer herhalingen maken, wat nog afstamt uit de oertijd (vrouw die de hele dag met een baby zeult enzo).
                        En mannen dan die de hele dag met een stuk wild of mammoet moesten zeulen?
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by NickP View Post
                          1:
                          'Kleine' mensen groeien sneller in spiermassa dan 'grote' mensen (170cm-190cm)

3:
                          Voor de kleinere mensen is het makkelijker er goed uit te zien dan voor grotere mensen (lijkt wat op stelling 1) met goed uitzien doel ik op de kortere spieren waardoor het sneller groot lijkt dan langere spieren.
                          Kleine mensen lijken ook sneller propjes, zeker als ze een grove taille hebben.

Comment

En mannen dan die de hele dag met een stuk wild of mammoet moesten zeulen?
                            Uh, want daar liepen ze bijna de hele dag mee? Dag in, dag uit?
                            Als er al mammoet was, dan was het vaak een verzwakte die in de problemen was geraakt (als in; verzwakt in een moeras oid). Maar een beetje zonde als dit een geschiedenis discussie wordt haha.

Welk voorbeeld je ook hebt, de kracht van mannen is vrijwel altijd explosiever geweest.

Comment

Originally posted by diasog View Post
                              1-6 voor kracht
                              6-12 massa
                              12+ uithoudingsvermogen/andere vezels voor massa
                              nee + nee = 2x nee.
                              SUFFER THE PAIN OF DISCIPLINE OR SUFFER THE PAIN OF REGRET

Comment

"Psychologically, men are more explosive, inconsistent, not enduring, a nd in pain exertion - especially among high performance athletes - somewhat sniveling. A woman is the opposite: tough, constant, enduring, level and calm under the pain to which her biology exposes her. On the average she is more patient than a man. Armed with these advantages, women are in a position to do endurance feats previously considered by men to be impossible."(Noakes 598)
                                Ze heeft gelijk rain.
                                Mind is everything.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X