Obesitas en de rol van ouders.. (filmpje)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by rain View Post
    Grappig dat juist jij dat zegt.
    Dus we kunnen jou 'tyfus-steuntrekker'noemen?
    Beetje kortzichtig, vind je niet?
    Alcoholisme is vaak geen keuze maar een ziekte.
    Zou je graag eens willen uitnodigen om bij het Leger des Heils en Bouman e.d. langs te komen. Zul je zien dat het geen ziekte is. Mensen met COPD en lever klachten die willens en wetens gewoon destructief door blijven gaan. Het is een mentale kwestie dat tot verslaving en destructief gedrag leid. Alcoholisme is echt geen ziekte hoor. Het is een gevolg van een bewuste keuze. Sommigen hebben legitiem heftige trauma's die er wat aan willen doen. Anderen lopen al te janken als ze een blauwtje lopen bij een vrouw.

Daarnaast "oordeel" ik niet in traditionele ontwetendheid. Ga regelmatig met die gasten om en ken hun persoonlijk verhaal. Want hier praat iedereen openlijk zonder schaamte over hun dingen. Je moest eens weten wat voor persoonlijke groei er plaatsvind als je alles kwijt bent. Dan ben je ook opeens een stuk opener, want je hebt toch niks meer te verbergen. Bij sommige heb ik respect dat ze het probleem erkennen en er wat willen aan doen. Anderen zijn gemakzuchtig en zwak en willen bij Domus ingeschreven worden. Want daar kun je vrijblijvend je verslaving onderhouden.

Je mag me rustig steuntrekker noemen. gebruik de uitkering alleen om de schuldsanering en de huur van me aankomende plek te onderhouden omdat het op papier moet.

En ik woog rond de 140-145kg op me zwaarst met een vet% rond de 27. Boven de 25% ben je inderdaad obesitas. Maar ik at redelijk gezond en sportte met grote regelmaat. Bij mij was het dus een bewuste keuze zo zwaar te gaan wegen. En nu ik dat gewicht niet meer nodig heb ga ik weer afslanken. HAd het al eerder willen aanpakken, maar had enorm veel onderrug klachten die sinds kort eindelijk volledig verdwenen zijn. Omdat ik geen wedstrijd ambities meer heb in welke vorm dan ook ga ik me nu richten op een atletisch postuur voor de rest van me leven. Ik was niet obese vanwege eetverslavingen ofzo.

En voor de zoveelste keer ben ik geen Don of drugs baron. Als je die vergelijking maakt ben je echt achterlijk en moet jij jezelf na laten kijken.

@lethal
    die "Verdoofde" mensen die tv kijken als meetpaal voor de gemiddelde mens... Voor ik hier zat had ik al geen hoge pet op wat betreft de mensheid in zijn algemeenheid. Maar wat blijkt is dat de grens nog veel lager ligt dan menig van ons ooit zou kunnen dromen. En het zijn echt veel die zo zijn en niemand, ook de instanties niet, lijken er ook maar iets om te geven.

Dat er mensen zijn die het nog slechter hebben geloof ik best. Ik heb mijn fouten erkend. Ik ben aan het werk om mijn leven in te richten zoals ik dat wil. En niet meer zoals vroeger dat anderen het wilden. Mijn fout is dat ik mee ging in de illusies van de maatschappij. Ik heb mijn fout erkend en neem nu verantwoordelijkheden en ga overal achteraan om dingen te regelen. Soms met hulp van anderen. En ben on-officieel financieel gewoon onafhankelijk. En doe dingen die ik leuk vind om te doen zoals 2-3 dagen in de week vrijwilligers werk. En met werkbegeleidster verschillende nieuwe dingen uitproberen. Want werken om te werken en uiteindelijk niks opgebouwd te hebben begin ik niet meer. Ben niet gek. Dus anderen de schuld geven en niet naar mezelf kijken...compleet foute aanname zoals wel vaker voorkomt jegens mij. Maar niet mijn probleem eigenlijk, want veranderd niks aan het leven zelf

Of ik mentaal en intellectueel sterk was... Ik had al een stappenplan van wat er geregeld en gedaan moest worden. Zat toen vast omdat de eerste 3 dingen afhankelijk van elkaar waren. Dus zat in een rondje waar niet uit te komen was. Totdat ik hulp kreeg van een begeleidster. Sindsdien heb ik 1x geblowed, en met Keltfest wat drank op en voor de rest niks. Ben niet verslaafd, want zelfs aan gamen kom ik nauwelijks meer aan toe. Ik zat dus niet zoals anderen constant te snotteren en zielig te doen. Dan zeggen niks meer te gebruiken en een half uur later de neus weer vol hebben. Kom op zeg... Men zegt niet voor niets "what doesn't kill you, makes you stronger". Helaas is zelfreflectie erg confronterend en hun bezweken er onder. Ik daarentegen ben er nog steeds mee aan het werk met behulp van verscheidene personen en instanties. Want ik wil niet meer zo'n zwak zielig figuur zijn als de afgelopen 12 jaar.
    Last edited by Falstyr; 14-08-2014, 09:13.

