Schema Discipline

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Momenteel ben ik nog niet zo strict als ik allicht zou moeten zijn qua voeding, hoewel dat gebak max 1x per maand voorkomt en het bij een dun plakje blijft. Ik ben nu ruim een jaar vrij serieus bezig met een voedingsschema en trainingsschema, en tot nu toe bevalt het me wat ik qua resultaat in de spiegel zie en prestaties in de gym, dus hoef voor mijn gevoel het sporadische gebak nog niet te weigeren.
    Momenteel aan het bulken en heb daarmee minder problemen met iets extra (hoewel ik het voornamelijk uit schone voeding haal en enkel water, melk en thee drink). Weet wel uit mijn vorige cut dat ik tijdens een cut wel stricter ben in voeding en er absoluut geen zooi naar binnen komt.

Weet niet, een verschil in mindset denk ik tussen bulk en cut. Hoewel ik ook weet dat wat er niet aankomt in de bulk en in de cut ook niet af hoeft.

Comment

Originally posted by Domensino View Post
      Heb gemerkt dat het afslaan van gebak wanneer er iets te vieren is nog wel eens een teleurstellende blik wil opleveren..
      Gewoon alles omdraaien. Dus een bakkie droge tonijn meenemen en teleurgesteld reageren als ze niet willen
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
        Gewoon alles omdraaien. Dus een bakkie droge tonijn meenemen en teleurgesteld reageren als ze niet willen
        Hahaha, dat kan ik altijd nog proberen .

Wel vreemd inderdaad dat bij ongezonde voeding en alcohol houdende drank mensen vreemd reageren als je niet wil. Maar je vreemde reacties krijgt als je tijdens de lunch rijst of salade aan het eten bent. Inmiddels is men daar wel aan gewend, maar de eerste periode heeft het nogal wat reacties teweeg gebracht.

Comment

Originally posted by Domensino View Post
          Hahaha, dat kan ik altijd nog proberen .

Wel vreemd inderdaad dat bij ongezonde voeding en alcohol houdende drank mensen vreemd reageren als je niet wil. Maar je vreemde reacties krijgt als je tijdens de lunch rijst of salade aan het eten bent. Inmiddels is men daar wel aan gewend, maar de eerste periode heeft het nogal wat reacties teweeg gebracht.
          Ach als je dan later een beest bent en je eet dan weer een bakje rijst of kwark of wat dan ook dan veranderen die reacties wel haha
          17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Originally posted by Tonijnvreter View Post
            Ach als je dan later een beest bent en je eet dan weer een bakje rijst of kwark of wat dan ook dan veranderen die reacties wel haha
            Ook weer niet helemaal waar, ik krijg nog steeds van die kutopmerkingen over mn eetgewoonte.
            Of ze zeggen wat maakt dat nou uit, je bent toch al veel te (ongezond) zwaar.
            Of, wat jij eet daar zitten allemaal anehbolen in. Dat zou ik niet hoeven.
            Jij altijd met je rijst en vis of kip met groenten, dat kan nooit gezond zijn.
            Wat jij in 1x eet, doe ik n hele week mee.
            Bennen je arremuh nog niet dik genoeg, je vreet als n paard.
            Jij past niet in normale kleren, dus je bent veel te dik.
            Blijf je een week?, je hebt eten genoeg bij je.......

Dat blijft altijd.

Comment

De 'gezelligheids' borrel afslaan word inderdaad niet altijd gewardeerd. Wat velen niet snappen is in hoeverre het jou vooruitgang verpest.
              In fitness draait het wilskracht en resultaten. Om het een te bereiken heb je het ander nodig.
              Ik heb van mn 16e tot mn 22ste elke week behoorlijk gezopen. Dit is het afgelopen jaar vermindert naar 1x in de maand/2 maanden een aantal drankjes op een feestje. De resultaten daarentegen zijn zo mooi dat het laten staan van een drankje (of gebakje) steeds makkelijker wordt, je echte vrienden die weten dit en accepteren dit.
              Ik krijg ze nog steeds aangeboden en word wel eens als 'homo' uitgemaakt als ik niet mee drink, maar zij weten inmiddels dat ik net zo aanwezig ben zonder drankje.

