Obesitas en de rol van ouders.. (filmpje)
Collapse
X
-
Ik hoef het filmpje geeneens te zien.
iemand die wat statistieken wilt?
1 te dikke ouder --> kans van 50% dat kind ook te dik wordt.
2 te dikke ouders--> kans van 85%!! Dat kind ook te dik wordt.
Persoonlijk vind ik het gewoon kinder mishandeling.
Kind heeft geen keus.
Mamma te lui om te koken engst weer fastfood erin.
saconds lekker aan de chips/kaas en dergelijke.Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.
-
-
Originally posted by Ruhl View PostPersoonlijk vind ik het gewoon kinder mishandeling.
Mijn buurvrouw is zo dik, dat ze geen kindjes kon krijgen. Wou ze wel graag. Maagband laten aanmeten, en de eerste raakte ontstoken omdat ze zo bleef dooreten. Bij de tweede viel ze wel genoeg af. Werd zwanger en groeide weer enorm. Kindje is nu ook moddervet, en vanaf dat het kan praten loopt ze buiten de hele dag te jammeren om eten. Voor het volgende kindje had ze weer een maagband nodig.
Maar ze verwend haar kindjes, dus ze is er stapelgek mee, toch?
Zieke lui.
Dikke ouders hebben zelden nette eetgewoontes.Passion is: pushing yourself when no one else is around
Comment
-
Originally posted by Patriciaaa View PostAbsoluut.
Mijn buurvrouw is zo dik, dat ze geen kindjes kon krijgen. Wou ze wel graag. Maagband laten aanmeten, en de eerste raakte ontstoken omdat ze zo bleef dooreten. Bij de tweede viel ze wel genoeg af. Werd zwanger en groeide weer enorm. Kindje is nu ook moddervet, en vanaf dat het kan praten loopt ze buiten de hele dag te jammeren om eten. Voor het volgende kindje had ze weer een maagband nodig.
Maar ze verwend haar kindjes, dus ze is er stapelgek mee, toch?
Zieke lui.
Dikke ouders hebben zelden nette eetgewoontes.
Verschrikkelijk.
Mijn mening, zulke mensen verdienen geen kids.
Had hier laatst nog een discussie over met volwassen mensen.
Bij mijn broer zijn vrienden groep zijn ook een paar jongens dik, en nu maar eten en drinken als een malle.
En dan klagen ze nu al dat de overheid de vergoeding voor de operatie er af wil halen, wat ik een super goed iets vind.
Kijk, als mensen door ziekte of wat dan ook dik worden, of vet aanzetten oke... Maar vaak doen zulke mensen er ook genoeg aan om dit te beperken.
Maar jongeren die zich nu kats lam zuipen en vreten en over 10 jaar een operatie nodig hebben, die de gewone mens mag bekostigen, dat is echt not done voor mij. Ik kan me hier heel erg over opwinden.In between obsessed periods
Comment
-
Originally posted by mdejonge View PostVerschrikkelijk.
Mijn mening, zulke mensen verdienen geen kids.
Had hier laatst nog een discussie over met volwassen mensen.
Bij mijn broer zijn vrienden groep zijn ook een paar jongens dik, en nu maar eten en drinken als een malle.
En dan klagen ze nu al dat de overheid de vergoeding voor de operatie er af wil halen, wat ik een super goed iets vind.
Kijk, als mensen door ziekte of wat dan ook dik worden, of vet aanzetten oke... Maar vaak doen zulke mensen er ook genoeg aan om dit te beperken.
Maar jongeren die zich nu kats lam zuipen en vreten en over 10 jaar een operatie nodig hebben, die de gewone mens mag bekostigen, dat is echt not done voor mij. Ik kan me hier heel erg over opwinden.
Maar toch is obesitas ook een ziekte/verslaving.... de mensen die te dik zijn willen het zelf ook niet, maar blijven toch drinken/vreten als een dolle. Vaak zit er meer achter... erge gebeurtenis, laag zelfbeeld, frustraties enz. en natuurlijk is het een mooi excuses om te blijven eten/drinken maar ondanks dat de meeste mensen met overgewicht er zelf ook van balen lukt het ze niet ( omdat ze mentaal/fysiek niet sterk genoeg zijn).....
Ik ben van mening dat er qua zorg hierin nog een hele slag te slaan is.... door er goede personal trainers op te zetten... ( ook al is het bij sommige mensen bijna onbegonnen werk...)I may not be there yet, but i'm closer than I was yesterday
Comment
-
Originally posted by leandero10 View PostHaha dat merk ik al tijdens het lezen dat je je erg over kan opwinnden :P! En ben het er op zich ook wel mee eens..
