Tuinhuis bouwen voor homegym

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tuinhuis bouwen voor homegym

Hallo,
    Ik ga een tuinhuis bouwen van 3mx6m om mijn homegym in te zetten.
    Iemand een idee hoe dik de fundering of vloerplaat moet zijn want zo'n toestel http://www.fitness-seller.nl/monster-full-functional-gym/ weegt toch 450 kg.

Nog mensen hier die hun gym in een tuinhuis staan hebben ?
    Mvg
    Oli

Voor zover ik weet kan elke Nederlandse betonnen vloer volgens het bouwbesluit gemiddeld 500 kilo per m2 hebben. Puntbelasting is ongeveer 200 kilo. Dus giet er gewoon wat beton in dan moet het wel lukken

Comment

Bekijkt toestel : komt klaar in zijn trainingsbroek *uhmm uhm *

lekkker toestel man !

Tijd geleden een schuur gebouwd , was iets van een 15cm beton dat we gegooid hebben .ondertussen zitten er wel barsten in ivm slecht weer .

daarop zou ik geperste hout platen leggen of een rubber vloer .
      You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Maak een gat zo groot als jij je vloer wilt hebben. Maak een bekisting aan de randen met multiplex.

Voorbeeld:

Je kunt het beton ook bewapen met ijzer, wel aan te raden. Dit leg je in de bekisting voordat je gaat storten.

Huur of koop een beton molen. Je kunt het ook met de hand doen in een speci kuip maar dit duurt wel weer een stuk langer. Een beton molen huren kost niet zo veel en maakt het een stuk makkelijker.
        De hoeveel zakken betonmortel je moet kopen ligt aan de grote en de dikte van je vloer. Ik zou hem zelf 15 cm of meer dik maken.
        Je mengsel mengen doe je 1 tot 2 tot 3. Staat voor 1 deel betonmortel, 2 delen schoon scherp zand. 3 delen grind. Dit doe ik met een bats/schep. Dus 1 schep mortel, 2 scheppen zand ect.
        De hoeveelheid water is lastig aangezien de producten veel varieeren, Dit moet je dus op het oog doen. Niet te dik en niet te dun. Het moet wel een dikke pap achtige substantie blijven.
        Wat belangrijk is dat je het goed vlak afwerkt na het storten.
        Mind is everything.

Comment

Sick apparaat. Dat zou ik ook wel willen hebben. Is een tuinhuis daar hoog genoeg voor? Niet dat je dadelijk een apparaat van 3000 ekke koopt en dan met pull ups steeds tegen het plafond aan knalt
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

goed isoleren dat tuinhuis

heb 1jaar op de zolder getraind en in de winter bij vriestemperatuur . gaat je motivatie wel van over .

nu zit ik op een kamer 1ste verdiep . ook niet ideaal als je wat laat vallen . een tuinhuis mits je dat mag bouwen is ideaal . kan je gewichten droppen enzo
            You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Originally posted by Gus View Post
              Sick apparaat. Dat zou ik ook wel willen hebben. Is een tuinhuis daar hoog genoeg voor? Niet dat je dadelijk een apparaat van 3000 ekke koopt en dan met pull ups steeds tegen het plafond aan knalt
              tuinhuis mag 3m hoog zijn dus moet wel lukken denk ik

Comment

Vloertje op staal (zonder heiwerk dus) dikte 150mm, wapeningsnet boven/onder rond 8/150.
                Bij een beetje behoorlijk oppervlak kun je overwegen om een betonwagen te laten komen, of je moet om een workout verlegen zitten.

Comment

Goed isoleren de boel! In de kou trainen is echt kut

Comment

Ik spreek inderdaad uit ervaring aangezien ik ook thuis train (in de garage). Die is nu en in de winter KOUD, dus loop altijd goed warm. Isoleren is de key, vloer is al goed uitgelegd hier.
                    GEILE HOME SET TROUWENS, krijg er wel een bobbel van in de broek.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X