wat is beter?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Maar met mijn schouderblessure hoef ik absoluut niet te dippen.
    Ik bedoelde trouwens dat een goed ontwikkelde bovenkant van de borst genetisch bepaald is.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ontken ik ook helemaal niet.
      Daarom dip jij niet, maar wil niet zeggen dat jij geen goede borstspieren kunt ontwikkelen.
      Zolang je het maar kunt blijven prikkelen, maakt het eigenlijk niet zoveel uit...
      Dat bedoelde ik er maar mee.

Comment

Ik snap het,mijn antwoord over dippen met een schouderblessure was eigenlijk meer een mededeling ,maar geen reactie op jouw antwoord dat je om een schouderblessure heen kan werken.

Feit blijft dat bovenkant/binnenkant/midden/onderkant borst trainen leuk is voor het idee en gevoel,maar dat het redelijk overschat is.

Wie trainde er ook al weer zijn borst door alleen maar extreem veel plat te bankdrukken?Franco?Of Tom Platz?
        Last edited by rain; 08-11-2013, 14:44.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Incline dumbell press > alle andere chest oefeningen
          Rainman: "Be a Sickcunt, not a sadcunt"

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
            Omdat ik het nut niet zo erg zie van incline press altijd maar doen, het verbetert nauwelijks je bovenkant borst(broscience). Je bovenkant is zo klein, dat je je beter kan focussen op complete ontwikkeling van je borst. En dan is dippen een goede oplossing.

Ik zou het ook knap vinden als je iemand met dippen zijn bovenkant borst niet kan trainen.
            mijn bovenkant borst loopt wel achter vergeleken met mijn onderkant en ik heb wel massa dus daar licht het niet aan. het werd mij geadviseerd om met de bovenkant met je borst te beginnen om meer massa te winnen aan de bovenkant.. en jij zegt dat het geen nut heeft?

stats \
            1,76
            kg 79,5
            vp 11,5
            Last edited by Neto61; 08-11-2013, 17:29.

Comment

Denk dat je overal ontwikelling mist, ondanks dat jij zegt dat het niet zo is.

Mijn visie hierop, is dat je niet zoveel onderscheid in borst oefeningen moet maken. Gewoon een aantal basis oefeningen en verder gewoon oefeningen kiezen complementair zijn aan je hoofdoefening.

Comment

En om heel eerlijk te zijn, boeien stats me niet zo :P. Foto's bewijzen meer uiteindelijk.

Comment

Je borst spieren zijn maar in 2 delen gedeeld bovenkant en de rest van je borst. Wat veel mensen nog steeds niet begrijpen is dat alle " presse oefeningen geen isolatie oefeningen zijn omdat je schouders en triceps mee doen in de beweging. Als je echt je " borst spier wil isoleren en doeltreffend wil raken is de beste oefening FLY'S.

Om overall meer massa op je borst te krijgen is fly en bench de beste oefening. En bij bench press inplaats van wat de meeste mensen doen ( op tepels ) laten zakken.. nu de stang boven de tepels laten zakken of zelfs onder je keel.

Probeer dit maar eens voor een paar trainingen en je zal resultaat zien

Comment

Wanneer je de stang meer richting de keel gaat bewegen lijkt het me toch dat er een ontieglijke ongezonde spanning op je schouders komt te staan die kan resulteren in onnodige blessures....

Comment

Ja en nee. Ja er komt veel spanning op je schouderkoppen en borstspier wat ook de bedoeling is.

Nee mits jij goed opgewarmd bent en geen gewichten pakt die je niet aan kunt is het een heel doeltreffende oefening.

Probeer het eens zou ik zeggen en zie dan graag je mening erover denk dat je wel enthousiast zal worden

Comment

Originally posted by littlebuddha View Post
                        Ja en nee. Ja er komt veel spanning op je schouderkoppen en borstspier wat ook de bedoeling is.

Nee mits jij goed opgewarmd bent en geen gewichten pakt die je niet aan kunt is het een heel doeltreffende oefening.

Probeer het eens zou ik zeggen en zie dan graag je mening erover denk dat je wel enthousiast zal worden
                        Iemand hier op het forum vertelde laatst anders dat hij een flinke schouderblessure op had gelopen doordat hij de stang te dicht bij zijn nek hield. Ik meen me te herinneren dat het quibus was, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
                        Lijkt er dus meer op dat dit ('dit' als in: stang ter hoogte van je nek) beter is in het kweken van blessures dan van spiermassa.
                        Ik doe een gok

Comment

Originally posted by Pren View Post
                          Iemand hier op het forum vertelde laatst anders dat hij een flinke schouderblessure op had gelopen doordat hij de stang te dicht bij zijn nek hield. Ik meen me te herinneren dat het quibus was, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
                          Lijkt er dus meer op dat dit ('dit' als in: stang ter hoogte van je nek) beter is in het kweken van blessures dan van spiermassa.
                          Correct, daarmee zat ik ook in mijn achterhoofd toen ik reageerde.
                          Ellebogen niet in de correcte stand waardoor de stang wat hoger dan je tepels naar beneden gaat waardoor vervolgens teveel druk komt op je voorste schouderkoppen.

Nou heb je dit met minder gewicht natuurlijk minder, maar lijkt me alsnog verre van ideaal. Misschien mensen die het met licht gewicht eens willen proberen. Ik ga me er in ieder geval niet aan wagen, helaas littlebuddha.

Comment

Ben ik het niet helemaal mee eens.

Een deadlift mits niet goed uitgevoerd is zeer belesure gevoelig maar erg goede massa bouwer.

Ik ben ook van mening dat het opwarmen en rekken van de spier vaak over het hoofd word gezien en daardoor veel belesures en zelfs spier scheuren van komen.

Maar dat is mijn mening natuurlijk. Ik bkijf het zeggen hetbis erg moeilijk advies te even zonder dat je er naast staat of mee traind met de persoon in kwestie.

Comment

Bankdrukken met de stang richting je keel heet volgens mij guillotine press
                              BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by littlebuddha View Post
                                Je borst spieren zijn maar in 2 delen gedeeld bovenkant en de rest van je borst. Wat veel mensen nog steeds niet begrijpen is dat alle " presse oefeningen geen isolatie oefeningen zijn omdat je schouders en triceps mee doen in de beweging. Als je echt je " borst spier wil isoleren en doeltreffend wil raken is de beste oefening FLY'S.
                                Tot zover is dat correct. De BP is inderdaad geen isolatie oefening, dat is een feit.

Om overall meer massa op je borst te krijgen is fly en bench de beste oefening. En bij bench press inplaats van wat de meeste mensen doen ( op tepels ) laten zakken.. nu de stang boven de tepels laten zakken of zelfs onder je keel.

Probeer dit maar eens voor een paar trainingen en je zal resultaat zien
                                En hier spreek je jezelf tegen. Je wilt van de BP een isolatie oefening maken door de stang naar je keel te laten zakken. Daardoor komt er meer spanning in je schoudergewricht en er zijn genoeg personen die daar de negatieve consequenties van hebben ondervonden. Maakt niet uit of je wel of niet bent opgewarmd; met de stang naar je keel worden je schoudergewrichten hoe dan ook zwaarde belast dan wanneer je de stang lager laat zakken. En het is nog maar de vraag of het meer resultaat oplevert, want ik betwijfel of dat goed is onderzocht.
                                I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                                - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X