Stretchen voor lenigheid en mobiliteit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stretchen voor lenigheid en mobiliteit

Bij veel oosterse vechtsporten en ook bij kickboksen zie je sterke gespierde mannen die alsnog heel lenig zijn. Nou wil ik dus ook wat leniger en mobiler worden.
    Ik heb al gelezen over verschillende strech manieren, zoals:
    - Foam rollen
    - Hold-relax methode
    - Dynamisch rekken
    - Statisch rekken

Welke strech methode kan ik dus het beste gebruiken voor lenigheid, mobiliteit en ook om soepeler te worden.
    En wanneer kan je dit het beste doen voor het sporten/een workout, na het sporten/een workout of maakt het niet uit en kan het ook gewoon als je bv. In de ochtend wakker word of als je uit school of je werk komt.
    En hoevaak per dag/week zou je het moeten doen?

je spieren verlengen is niet altijd aven gemakkelijk als velen denken, de PNF methodes willen wel helpen ( die leren ze mij aan bij kinesitherapie) maar daar heb je een partner voor noodig... check anders mobility wob eens op youtube deze man maakt gebruik van banden en andere accesoires om stevige stretches te doen

bij statisch stretchen zouden 6 sets van 6 seconden heel effectief zijn
    powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

Zoals altijd als ik bij mijn Pa in amsterdam ben, hebben we het over mn sport.
      Natuurlijk krijg ik altijd een preek dat ik niet moet gaan spuiten en te hard moet gaan.
      Maar afgelopen keer, begon mn stief moeder dat ik moest gaan strechen?
      Al was het een half uurtje per week.
      Schijnt goed te zijn, maar ik zelf heb er niet zoveel zin. Tenzij het echt goed voor je spieren/fysiek is.

Comment

Sportfysio heeft tegen mij gezegd dat ik moet rekken. 30 seconden vasthouden, zo vaak mogelijk per dag en het maakt dus niet uit in de ochtend, middag, avond, voor of na het trainen. Als je bijv. bij de bushalte staat zou je kunnen rekken...
        I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Comment

De meeste kennen mij wel, ik ben niet moeilijk maar zal waar nodig is ingrijpen bij persoonlijke aanvallen en totaal offtopic gaande onderwerpen zoals de boardpolicy dat aangeeft..

Comment

Originally posted by ZingZong707 View Post
            De meeste kennen mij wel, ik ben niet moeilijk maar zal waar nodig is ingrijpen bij persoonlijke aanvallen en totaal offtopic gaande onderwerpen zoals de boardpolicy dat aangeeft..
            Zolang jij niet het fatsoen hebt om je voor te stellen in het daarvoor bestemde topic, ben jij voor mij niets anders dan n zomaar iemand die in iemands anders zijn topic zit te roeren.
            Daar zou op ingegrepen moeten worden.

Comment

Meeste epic eerste post ooit!

Geniaal gewoon
              Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
              Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

Zingzong707 aka........??

Tipje van de spreekwoordelijke sluier svp.
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik begin altijd met dynamische stretches, dat daarna ga je statisch. Dan weer wijder/ dieper en herhalen. Pnf is prachtig, maar dan moet je wel echt je spieren slopen van tevoren.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Wat is pnf? (srs vraag)
                    "Obsessed is a word the lazy use to describe the dedicated."

Comment

het is juist lekker om te stretchen.
                      Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                        Ik begin altijd met dynamische stretches, dat daarna ga je statisch. Dan weer wijder/ dieper en herhalen. Pnf is prachtig, maar dan moet je wel echt je spieren slopen van tevoren.
                        Officieel begin je met smr, self myofascial release( foamrollen)om zo verklevingen uit je bindweefsel te halen.. Dan statisch stretchen 30 sec en danpas dynamisch

Comment

Statisch is alleen niet echt bevorderlijk voor je prestaties. Als je het alleen doet voor je lenigheid en mobiliteit dan zou ik statisch doen.
                          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Welke strech methode kan ik dus het beste gebruiken voor lenigheid, mobiliteit en ook om soepeler te worden.____________________-black leather jackets black leather jacketsccie lab dumps ccie lab dumpsselftestengine.com selftestengine.com 000-451 braindumps 000-451 braindumps

Comment

Ga op een oosterse vechtsport. Als je echt een Sifu zoekt omtrent Kung Fu + Tai Chi = Wu Shu, respecteer je leraar en je zult stretchen en lenig worden. Ik kan nu bijna full split en spagaat, in 6 maanden 2 keer per week en elke dag een beetje oefenen. Alles komt los als je door de pijn heen kan bijten. Ik zit nu na 6 maanden nog op 0 band qwa kracht kan ik wel erg goed meekomen, maar als je ziet hoe sterk de echte beoefenaars zijn, daar zeg ik u tegen.
                              Kort gezegd: op internet filmpjes zoeken en elke dag stretchen, of een lenigheidsmeester vinden en doen wat hij zegt.
                              There are no pacts between lions and men!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X