(Grote hoeveelheden) Rijst en pasta met kip of beef in de lunch was vroeger ook vaak een 'raar gezicht' daar waar iedereen zich volstop met sigaretten en een sneetje brood. Dit word steeds vaker geaccepteerd tegenwoordig en ik denk dat dat deels te maken komt doordat de niet-sporters eindelijk begrijpen dat iemand die hard werkt voor een sterk en gezond lijf, meer verbrand dan een normaal persoon, ook meer voeding nodig heeft
              :: 1.82M :: 84 KG ::
              BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

Originally posted by Pellegrino90 View Post
                De 'gezelligheids' borrel afslaan word inderdaad niet altijd gewardeerd. Wat velen niet snappen is in hoeverre het jou vooruitgang verpest.
                Wat veel 'bbers' niet snappen is hoe fucking weinig invloed incidentele afwijking van het plan heeft op het eindresultaat, maar het is bijna een soort wedstrijd om het meest dedicated te zijn heb ik soms het idee als ik mensen in m'n gym hoor praten
                Doe mij maar gewoon mn boterhammetjes met kip en een incidentele burger / avond stappen of w/e, maar ieders eigen keuze ofc

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                  Ook weer niet helemaal waar, ik krijg nog steeds van die kutopmerkingen over mn eetgewoonte.
                  Of ze zeggen wat maakt dat nou uit, je bent toch al veel te (ongezond) zwaar.
                  Of, wat jij eet daar zitten allemaal anehbolen in. Dat zou ik niet hoeven.
                  Jij altijd met je rijst en vis of kip met groenten, dat kan nooit gezond zijn.
                  Wat jij in 1x eet, doe ik n hele week mee.
                  Bennen je arremuh nog niet dik genoeg, je vreet als n paard.
                  Jij past niet in normale kleren, dus je bent veel te dik.
                  Blijf je een week?, je hebt eten genoeg bij je.......

Dat blijft altijd.
                  Ja daar heb je gelijk in, maar dat zijn zwakke mensen vind ik.
                  17 Jaar 190CM 76KG

Comment

Originally posted by aktito View Post
                    Wat veel 'bbers' niet snappen is hoe fucking weinig invloed incidentele afwijking van het plan heeft op het eindresultaat, maar het is bijna een soort wedstrijd om het meest dedicated te zijn heb ik soms het idee als ik mensen in m'n gym hoor praten
                    Doe mij maar gewoon mn boterhammetjes met kip en een incidentele burger / avond stappen of w/e, maar ieders eigen keuze ofc
                    +1....
                    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Een dikke +2

Comment

Wat veel 'bbers' niet snappen is hoe fucking weinig invloed incidentele afwijking van het plan heeft op het eindresultaat

In mijn geval wordt 1 borrel vaak 2, en 2 wordt 3... etc
                        En dat is een zwakte ;(
                        :: 1.82M :: 84 KG ::
                        BP 1x140 :: Squat 5x160 :: Deadlift 3x180

Comment

ik hou me iedere dag aan mijn eetschema...
                          soms pak ik eens 1 stukje chips.
                          ( echt sirrieus 1 stukje )
                          een klein snoepje of wat dan ook maar verder hou ik me er voor de 100 % aan.
                          ik weeg ook verder alles af.

Comment

Fase heb ik ook gehad, ik denk zelfs dat (bijna) iedereen die wat lang traint het heeft meegemaakt. Angstvallig alles afwegen, labels drie keer doorlezen, vooral geen/weinig vet, noem ze maar op.

Ik was zelfs zo ver dat ik kalkoenfiletjes in een Rorschach test zag (4real ) Toen ik weer bij zinnen kwam en "normaal" ding doen merkte ik dat ik met een minder strikte levenwijze net zo veel resultaat had, mischien zelfs wel beter omdat ik die geen vet angst had los gelaten.

BB is een levenstijl, maar een levenstijl kan snel omslaan in obsessie!
                            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Met eten ben ik heel strikt qua het aanhouden van mijn schema en met trainen wil ik nog wel eens een oefening wisselen, reprange of rust periode. Ikzelf merk gewoon dat ik die structuur nodig heb om optimaal vet te kunnen verliezen en massa aan te kunnen komen.

Spiergroep dagen houd ik wel aan.

Voordeel is dat ik me niet schuldig hoef te voelen als ik 1x wil junken, want ik doe dat toch erg weinig.

Doe hetgeen waar jij je prettig bij voelt, zodat je het vol kan houden.
                              "Straight outta gym"

Comment

Een avondje zuipen kan er wel voor zorgen dat je de volgende dag geen zin hebt om je eten allemaal te eten. Soms lijkt het inderdaad een obsessie
                                BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X