ud2 mass variant, iemand ervaring mee? (dynobet?)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ud2 mass variant, iemand ervaring mee? (dynobet?)

Ik zag dit topic van dynobet voorbij komen alleen was hij er al na 3 pagina's gestopt.
    nouja gestopt met schrijven, geen idee gestopt met de dieet?
    klik ->> http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/42300-ud2-voor-massa.html

ik was benieuwd of er mensen zijn die hier de ud2 mass building variant hebben gedaan?
    wat zijn jou ervaringen?

ik ben momenteel de ud2 cut variant bezig en heb nog 2% te gaan (tot 10%)
    maar ik zit nog een beetje te prakkiseren of ik daarna gewoon zou clean bulken tot 15% of ud2 mass buidling variant te gaan doen tot 15%

ik zie namelijk van elk 2 voor en nadelen.
    ud2: doordat je minder snel vet aanzet kan je langer doorgaan met dit dieet.
    Nadeel: spiermassa groeit ook langzaam en je bent dus langer bezig om bijv 1 kg vvm te bouwen.
    Ondertussen ben je ook vetter geworden maar niet veel, je cut dus weer tot 10%

Old school bulk: je raakt sneller vetter, maar je groeit ook sneller in spiermassa waardoor je sneller 1 kg vvm bouwt. je cut dan weer tot 10%

bij ud2 duurt het dus langer om vvm te bouwen, maar je cut periode zal dan korter zijn met als uitkomst
    1 kg vvm erbij met 10% vet.

bij clean bulk bouw je sneller vvm waardoor de bulk periode korter is dan de ud2.
    maar vanwege je meer vet hebt opgebouwd zal je cut periode langer zijn.
    dit maakt de totale periode vergeleken met de ud2 even lang.

Ik zit me dus af te vragen welk dieet nou het beste is om zoveel mogelijk vvm te bouwen.

Jaa ik vind het immens onnodig maar als je year round in topvorm wil staan is het voedingtechnisch gezien een vrij efficient doch lastig vol te houden (mijn mening) concept.

Comment

Als je zo gaat bulken, met als oog om je vet zo laag mogelijk te houden (minder massa gains dus), dan maak je een compromis tussen massaopbouw en vetaanzet. Naar mijn mening is het efficienter om een (korte) periode te clean bulken op +500 bijvoorbeeld en daarna een (korte) periode te cutten.

Comment

Ik heb nog nooit zo hard gegained als toen ik ud2 bulk deed. Ik kwam 1kg per maand aan en verloor zichtbaar vet. Kracht schoot ook aardig omhoog. Ik vond het ideaal, maar het nadeel is dat je nooit spontaan een biertje kunt gaan drinken of iets kunt gaan eten/snoepen met je vrienden. At the end of the day vind ik dat toch belangrijker dan wat meer spiermassa
        Ik doe een gok

Comment

Ik heb UD2 Bulk gedaan in oktober/november. Ik verloor vet en gainde spiermassa en kracht. Net als Pren ging het dus super. Het nadeel is wel dat je super strikt moet zijn qua voeding en dus het sociale aspect van voedsel moet missen. Heb het 7 weken gevolgd
          BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Daarnaast valt het nog te bezien of je een compromis sluit. Is van veel teveel factoren afhankelijk als je het tegen tijd gaat afzetten uitgaande van een zogenaamde cleanbulk.

Maar ontopic hoe beviel UD2 bulk jou Dynamix?
            Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Heb het nu 8 weken gevolgd. Einde ud2 bulk voor mij

resultaten waren dat het gewicht hetzelfde bleef. Kracht omhoog. Verpercentage omlaag.
              zoals Gus al zegt. Sociale contact minder aangezien je echt strkt moet zijn.

Ga nu verder met clean bulk incl cardio en 6-2 schema. Dus 6 weken bulk 2 weken cut. Om vetopslag tegen te gaan en toch massa eraan t eplakken.
              Hierna kijken wat het qua. Resultaten verschilt met elkaar
              Stats: 74kg at 11%
              Vision: 85kg at 8%

Comment

Mijn resultaten met ud2 bulk waren telkens erg goed (lees beter dan met normaal bulken, zowel qua kracht als massa toename. Tevens was er geen sprake van vet toename). De bulk variant is een stuk makkelijker dan de cut variant van ud2, maar na een week of 6-8 begint het er toch wel in te hakken.

Een nadeel is dat je je moet houden aan de strenge structuur van het dieet. Er is weinig flexibiliteit en dat komt niet altijd even handig uit.

Een groot voordeel is dat de meeste mensen tijdens dit dieet erg goede resultaten behalen en lichamelijk een zeer positieve verandering ondergaan. Mentaal gezien kan het dieet je er ook toe zetten om meer eruit te halen dan je normaal zou doen.

Ik heb het dieet (bulk variant) 3 maal gedaan tot nu toe en heb er geen enkel maal spijt van gehad. Ik kan het iedereen van harte aanraden mits je er de tijd voor hebt en het in kan regelen in je dagelijks leven.

Opvallend is altijd dat de mensen die het dieet niet gevolgd hebben er wel een negatieve verwachting over uitspreken of iets anders "beter" vinden, terwijl de mensen die het dieet wel 6-8 weken gedaan hebben hier compleet anders over denken en uitermate positief over zijn.

Ik adviseer je om het zelf uit te proberen en je eigen ervaringen op te doen. Het is leuk, je leert er veel van en de resultaten zullen ook zeker motiverend werken.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Wat mij nog al verbaast is dat de leden hier zeggen dat ze op de bulk variant een lager vet% hebben gekregen.
                  hoe kan dat? als ik het goed hebt zit je geen 1 dan onder je onderhoud (kcal) behoefte
                  ma tot woe op maintance, do tot za overfeeding, zo weer maintance.
                  dan kan er toch helemaal geen vet verbrand worden?

