Okee is goed nog een vraag over het schema week 1tm 3 eerste oefening is squad & deadliften, wat houdt deze oefening in kan iemand me daar mischien iets meer over vertellen? En welke oefeningen moet ik in week 8 & 9 doen die van week 1tm 3 of week 4tm 6 of allebei? Zou ik graag willen weten thnks!
Paar vragen over schema's
Collapse
X
-
Originally posted by Anymouse View PostOkee is goed nog een vraag over het schema week 1tm 3 eerste oefening is squad & deadliften, wat houdt deze oefening in kan iemand me daar mischien iets meer over vertellen?
Zoek eerst eens wat op op google voor je zulke vragen stelt.
Dan worden je eventuele vragen serieuzer beantwoord.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Een training schema is naar mijn inziens puur een richtlijn. Bijvoorbeeld op maandag (is internationaal) borstdag. Ik doe dan bijvoorbeeld Benen want dat staat op de planning maar om de spieren te verassen, staat geen 1 oefening van te voren vast. Dit omdat ik elke dag mezelf anders voel natuurlijk. Soms begin ik met extensions om om op gang te komen, andere keer voel ik mezelf (kennen het allemaal wel) de Hulk begin ik met sqauts. Dit doe ik met elke spiergroep oefeningen bedenk ik zodra ik de gym instap en mijn muziek opzet. Het aantal herhalingen gewicht hetzelfde.
Ik heb persoonlijk echt een hekel aan schema's op papier die vertellen zoveel sets zoveel reps zoveel gewicht per set. Dit is zo erg geworden dat als mensen mijn training storen (gebeurt te vaak) voor advies ik al vertel dat het papiertje weg gegooid kan worden train op gevoel luister naar je lichaam dat is je schema !!!. Als je op woensdag (internationaal) rug MOET doen volgens je schema maar je onderrug doet nog pijn van een beentraining op dinsdag doe dan borst. Je verrast hiermee je lichaam je spieren. Dit zorgt voor betere training en naar mijn mening haalt het ook de sleur uit training houd het leuk, dat is wat je wilt. Als je met pen en papier rondloopt in de gym voorspel ik dat je het 2 max 3 maanden vol gaat houden voor je er gek van word en je het niet leuk meer vind.
Comment
-
Originally posted by rain View PostSpieren verrassen?
Ik snap wat je bedoelt met variatie in je trainingen en de training van te voren niet vastleggen,maar 'spiergeheugen'betekent niet dat je spieren een borsttraining verwachten die dag hoor.
Ik zelf vind ook dat je altijd moet luisteren naar je lichaam. Dat gebeurt te weinig maar goed dat is weer een ander verhaal.
Comment
-
In the end of the day komt het vooral neer op een bepaalde weerstand per week wegzetten. Stel je sweet spot is 10 000 kg op de squat per week dan kan een schema een makkelijke manier zijn om dit zo effectief mogelijk te verhogen. Ik zie het probleem niet. Hoe je dat indeelt enzo is allemaal secundair. "Je lichaam is je schema", allemaal leuk hoor maar klinkt wat poëtischer dan het daadwerkelijk is.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostIn the end of the day komt het vooral neer op een bepaalde weerstand per week weg zetten. Stel je sweet spot is 10 000 kg op de squat per week dan kan een schema een maakelijke manier zijn om dit zo effectief mogelijk te verhogen. Ik zie het probleem niet. Hoe je dat indeelt enzo is allemaal secundair. "Je lichaam is jje schema", allemaal leuk hoor maar klinkt wat poëtischer dan het is.
Dit maakt trainen leuk en houd je bezig en je vooruitgang zal ook beter gaan.
Comment
-
Het draait allemaal om je lichaam denk ik en het verbeteren daarvan.
Een strak standaard schematje met telkens hetzelfde week in week uit gaat doorgaans vervelen en je groei stagneren. Vandaar dat je constant moet veranderen telkens nieuwe dingen uitproberen.