Maar toch is obesitas ook een ziekte/verslaving.... de mensen die te dik zijn willen het zelf ook niet, maar blijven toch drinken/vreten als een dolle. Vaak zit er meer achter... erge gebeurtenis, laag zelfbeeld, frustraties enz. en natuurlijk is het een mooi excuses om te blijven eten/drinken maar ondanks dat de meeste mensen met overgewicht er zelf ook van balen lukt het ze niet ( omdat ze mentaal/fysiek niet sterk genoeg zijn).....
Ik ben van mening dat er qua zorg hierin nog een hele slag te slaan is.... door er goede personal trainers op te zetten... ( ook al is het bij sommige mensen bijna onbegonnen werk...)
Waar is het karakter dan van een gemiddeld persoon?
Met een gezond verstand kun je vroeg of laat zelf de knoop doorhaken en er voor gaan, dat is gewoon mijn mening/visie.
Ik kan me trouwens nog goed herinneren dat de scoot-mobiel inkwam, ideaal voor mensen op leeftijd die niet goed te been zijn. Wordt hier zelf gelukkig van, voor die mensen die lekker weer even naar het centrum kunnen.
Toen, binnen 1 jaar kon iedereen zo'n ding krijgen, daar bedoel ik dus gewoon vette mensen zonder ziekte mee.
Uit eigen ervaring zeg ik dat de normale oudere, slecht ter been, hier in benadeeld werd naar enkele jaren, en zelf kon opdraaien voor de kosten, of ieder geval grotendeels.
Dit is toch ronduit belachelijk, dat dit nog kan gebeuren?In between obsessed periods
Comment
-
Originally posted by leandero10 View PostHaha dat merk ik al tijdens het lezen dat je je erg over kan opwinnden :P! En ben het er op zich ook wel mee eens..
Ik ben van mening dat er qua zorg hierin nog een hele slag te slaan is.... door er goede personal trainers op te zetten... ( ook al is het bij sommige mensen bijna onbegonnen werk...)
Dan zit je ook nog met het probleem dat velen gewoon figuren met zwakke persoonlijkheden zijn. Dus die willen niet eens erkennen dat ze verslaafd zijn. Laat staan dat ze hulp nodig hebben. Dan kun je doen wat je wilt, maar niks zal aanslaan tot ze zelf beseffen dat ze een probleem hebben.
Maar in mijn ogen begint het al bij de jeugd en de scholen. Geld en sponsoring wordt gekort. Lessen als gym worden gekort of geheel verwijderd. Op het middelbare krijg je bij het vak "levensbeschouwing" wel uitleg hoe je re-presentatief op werk e.d. moet zijn. Maar basis kennis voedingsleer komt nergens terug. Om maar te zwijgen over de meuk in de kantine. Gooi daar bovenop dat ouders (volwassen in het algemeen) steeds minder in staat zijn om te koken en meer kant en klaar troep opwarmen...tja...simpele optelsom lijkt mij. En daarom is het in mijn ogen nog maar de vraag of mensen zelf niet dik willen zijn. Want het is blijkbaar normaal geworden.
En dan heb je mensen die dik zijn vanwege medicatie. Kunnen er zelf dan weinig aan doen. Je hebt dan eerder dat de farmaceutische industrie zit te kutten. Ze kunnen heus wel iets fabriceren zonder tig duizend onzinnige bijwerkingen waarvoor je weer andere medicatie (Drugs) moet aanschaffen. En zodoende hun kas blijft spekken ten koste van je eigen gezondheid. Daar is ook nog wel een flinke slag te slaan.
En dan heb je een categorie van mensen die hun hele leven heen en weer schommelen tussen dik en dun voor wat voor redenen dan ook.
@mdejonge
de gemiddelde mens is inderdaad mentaal en intellectueel niet sterk. Als ik hier om me heen kijk zitten ze als zombies voor de tv naar de meest grote onzin te kijken met zakken chips. anderen hadden weinig en hebben zelfs dat beetje verstand en mentaliteit nog verneukt door het weg te roken met coke e.d. Dus ja... ik heb geen hoge pet op van de gemiddelde mens.
Kut gasten hebben een scootmobiel, karretje er achtern, en dan bier-runs naar de AH die om de hoek is. tyfus alcoholisten...Last edited by Falstyr; 13-08-2014, 12:23.
Comment
-
Originally posted by Falstyr View Post
Kut gasten hebben een scootmobiel, karretje er achtern, en dan bier-runs naar de AH die om de hoek is. tyfus alcoholisten...
Dus we kunnen jou 'tyfus-steuntrekker'noemen?
Beetje kortzichtig, vind je niet?
Alcoholisme is vaak geen keuze maar een ziekte.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Originally posted by quibus View PostFallus trekt geen steun, heet nu ook don fallus.zeg maar niks over overgewicht.....mijn kids zijn gewoon dun en dat blijven ze zolang ze in mijn huis wonen reken daar maar op
of je denkt gewoon een keertje na ipv dom wereldvreemd uit je nek te lullen. maar dat zal ook niet snel gebeuren
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
23 uur geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...1 day ago
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...2 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....2 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-