Hamstrings té hard getraind?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb deze week voor het eerste stiffed legged deadlift gedaan. Ik begon met 40 kilo en blijkbaar een uitvoering die op de lachspieren werkte. Gelukkig was er een vent bij ons die professioneel bber is (wordt gesponsord etc) en die deed het voor hoe het technisch echt moet en dat 80% van de mensen deze oefening fout doet. Ik pakte 5 kilo aan elke kant aan de barbell. En deed de oefening zeer rustig

Dat was maandag;....donderdag kon ik pas weer fatsoenlijk lopen.
    Oh my god wat een pijn aan mn hamstrings. En dat met 20 kilo totaal.
    Dus dit is een oefening die je rustig moet doen, technisch goed en met weinig kilo....vooral als je net begint
    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by jjj7797 View Post
      @patricia

waarom n slecht idee? (ken de wetenschap niet waarom een aspirine stijfheid weghaalt, wel vaak gehoord, maar er is dus een negatief kantje?)
      Omdat het een slechte gewoonte is om het vaak te doen, mede omdat het goed is om naar de pijn van je lijf te luisteren. Teveel heeft lang niet altijd nut en kan net zo goed ook nadelen hebben (voor je progressie, maar ook voor het oog op blessures).

Even fietsen na beentraining scheelt ook altijd veel vind ik. Al heb ik nooit echt meer hele extreme spierpijn, en als ik dat wel heb dan speelt voeding (of een drankje) bij mij eerder een rol.
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Voortaan na een zware training even rekken werkt bij mij heel goed. En als je dan de volgende dag nog steeds zo'n erge spierpijn hebt inderdaad even goed laten doorbloeden. Dus even een oefening erg vaak doen (minimaal 20 reps per set).

Ik weet het niet zeker maar dit kan ook een soort kramp zijn toch? Magnesium/calcium te kort, dus ik weet niet of je vitamines slikt maar dit kan ook nog wel eens helpen (vitamine pillen waar magnesium en calcium in zit dan he )

Comment

Originally posted by kojak View Post
          Ik heb ook altijd heftige spierpijn in me hams door de rdl's. Maakt niet uit of ik de oefening weer na een lange tijd doe, met lichter gewicht, of consequent doe met een redelijk zwaar gewicht. Met andere oefeningen zoals leg curls nooit last van spierpijn. Rekken/strekken danwel de oefening met een hoog aantal reps doen voor de doorbloeding helpt bij iig niet om de spierpijn te verminderen. Soms krijg ik zelfs van die schokken in me hams, zo erg is het. Motto van het verhaal: no pain no gain
          Ja precies dat bedoel ik dus, van die schokken af en toe inderdaad haha het is overigens wel bijna over maar ze voelen echt helemaal leeg aan. Morgen dus weer volop trainen

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
            Slaap je wel oke, of wordt je ook wakker van de pijn? Want dan kan een asperine voor het slapen ook veel verschil maken. Eigenlijk is het een bar slecht advies, en alleen nuttig als je het bij een uitzondering doet, maar omdat je nachtrust belangrijk is, kan het wel het verschil maken.
            Ja heb wel een redelijke nachtrust, de 8 uren worden wel gehaald in een nacht, soms een uurtje minder maar soms ook uurtje meer.
            Originally posted by Leroy K View Post
            Gewoon rekken man is de spierpijn snel minder mee..
            Wat voor rekken heb jij in gedachten? misschien een mooie site ofzo met oefeningen? Ik rek normaal nooit maar er schijnen wel wat voordelen aan te zitten
            Originally posted by mascotte View Post
            Tijd geleden rest pause calf raise gedaan. Rond de 60 reps .

abnormaal spierpijn. Kon nog niet met de auto rijden .

Warme douche gevolgd door ijskoud en hard inmasseren .

of tijgerbalsem is goed .
            als ik er aan denk doet het al pijn man hahaha, hard in masseren. Maar zou het altijd even kunnen proberen
            Originally posted by Bilo View Post
            Ik heb deze week voor het eerste stiffed legged deadlift gedaan. Ik begon met 40 kilo en blijkbaar een uitvoering die op de lachspieren werkte. Gelukkig was er een vent bij ons die professioneel bber is (wordt gesponsord etc) en die deed het voor hoe het technisch echt moet en dat 80% van de mensen deze oefening fout doet. Ik pakte 5 kilo aan elke kant aan de barbell. En deed de oefening zeer rustig

Dat was maandag;....donderdag kon ik pas weer fatsoenlijk lopen.
            Oh my god wat een pijn aan mn hamstrings. En dat met 20 kilo totaal.
            Dus dit is een oefening die je rustig moet doen, technisch goed en met weinig kilo....vooral als je net begint
            Inderdaad, uitvoering is veel belangrijker. Overigens ben ik ook van mening dat je met relatief lagere gewichten met een uitstekende techniek je meer met bodybuilding bezig en je met een acceptabele techniek maar met hoog gewicht meer richting kracht gaat. Geen idee of dit ook zo is maar ga het eens een paar maanden uitproberen
            Originally posted by diasog View Post
            Voortaan na een zware training even rekken werkt bij mij heel goed. En als je dan de volgende dag nog steeds zo'n erge spierpijn hebt inderdaad even goed laten doorbloeden. Dus even een oefening erg vaak doen (minimaal 20 reps per set).