Comment

Dank je voor het aanbod, maar daar hoef ik niet meer langs te komen.
      Het Boumanhuis in Dordrecht ben ik nl voor een aantal groepssessies geweest.
      Ik weet dus redelijk hoe het werkt en een vriend van mij werkt daar ook als ervaringsdeskundige ,dus ben ik geen echte leek op dat gebied.
      Waarom zouden mensen met leverklachten etc gewoon door blijven drinken denk jij?
      Precies! Omdat ze verslaafd zijn.

Maar het wordt een eindeloze discussie omdat jouw kijk op mensen en bepaalde zaken niet bepaald strookt met feiten maar, enkel gebaseerd is op jouw mening.
      En ik vind dat jouw zicht op de realiteit enigzins vertroebeld is.

Maar dat is mijn mening.
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Falstyr View Post

@lethal
        die "Verdoofde" mensen die tv kijken als meetpaal voor de gemiddelde mens... Voor ik hier zat had ik al geen hoge pet op wat betreft de mensheid in zijn algemeenheid. Maar wat blijkt is dat de grens nog veel lager ligt dan menig van ons ooit zou kunnen dromen. En het zijn echt veel die zo zijn en niemand, ook de instanties niet, lijken er ook maar iets om te geven.

Dat er mensen zijn die het nog slechter hebben geloof ik best. Ik heb mijn fouten erkend. Ik ben aan het werk om mijn leven in te richten zoals ik dat wil. En niet meer zoals vroeger dat anderen het wilden. Mijn fout is dat ik mee ging in de illusies van de maatschappij. Ik heb mijn fout erkend en neem nu verantwoordelijkheden en ga overal achteraan om dingen te regelen. Soms met hulp van anderen. En ben on-officieel financieel gewoon onafhankelijk. En doe dingen die ik leuk vind om te doen zoals 2-3 dagen in de week vrijwilligers werk. En met werkbegeleidster verschillende nieuwe dingen uitproberen. Want werken om te werken en uiteindelijk niks opgebouwd te hebben begin ik niet meer. Ben niet gek. Dus anderen de schuld geven en niet naar mezelf kijken...compleet foute aanname zoals wel vaker voorkomt jegens mij. Maar niet mijn probleem eigenlijk, want veranderd niks aan het leven zelf

Of ik mentaal en intellectueel sterk was... Ik had al een stappenplan van wat er geregeld en gedaan moest worden. Zat toen vast omdat de eerste 3 dingen afhankelijk van elkaar waren. Dus zat in een rondje waar niet uit te komen was. Totdat ik hulp kreeg van een begeleidster. Sindsdien heb ik 1x geblowed, en met Keltfest wat drank op en voor de rest niks. Ben niet verslaafd, want zelfs aan gamen kom ik nauwelijks meer aan toe. Ik zat dus niet zoals anderen constant te snotteren en zielig te doen. Dan zeggen niks meer te gebruiken en een half uur later de neus weer vol hebben. Kom op zeg... Men zegt niet voor niets "what doesn't kill you, makes you stronger". Helaas is zelfreflectie erg confronterend en hun bezweken er onder. Ik daarentegen ben er nog steeds mee aan het werk met behulp van verscheidene personen en instanties. Want ik wil niet meer zo'n zwak zielig figuur zijn als de afgelopen 12 jaar.
        Weet je wat ik lees zo aan je antwoorden falstyr , je moet altijd toch wat te klagen hebben lijkt het wel !

Weet ook niet zo goed wat ik hier op moet zeggen , zelfde verhaal weer maar in een ander jasje.
        Maar ik wil er wel wat over zeggen als je dat zo graag wilt.

Geef die behoefte is op om altijd gelijk te hebben.
        Sommigen kunnen het niet uitstaan om ongelijk te hebben.
        Een grote behoefte voelen om te gaan vechten over wie er gelijk heeft , wat maakt het uit ? Is je ego zo groot ?

Wees bereid om je behoefte los te laten om altijd alles wat je overkomt en wat er om je heen gebeurt te willen beheersen, situaties, gebeurtenissen, mensen, enz. Of dat nu bekenden zijn, medewerkers of vreemden die je op straat ontmoet, laat ze zijn wie ze zijn.
        Laat alles en iedereen gewoon zijn wat ze zijn en je zult zien hoeveel beter je je dan voelt.

Stop met anderen de schuld geven voor wat jij hebt of niet hebt, voor wat je voelt of niet voelt.
        Neem de verantwoordelijkheid voor je leven op je.

Stop met dat voortdurende klagen over al die dingen, mensen, situaties, gebeurtenissen die je ongelukkig, treurig en depressief maken.
        Niemand kan jou ongelukkig maken, geen enkele situatie kan je droevig of ellendig maken tenzij je dat toestaat.
        Het is niet die situatie die die gevoelens bij je oproept maar hoe je er naar kijkt. Onderschat de macht van positief denken niet.

Geef niet meer toe aan die behoefte kritiek te leveren op dingen, gebeurtenissen of mensen die anders zijn dan jij.
        We zijn allemaal anders, maar toch ook hetzelfde.
        We willen allemaal gelukkig zijn, we willen allemaal begrepen worden. We willen allemaal iets en we wensen allemaal iets.

Hoop dat er betere tijden voor je aankomen ook , zo te horen gaat dat wel goed komen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X