Comment

maintenance oftewel onderhoud wordt vaak uitgedrukt als een gemiddelde. Hiermee bedoel ik dat bijvoorbeeld je gemiddelde behoefte 3000 kcal per dag kan zijn.

Deze 3000 gemiddeld per dag kan echter als je specifiek per dag kijkt anders opgebouwd zijn. Zo zullen er dagen zijn waar je in werkelijkheid ruim boven deze 3000 uit zult komen (op dagen waar je bijvoorbeeld lichamelijk werk doet en/of wel aan kracht training doet). En zo zullen er ook dagen zijn dat je in werkelijkheid onder deze 3000 zult verbranden (op dagen waar je geen kracht training doet, mensen die fysiek werk hebben verbranden in weekend vaak ook minder als door de week, etc etc).

wat je dus ziet is dat iemand de ene dag 3300 verbrand de andere dag 2700, dan een dag 3200 dan een dag 2800. gemiddeld gezien is dit 3000 en dat wordt gerekend als zijn behoefte. Als je op dagniveau gaat kijken klopt dit echter niet perse. En omdat de depletion fase intensief is en veel verbrand kan je daadwerkelijke verbranding van die dagen hoger zijn dan je gemiddelde onderhoud.

Daarbij komt ook nog dat je in de depeltion fase in de bulk variant niet perse op maintenance kcal hoeft te gaan zitten. De meesten gaan dag 1+2 een 10-15% eronder zitten (zie boek) en ook hier is er dus een mogelijkheid om vet te verliezen. Ikzelf deed zelfs dag 1-2-3 allen -10%.

Ik werd ook altijd iets droger (1% op 8 weken ongeveer) en daarbij +-1 kilo zwaarder (wat neerkomt op +- 2 kilo massa winst).
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                      maintenance oftewel onderhoud wordt vaak uitgedrukt als een gemiddelde. Hiermee bedoel ik dat bijvoorbeeld je gemiddelde behoefte 3000 kcal per dag kan zijn.

Deze 3000 gemiddeld per dag kan echter als je specifiek per dag kijkt anders opgebouwd zijn. Zo zullen er dagen zijn waar je in werkelijkheid ruim boven deze 3000 uit zult komen (op dagen waar je bijvoorbeeld lichamelijk werk doet en/of wel aan kracht training doet). En zo zullen er ook dagen zijn dat je in werkelijkheid onder deze 3000 zult verbranden (op dagen waar je geen kracht training doet, mensen die fysiek werk hebben verbranden in weekend vaak ook minder als door de week, etc etc).

wat je dus ziet is dat iemand de ene dag 3300 verbrand de andere dag 2700, dan een dag 3200 dan een dag 2800. gemiddeld gezien is dit 3000 en dat wordt gerekend als zijn behoefte. Als je op dagniveau gaat kijken klopt dit echter niet perse. En omdat de depletion fase intensief is en veel verbrand kan je daadwerkelijke verbranding van die dagen hoger zijn dan je gemiddelde onderhoud.

Daarbij komt ook nog dat je in de depeltion fase in de bulk variant niet perse op maintenance kcal hoeft te gaan zitten. De meesten gaan dag 1+2 een 10-15% eronder zitten (zie boek) en ook hier is er dus een mogelijkheid om vet te verliezen. Ikzelf deed zelfs dag 1-2-3 allen -10%.

Ik werd ook altijd iets droger (1% op 8 weken ongeveer) en daarbij +-1 kilo zwaarder (wat neerkomt op +- 2 kilo massa winst).
                      bedankt voor je uitleg
                      Maar eigenlijk is me vraag in me begin post nog niet echt beantwoord.
                      ik zit nog steeds te twijfelen tussen clean bulk en ud2 bulk als ik wil gaan voor max muscle grow.

zoals ik al zei: bij ud2 heb je een langere periode om een aantal vvm op te bouwen, maar je cut periode korter zijn.
                      bij clean bulk bouw je in een kortere periode sneller/meer vvm maar ook meer vet waardoor je weer langer moet cutten waardoor je totale bulk/cut periode even lang is als de ud2.
                      Is mijn theorie dan, maar weet niet of dit klopt en weet dus ook niet goed welke te kiezen.

Comment

Ik zou zeggen, probeer ud2 bulk eens. Naar mijn ervaring werkt ud2 bulk beter dan een normale bulk omdat het programma gewoon ontzettend goed in elkaar zit. De keerzijde er van is dat de depletion trainingen vrij zwaar zijn, vooral de 2e training.

Comment

Originally posted by Gus View Post
                          Ik zou zeggen, probeer ud2 bulk eens. Naar mijn ervaring werkt ud2 bulk beter dan een normale bulk omdat het programma gewoon ontzettend goed in elkaar zit. De keerzijde er van is dat de depletion trainingen vrij zwaar zijn, vooral de 2e training.
                          kwa energie bedoel je?
                          ik doe nou de cut versie, dus snap wel hoe het is.
                          merk je elk week wel kracht toename in de bulk versie op de ma,di? of dat ook niet?

Comment

Ik merkte het verschil in de tension en power workout. Iedere week kon ik wel een kilo of een rep meer. De depletion trainingen zijn gewoon zwaar, maar dat heb je tijdens de cut variant al wel gemerkt. De bulk depletion trainingen zijn wel iets lichter dan de cut variant

Comment

Eigenlijk ben ik nog niet helemaal overtuigd.
                              volgens mij is de groep mensen die de ud2 bulk gedaan hebben erg klein.

Wat voor lichaamstype heb je trouwens gus?
                              Denk dat dat ook wel wat uitmaakt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X