Schema Discipline

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schema Discipline

Wie van jullie houdt zich nou echt zijn/haar voedings- en trainingsschema?
    Iedereen heeft het er natuurlijk over, en wordt altijd aangeraden om er een te maken.

Ik persoonlijk eet (wel gezond) waar ik trek in heb, en tel nooit mijn eiwitten, carbs en kcals.
    Ik weet daarentegen wel wat er goed voor me is en wat niet. Daar houd ik rekening mee, maar ik eet nooit op vaste tijden en heb nooit een lijstje per dag met wat ik 'moet' eten die dag.
    Tradities heb ik wel; elke dag vis (paling of haring) en chocolade (lekker vet, melk met hazelnoot)

Met training is het eigenlijk hetzelfde... Ik weet van te voren wel welke spiergroep(en) ik ga aanpakken en hier zit regelmaat in, eenmaal in de sportschool aangekomen doe ik de oefeningen waar ik op dat moment zin in heb, een rep-range die me bevalt (afhankelijk van hoe ik me voel) en ben ik vrij variabel met de volgorde van de oefeningen.
    Ook hier tradities; op borst dag begin ik wel altijd met een benchpress (plat of incline, varierend waar ik zin in heb) rug begin ik altijd met pull-ups, en bij benen stond altijd de squat boven aan.

Hoe doen jullie dit?
    :: 1.82M :: 84 KG ::
    BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

ik heb een vast eetschema wat ik binnen moet krijgen op een dag, soms eet ik wat meer maar zeker niet minder.

Trainschema heb ik ook vast aangezien ik PHAT doe en daar bepaal je niet zelf wat je doet. Ik vind het juist wel fijn om structuur in mijn training en eten te hebben maar dat is persoonsafhankelijk.
    Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Eet je dan elke dag exact het zelfde, varierend avond eten? Heb je 7 voedingsschema's?
      :: 1.82M :: 84 KG ::
      BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Originally posted by Pellegrino90 View Post
        Eet je dan elke dag exact het zelfde, varierend avond eten? Heb je 7 voedingsschema's?
        avond eten varieert, de rest niet

Maar mijn voedingsschema is heel basic en heel simpel dus is wel makkelijk. En ik hou van dagelijkse routines dus dan is het ideaal
        Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!

Comment

Nee hou me niet elke dag aan hetzelfde schema. Heb wel wat basics, ontbijt/post-WO en mn bakkie kwark zijn vrijwel altijd hetzelfde. Overdag heb ik dan nog een x aantal macros over die ik vul met whatever ik 'zin' in heb. Komt meestal nog neer op dezelfde bak voer maar probeer steeds nieuwe/andere sausjes enzo

Meestal weet ik aan t eind vd dag iig wel wat k binnen heb gehad aan kcals
          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Ontbijt is meestal altijd wel de old fashioned oats n eggs, kwark ik vrij standaard , heb wel macros te halen maar die haal ik door Fatsecret (een app op je telefoon, bekendste is Myfitnesspal) , als ik aan t eind vd dag dan 5 gr kh meer of minder heb hoor je me niet piepen. In de cut eet ik overigens maandag tot vrijdag wel via een strak schema, met in een het weekend iifym met Fatsecret. Het eten wat ik zelf bepaal is trouwens wel 90% schoon, denk aan brinta, pasta's etc.
            ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

Je maakt je schema;s toch zelf? Dan is het best kansloos als je je er niet eens aan kan houden...
              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ik vind met schemas werken lastig, ik vind het saai etc. maar merk wel dat het beter is om alles te doen met schemas, dat geeft veel meer progressie.

Comment

Nee, heb een leven.
                  "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Ben nu weer 3 weken bezig en doe alles volgens het lijstje, maar over zo'n korte periode is dat ook
                    heel makkelijk

Comment

Niet nodig jo IIFYM 2.0 de movement
                      On: ik hou me voor 80% aan m'n schema eet wel gewoon donderdag friet met stappen turk etc

Comment

Nee ik heb geen voeding schema, het is n ritueel.
                        Een trainschema heb ik wel, maar heb het denk ik n jaar geleden voor het laatst bekeken.

Comment

Voedingschema heb ik niet. Trainingschema wel en daar houd ik me vrij strak aan. Op de hoofdoefeningen weet ik al weken van tevoren wat de gewichten, aantal sets en reps zijn. Uiteraard wordt er wel eens iets aangepast indien nodig. Maar niks drastisch.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Mijn trainingsschema hangt af van mijn werkrooster,dat bekijk ik van week tot week aangezien dat iedere week anders is.
                            Dan deel ik de traingen zo in,dat ik bv geen schouders train de dag na borst.
                            Ook varieren mijn traingen,maar dat is omdat ik het leuk vind.

Een voedingsschema heb ik niet(meer),maar ik weet wel wat ik per dag binnenkrijg ongeveer aan kcal.
                            Na jaren je voeding bijhouden weet je ook ongeveer wel hoeveel eiwitten/koolhydraten en vetten overal inzitten.
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by aktito View Post
                              Niet nodig jo IIFYM 2.0 de movement
                              On: ik hou me voor 80% aan m'n schema eet wel gewoon donderdag friet met stappen turk etc
                              XD, gisteren glas ice thea, red bull, 6 appelkoeken, kitkat chunky white (kuthomos met wil je voor 1 euro kitkat erbij) en bak afhaal gyros. Eergister pizza en twee hamburgers. :')))))). Wat mensen vergeten is dat je verbranding stuk hoger ligt dan gemiddlede couch potato. Ik neem genoegen met kinder gains en iets wat ik lang kan volhouden dan vol dedicated en na een maand stopen.
                              "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X