Dit maakt trainen leuk en houd je bezig en je vooruitgang zal ook beter gaan.Begeleiding nodig bij voeding en /of training?
Comment
-
Originally posted by pescatore View PostYou think?
Ik vind dat anders knap irritant om steeds te moeten veranderen. En waarom zou het in godsnaam tot stagnatie leiden? Bedoel het niet onvriendelijk hoor maar dit zijn wel een beetje inhoudsloze posts op deze manier.
Waarom zou het beter gaan dan? Wat is er mis met je shit optimaliseren aan de hand van een schema waar je een goed toetsbare situatie mee creëert?
Maar goed iedereen moet het voor zichzelf weten ik geef alleen aan wat ik doe en wat ik het fijnste vind. En het staat mensen uiteraard vrij om voor zichzelf te bepalen hoe ze het aanpakken en waar ze zich prettig bij voelen.
Comment
-
Originally posted by Bigdude View PostHet draait allemaal om je lichaam denk ik en het verbeteren daarvan. Een strak standaard schematje met telkens hetzelfde week in week uit gaat doorgaans vervelen en je groei stagneren. Vandaar dat je constant moet veranderen telkens nieuwe dingen uitproberen. High volume,low volume etc etc.
Dit maakt trainen leuk en houd je bezig en je vooruitgang zal ook beter gaan.
Maar nu doe je net of alsof men elke week een andere training moet doen, omdat anders je lichaam er gewend aan raakt.
Comment
-
Originally posted by talalelh15 View PostJe creëert een soort doemscenario. Pescatore wilt eigenlijk gewoon heen naar een schema waarbij je structureel/strategisch de juiste aanpassingen maakt, om stagnatie te voorkomen. Oefeningen spelen daar meestal een secundaire rol in, aangezien je vaak eerst snijdt in volume/intensiteit of deze juist verhoogd. Mochten bepaalde spiergroepen je hinderen om vooruit te gaan, dan kan je ervoor kiezen om oefeningen veranderen(bijv board press om je triceps sterker te maken).
Maar nu doe je net of alsof men elke week een andere training moet doen, omdat anders je lichaam er gewend aan raakt.
Misschien zou ik erbij moeten zeggen dat mijn manier meer voor de echt gevorderden is die al weten wat wel en niet voor ze werkt en hoe ze hun lichaam aan moeten pakken. Denk die extra info het voor de meeste duidelijker maakt
Comment
-
Originally posted by talalelh15 View PostWat een onzin in 1 post zeg. Dat het voor jou werkt, prima! Weet ook niet of je externe hulpmidellen gebruikt. Als je je spieren vanuit elke hoek wilt pakken, dan heb je een vrij lange training. Verschillende soorten zelfs supplementen en uiteraard AAS, HGH.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
door stevenjohnsBuy cenforce 150 mg online is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED), containing sildenafil citrate, the same active ingredient...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 90.5kg 8x
-Box squat BW 100x
One legged calf raise:
- BW + 51.25kg 15x, 11x...-
Kanaal: Trainingslogjes
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 1x
- Box squat BW 55x
Deficit wide grip SL DL:
- 111kg 7x
- 70kg...-
6 dagen geleden -
-
door gregory77Let's brainstorm a discussion around pediatric nursing dissertation topics. The ever-evolving landscape of child healthcare presents numerous opportunities...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 101kg 5x
-Box squat BW 50x
Sumo safety bar goodmorning:
- 35kg 22x...-
1 week geleden -
-
door JeremydsraggTrifola Farms CBD Gummies :- excessive kinds of epilepsy, Lennox-Gastaut syndrome (LGS) and Dravet syndrome. Other trials are underway investigating the...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 120kg 1x
Safety bar back extension:
- 41kg 2x
Military press:
...-
1 week geleden -
-
door joshwicks123Cenforce is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED) in men. As a widely recognized brand, it contains Sildenafil Citrate, the same...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 90kg 6x
One legged calf raise;
- BW + 51.25kg 12x, 10x
Paired met
Lu side raise:...-