Obesitas en de rol van ouders.. (filmpje)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Obesitas en de rol van ouders.. (filmpje)

dumpert.nl - Obesitas is geen ziekte

Ik hoef het filmpje geeneens te zien.

iemand die wat statistieken wilt?

1 te dikke ouder --> kans van 50% dat kind ook te dik wordt.
    2 te dikke ouders--> kans van 85%!! Dat kind ook te dik wordt.

Persoonlijk vind ik het gewoon kinder mishandeling.
    Kind heeft geen keus.
    Mamma te lui om te koken engst weer fastfood erin.
    saconds lekker aan de chips/kaas en dergelijke.
    Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
      Ik hoef het filmpje geeneens te zien.

iemand die wat statistieken wilt?

1 te dikke ouder --> kans van 50% dat kind ook te dik wordt.
      2 te dikke ouders--> kans van 85%!! Dat kind ook te dik wordt.
      Obese gekeken net ?

Comment

Ja ik zag stukje haha.

geloof er ook wel in.

dikke ouders hebben echt geen dikke kinderen omdat ze het dik gen hebben geërfd. bS
        Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Heftig maar raar filmpje!

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
            Persoonlijk vind ik het gewoon kinder mishandeling.
            Absoluut.

Mijn buurvrouw is zo dik, dat ze geen kindjes kon krijgen. Wou ze wel graag. Maagband laten aanmeten, en de eerste raakte ontstoken omdat ze zo bleef dooreten. Bij de tweede viel ze wel genoeg af. Werd zwanger en groeide weer enorm. Kindje is nu ook moddervet, en vanaf dat het kan praten loopt ze buiten de hele dag te jammeren om eten. Voor het volgende kindje had ze weer een maagband nodig.

Maar ze verwend haar kindjes, dus ze is er stapelgek mee, toch?
            Zieke lui.

Dikke ouders hebben zelden nette eetgewoontes.
            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
              Absoluut.

Mijn buurvrouw is zo dik, dat ze geen kindjes kon krijgen. Wou ze wel graag. Maagband laten aanmeten, en de eerste raakte ontstoken omdat ze zo bleef dooreten. Bij de tweede viel ze wel genoeg af. Werd zwanger en groeide weer enorm. Kindje is nu ook moddervet, en vanaf dat het kan praten loopt ze buiten de hele dag te jammeren om eten. Voor het volgende kindje had ze weer een maagband nodig.

Maar ze verwend haar kindjes, dus ze is er stapelgek mee, toch?
              Zieke lui.

Dikke ouders hebben zelden nette eetgewoontes.

Verschrikkelijk.
              Mijn mening, zulke mensen verdienen geen kids.

Had hier laatst nog een discussie over met volwassen mensen.
              Bij mijn broer zijn vrienden groep zijn ook een paar jongens dik, en nu maar eten en drinken als een malle.
              En dan klagen ze nu al dat de overheid de vergoeding voor de operatie er af wil halen, wat ik een super goed iets vind.

Kijk, als mensen door ziekte of wat dan ook dik worden, of vet aanzetten oke... Maar vaak doen zulke mensen er ook genoeg aan om dit te beperken.
              Maar jongeren die zich nu kats lam zuipen en vreten en over 10 jaar een operatie nodig hebben, die de gewone mens mag bekostigen, dat is echt not done voor mij. Ik kan me hier heel erg over opwinden.
              In between obsessed periods

Comment

Originally posted by mdejonge View Post
                Verschrikkelijk.
                Mijn mening, zulke mensen verdienen geen kids.

Had hier laatst nog een discussie over met volwassen mensen.
                Bij mijn broer zijn vrienden groep zijn ook een paar jongens dik, en nu maar eten en drinken als een malle.
                En dan klagen ze nu al dat de overheid de vergoeding voor de operatie er af wil halen, wat ik een super goed iets vind.

Kijk, als mensen door ziekte of wat dan ook dik worden, of vet aanzetten oke... Maar vaak doen zulke mensen er ook genoeg aan om dit te beperken.
                Maar jongeren die zich nu kats lam zuipen en vreten en over 10 jaar een operatie nodig hebben, die de gewone mens mag bekostigen, dat is echt not done voor mij. Ik kan me hier heel erg over opwinden.
                Haha dat merk ik al tijdens het lezen dat je je erg over kan opwinnden :P! En ben het er op zich ook wel mee eens..

Maar toch is obesitas ook een ziekte/verslaving.... de mensen die te dik zijn willen het zelf ook niet, maar blijven toch drinken/vreten als een dolle. Vaak zit er meer achter... erge gebeurtenis, laag zelfbeeld, frustraties enz. en natuurlijk is het een mooi excuses om te blijven eten/drinken maar ondanks dat de meeste mensen met overgewicht er zelf ook van balen lukt het ze niet ( omdat ze mentaal/fysiek niet sterk genoeg zijn).....

Ik ben van mening dat er qua zorg hierin nog een hele slag te slaan is.... door er goede personal trainers op te zetten... ( ook al is het bij sommige mensen bijna onbegonnen werk...)
                I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday

Comment

Originally posted by leandero10 View Post
                  Haha dat merk ik al tijdens het lezen dat je je erg over kan opwinnden :P! En ben het er op zich ook wel mee eens..