Ik weet het niet zeker maar dit kan ook een soort kramp zijn toch? Magnesium/calcium te kort, dus ik weet niet of je vitamines slikt maar dit kan ook nog wel eens helpen (vitamine pillen waar magnesium en calcium in zit dan he )
            ik slik de multi men van body en fitshop. Daar zit volgens mij genoeg magnesium en calcium in! Had inderdaad ook een rol kunnen spelen maar heb niet het idee dat het bij mij het geval is aangezien het in die pillen zit.

Comment

Dan zal het daar niet aan liggen idd want in die van b&f (en de meeste andere multi vitamines) zit geloof ik 100% adh en boven op die 100% komt ook nog eens alles wat je uit je voeding haalt, dus ik denk dat het inderdaad daar niet zit maar in de doorbloeding van je spieren zoals al genoemd is

Comment

Zie je wel dat het nu beter gaat?
                Maar ik heb jou niet gezegd veel te gaan lopen kerel, ik zei de oefening heel ligt en met veel herhalingen.
                Het open lijkt goed, maar trekt weer aan de hamstring met het been naar voren zetten. De beweging gaat met teveel schokken. De oefening had je kunnen controleren, dat kun je met lopen niet.
                Maar goed het is nu minder en daar ging het om.

Comment

Yep, 100% inderdaad.

Overigens snap ik totaal niet waarom er bij sommige vitaminen 1000% van de adh inzit? wat is het nut hiervan en kan je daar problemen mee krijgen? Ik heb namelijk eens ergens gelezen dat een teveel van een bepaald vitamine niet erg goed is voor je lichaam. Het zou kunnen dat het vitamine a of e was. Iemand die daar wat over weet?

Comment

Originally posted by knulletje01 View Post
                    Zie je wel dat het nu beter gaat?
                    Maar ik heb jou niet gezegd veel te gaan lopen kerel, ik zei de oefening heel ligt en met veel herhalingen.
                    Het open lijkt goed, maar trekt weer aan de hamstring met het been naar voren zetten. De beweging gaat met teveel schokken. De oefening had je kunnen controleren, dat kun je met lopen niet.
                    Maar goed het is nu minder en daar ging het om.
                    Ik heb ook niet veel gelopen, hoogstens 2 x 10 minuten op de loopband. En idd zoals je zegt: het lijkt goed totdat je het been naar voren zet, dan trekt hij aan de hamstring.

Gelukkig is het indd minder, maar dat werd tijd na 5 dagen

Comment

Originally posted by NickP View Post

Yep, 100% inderdaad.

Overigens snap ik totaal niet waarom er bij sommige vitaminen 1000% van de adh inzit? wat is het nut hiervan en kan je daar problemen mee krijgen? Ik heb namelijk eens ergens gelezen dat een teveel van een bepaald vitamine niet erg goed is voor je lichaam. Het zou kunnen dat het vitamine a of e was. Iemand die daar wat over weet?

Dit zijn (meestal) de vitamines die in vet oplosbaar zijn en dus in je lichaam worden opgeslagen. Inderdaad een groot teveel is niet goed maar van sommige vitamines is het wel goed om een reserve bij je te hebben. Maar wanneer het teveel wordt is per vitamine verschillend.

Comment

Originally posted by NickP View Post

Yep, 100% inderdaad.

Bij wateroplosbaar plas je een teveel gewoon uit. Alleen dat het boven de ADHD zit, wil niet zeggen dat je het niet opneemt. Vitamine C bijvoorbeeld, die heeft sowieso wel meer voordelen om hoog te supplementeren. En dan zijn er nog een aantal andere vitamines, zoals B12, die voor sporters weer voordelen hebben om hoog te supplementeren.

Je voeding speelt verder ook een rol; meeste intensieve sporters eten minder brood, en dan heb je al een andere inname van jodium en verschillende B vitaminen.
                        L-leucine wat erbij staat, is niet alleen interessant omdat het een aminozuur is. Het speelt ook een rol bij je weerstand, en volgens mij zijn er ook verschillende nieuwe theorieën dat het zelfs tegen herpes varianten zou helpen

Comment

De adh is het absolute minimum dat je nodig hebt van een bepaalde vitamine. En is gebaseerd op een man van 1,70m van 70 kg van 25 jaar oud. Pin je dus niet te veel vast op die adh maar zie het als minimale hoeveelheid.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
                            De adh is het absolute minimum dat je nodig hebt van een bepaalde vitamine. En is gebaseerd op een man van 1,70m van 70 kg van 25 jaar oud. Pin je dus niet te veel vast op die adh maar zie het als minimale hoeveelheid.
                            Is ook nog eens deels gebaseerd op verouderde info, toch?

Comment

Boven de ADHD Patriciaaa?

Comment

ADHD werkt volgens gauss curve zodat 95% (dacht ik, kan meer zijn) voldoende heeft, dus voor velen is het al hoger dan hun "behoefte".
                                powerliftcompetitie PR's SQ: 145 --- BP : 112,5 --- DL: 190

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X