Cardio - kcals

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cardio - kcals

Ik had een snelle vraag. Als je cardio doet en bijv 200kcals verbrand, vullen jullir dit verhoudingsgewijs aan of alles opvullen met carbs (40gr carbs).

Met verhoudingsgewijs bedoel ik dus het volgende:

Stel je hebt schema van 1000kcal 40% e en k en 20% v. 200kcl word dan 80kcal e 80 kcal k en 40 kcal vet.
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

als ik al cardio doe, doe ik dat juist om extra cal te verbranden, dat vul ik dus niet aan.
    ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Originally posted by Dinky Toy View Post
      als ik al cardio doe, doe ik dat juist om extra cal te verbranden, dat vul ik dus niet aan.
      Hahahaha ja hier net zo
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Dat was de vraag niet
        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Yep, je vult de kcal met dezelfde verdeling aan als de rest van de kcal.
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Bedankt rainman

Comment

Hoewel het antwoord idd logisch is wel een hele goeie vraag. Als je overigens heel wetenschappelijk zou gaan kijken dan ligt het er uiteraard aan wat je verbrandt en dat kan nogal verschillen aan de hand van hoe de daadwerkelijke verdeling van je voeding eruit ziet, wanneer je wat gegeten hebt, de intensiteit en de soort cardio.

Maar in het dagelijks leven zou ik gewoon voor óf dezelfde verdeling gaan óf gewoon voor carbs.
              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Interessant onderwerp.

Uit mezelf zou ik het opvullen met carbs. Stel dat je doel is 180gram eiwit, 70 gram vet en 250 gram KH (ik ga liever gewoon van aantal grammen uit dan percentages) en je verbrand 200kcal extra, zou ik het zien alsof ik de benodigde aantallen eiwitten en vetten al binnenkrijg en de rest dus gewoon opvullen met carbs.
                Become the best version of yourself - Elliot Hulse

Comment

Hoe weet je dat je 200 kcal verbrand eigenlijk?

Comment

Zoals Pescatore zegt als je het 'exact' wil aanvullen zal je dus moeten kijken op welke intensiteit je cardio was welke verhouding je kh:vet verbrand hebt en of er evt amino's zijn vrijgemaakt. Lijkt me rocket science dus zou gewoon (wanneer je het wil aanvullen) kcal aanvullen maakt niet uit hoe, significante impact op je totaal gaat het toch niet hebben tenzij je bv. low-carbed oid maar dat spreekt voor zich.

Comment

Huh, je carbs en eiwitten staan toch altijd vast dus aanvullen doe je met carbs?
                      Je neemt eiwitten 2tot3xvvm, vetxmassa rest kh.
                      dus lijkt me onzin om je tekort, als je dat al wilt aanvullen met eiwitten en vet aan te vullen.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                        Huh, je carbs en eiwitten staan toch altijd vast dus aanvullen doe je met carbs?
                        Je neemt eiwitten 2tot3xvvm, vetxmassa rest kh.
                        dus lijkt me onzin om je tekort, als je dat al wilt aanvullen met eiwitten en vet aan te vullen.
                        Ja maar daarbij ga je van een bepaald onderhoud horend bij je vvm uit en dat veranderd dan dus. Je verbrand dan met 70kg vvm bv. net zoveel als iemand met 75kg vvm die niet cardio'd en daar horen dus ook andere E en V hoeveelheden bij. Ik zou het zelf gewoon aanvullen met brood en kip maar theoretisch is het wel interessant.

Comment

Waarom veranderd dat, verlies je tijdens cardio vvm dan of kom je dat aan?lijkt me niet dus ga je ook niet aan je eiwitten knutselen lijkt me.
                          Eiwitten verander je pas imo per gestegen kilo vvm, hjeeft toch niks met onderhoud te maken, eiwitten beschermen, bouwen je spieren, tijdens cardio verbrand je geen spieren?
                          Al was dat wel het geval zou je praten over 200kcal aan verbrande spieren? gaat imo wat ver allemaal.

Comment

Je verbrandt tijdens het hardlopen carbs/glycogeen, dus ja, aanvullen met carbs.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                              Waarom veranderd dat, verlies je tijdens cardio vvm dan of kom je dat aan?lijkt me niet dus ga je ook niet aan je eiwitten knutselen lijkt me.
                              Eiwitten verander je pas imo per gestegen kilo vvm, hjeeft toch niks met onderhoud te maken, eiwitten beschermen, bouwen je spieren, tijdens cardio verbrand je geen spieren?
                              Al was dat wel het geval zou je praten over 200kcal aan verbrande spieren? gaat imo wat ver allemaal.
                              Misschien onduidelijke post van mijn kant, maar denk als je het vanuit het perspectief van de (letterlijke) vetverbranding bekijkt dat het al een stuk duidelijker is.
                              Je bent er waarschijnlijk wel mee bekend dat op lage intensiteit (lees hartslag) de verbrandingsratio vetten:koolhydraten hoger uitvalt dat wanneer men bv. sprintwerk verricht. Wanneer je in beide gevallen 200 kcal zou verbranden zou je na het verrichten van sprintwerk verhoudingsgewijs meer KH hebben verbrand dan bij het lage-intensiteitswerk. Wil je netto qua macronutrienten op hetzelfde niveau blijven zitten als wanneer je geen cardio zou hebben gedaan, dan dien je dus na een 200 kcal verbrandende LI-cardiosessie minder KH en meer vetten te eten dan wanneer je eenzelfde aantal kcal verbrand zou hebben met sprintwerk.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X