Maar toch is obesitas ook een ziekte/verslaving.... de mensen die te dik zijn willen het zelf ook niet, maar blijven toch drinken/vreten als een dolle. Vaak zit er meer achter... erge gebeurtenis, laag zelfbeeld, frustraties enz. en natuurlijk is het een mooi excuses om te blijven eten/drinken maar ondanks dat de meeste mensen met overgewicht er zelf ook van balen lukt het ze niet ( omdat ze mentaal/fysiek niet sterk genoeg zijn).....

Ik ben van mening dat er qua zorg hierin nog een hele slag te slaan is.... door er goede personal trainers op te zetten... ( ook al is het bij sommige mensen bijna onbegonnen werk...)
                  Maar dan is de gewone middelmoot mens mentaal toch totaal niet sterk?
                  Waar is het karakter dan van een gemiddeld persoon?
                  Met een gezond verstand kun je vroeg of laat zelf de knoop doorhaken en er voor gaan, dat is gewoon mijn mening/visie.

Ik kan me trouwens nog goed herinneren dat de scoot-mobiel inkwam, ideaal voor mensen op leeftijd die niet goed te been zijn. Wordt hier zelf gelukkig van, voor die mensen die lekker weer even naar het centrum kunnen.
                  Toen, binnen 1 jaar kon iedereen zo'n ding krijgen, daar bedoel ik dus gewoon vette mensen zonder ziekte mee.
                  Uit eigen ervaring zeg ik dat de normale oudere, slecht ter been, hier in benadeeld werd naar enkele jaren, en zelf kon opdraaien voor de kosten, of ieder geval grotendeels.
                  Dit is toch ronduit belachelijk, dat dit nog kan gebeuren?
                  In between obsessed periods

Comment

Originally posted by leandero10 View Post

Ben het er mee eensch dat bij de meeste mensen eten een verslaving is. En bij zulke mensen heeft het weinig zin er een lading PT's op los te laten. Je moet ze behandelen zoals alle andere verslavenden ongeacht drugs, games, alcohol of welke soort verslaving dan ook. Eerder zware psychologische ondersteuning icm bij passende zorg heb je dan nodig. Anders vallen de verslaafden terug in hun oude gewoonten.

Dan zit je ook nog met het probleem dat velen gewoon figuren met zwakke persoonlijkheden zijn. Dus die willen niet eens erkennen dat ze verslaafd zijn. Laat staan dat ze hulp nodig hebben. Dan kun je doen wat je wilt, maar niks zal aanslaan tot ze zelf beseffen dat ze een probleem hebben.

Maar in mijn ogen begint het al bij de jeugd en de scholen. Geld en sponsoring wordt gekort. Lessen als gym worden gekort of geheel verwijderd. Op het middelbare krijg je bij het vak "levensbeschouwing" wel uitleg hoe je re-presentatief op werk e.d. moet zijn. Maar basis kennis voedingsleer komt nergens terug. Om maar te zwijgen over de meuk in de kantine. Gooi daar bovenop dat ouders (volwassen in het algemeen) steeds minder in staat zijn om te koken en meer kant en klaar troep opwarmen...tja...simpele optelsom lijkt mij. En daarom is het in mijn ogen nog maar de vraag of mensen zelf niet dik willen zijn. Want het is blijkbaar normaal geworden.

En dan heb je mensen die dik zijn vanwege medicatie. Kunnen er zelf dan weinig aan doen. Je hebt dan eerder dat de farmaceutische industrie zit te kutten. Ze kunnen heus wel iets fabriceren zonder tig duizend onzinnige bijwerkingen waarvoor je weer andere medicatie (Drugs) moet aanschaffen. En zodoende hun kas blijft spekken ten koste van je eigen gezondheid. Daar is ook nog wel een flinke slag te slaan.

En dan heb je een categorie van mensen die hun hele leven heen en weer schommelen tussen dik en dun voor wat voor redenen dan ook.

@mdejonge
                    de gemiddelde mens is inderdaad mentaal en intellectueel niet sterk. Als ik hier om me heen kijk zitten ze als zombies voor de tv naar de meest grote onzin te kijken met zakken chips. anderen hadden weinig en hebben zelfs dat beetje verstand en mentaliteit nog verneukt door het weg te roken met coke e.d. Dus ja... ik heb geen hoge pet op van de gemiddelde mens.

Kut gasten hebben een scootmobiel, karretje er achtern, en dan bier-runs naar de AH die om de hoek is. tyfus alcoholisten...
                    Last edited by Falstyr; 13-08-2014, 12:23.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post

Kut gasten hebben een scootmobiel, karretje er achtern, en dan bier-runs naar de AH die om de hoek is. tyfus alcoholisten...
                      Grappig dat juist jij dat zegt.
                      Dus we kunnen jou 'tyfus-steuntrekker'noemen?
                      Beetje kortzichtig, vind je niet?
                      Alcoholisme is vaak geen keuze maar een ziekte.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

In ...
                        "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

Fallus trekt geen steun, heet nu ook don fallus.zeg maar niks over overgewicht.....mijn kids zijn gewoon dun en dat blijven ze zolang ze in mijn huis wonen reken daar maar op

Comment

Originally posted by quibus View Post
                            Fallus trekt geen steun, heet nu ook don fallus.zeg maar niks over overgewicht.....mijn kids zijn gewoon dun en dat blijven ze zolang ze in mijn huis wonen reken daar maar op

of je denkt gewoon een keertje na ipv dom wereldvreemd uit je nek te lullen. maar dat zal ook niet snel gebeuren

Comment

Jullie liggen elkaar niet he ?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X