Acne, wat kan je er tegen doen? Is dit te beinvloeden?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Acne, wat kan je er tegen doen? Is dit te beinvloeden?

Beste leden,

Ik lees dagelijks verschillende topics en artikelen op internet om zoveel mogelijk kennis op te doen m.b.t. fitness en krachtsport.

Het onderwerp waar ik nog wat meer over zou willen weten is acne.
    Zelf heb ik er bijna geen last van maar merk dat als ik bepaalde supplementen gebruik ik vooral op mijn schouders hier en daar wat uitslag krijg.

Bij mij zijn eiwitshakes killing en helemaal als deze zijn aangemengd met melk.

Ik heb in het verleden zoals jullie weten ook andere dingen gebruikt en had toen na een week of 4-5 in eens een mooi landschap op mijn schouders.

Nu is mijn vraag wat je hier tegen kunt doen?
    Ik las een aantal dingen over lactose intolerantie, hormonen of verkeerde voeding.

Ook las ik een aantal dingen over vitamine B5 en een vriend van mij zweert bij zonnebanken.
    Zelf heb ik het idee dat het laatste niet werkt maar het effect van een bruine tint er voor zorgt dat je de oneffenheden op je gezicht/rug/schouders gewoon minder ziet.

Is dit allemaal genetisch bepaald of kan je dit daadwerkelijk zelf beinvloeden?
    Ik zie namelijk genoeg voorbeelden van kuurtopics waarin geen acne te vinden is terwijl andere mensen helemaal vol zitten.

Omdat ik bovenstaande info uit verschillende topics heb gehaald wil ik kijken of het lukt om alles in dit topic te krijgen qua tips&trics om acne tegen te gaan of te verminderen.

Deel graag je kennis en ervaringen!

- Biergist
    - B3
    - Zonnebank.
    - Je houd goed schoonhouden en Scrubben ( schouders) dit is wat bij mij hielp.

In vet eten kan het ook zitten en vooral varkensvet. Is nooit bewezen maar ik zelf merk dat als ik varken heb gegeten ( vet) dat 2 dagen later onderzit.

Comment

Tijm schijnt ook te helpen.
      Heb er zelf geen ervaring mee , maar misschien andere mensen ?

Comment

Roaccutane helpt ook. Iets té goed misschien. Chocolade wekt het bij mij en vele anderen op. Sommigen hebben er last van als zij zuivel binnenkrijgen, denk dat jij ook bij die groep hoort zo te lezen. Niet gaan slapen met gel in je haar schijnt ook handig te zijn. Ik heb er geen literatuur over, maar volgens mij is de directe oorzaak van acne nog niet geheel duidelijk.

Comment

Het is een proces van infectie / ontstekingen , dat we acne noemen , ontstaat doordat de talgproductie die poriën blokkeert , toeneemt.
          Antibiotica is een van de manieren (meest bekende) om acne te bestrijden , maar brengt ook de meeste bijwerkingen met zich mee.
          Ook bij langdurig antibiotica gebruik kan het per persoon verschillen natuurlijk , maar lijkt me dat je ook is wat verder zou willen kijken dan dat.

Comment

Wat een gezeik iedere keer met die browser en dit forum , dan maar op de telefoon verder..

Comment

Jaren terug zelf veel last gehad n periode. Louis midmer crème help egt goed en
              Verder De plekken waar je last van hb goed schoon maken 3 x per dag met reinigde lotion.heb zelf
              Producten van Louis midmer gebruikt was enige die egt werkte bij mij...
              verder biergist tabletten en minder vettig eten als t niet weg gaat zou k een afspraak maken bij de huisarts.succes verder

Comment

Ik heb dat Roaccutane even opgezocht maar dit lijkt mij echt een laatste hulpmiddel als je extreem last hebt van acne.

Stel je voor dat je acne krijgt van shakes, wat zijn goede alternatieven om dit op te vangen?

Comment

Je shakes vervangen voor vaste voeding !
                  Neem je het bij het ontbijt , is simpel te vervangen , ook na je training gewoon een dikke maaltijd nemen in plaats van je shake.
                  Misschien levert het je wat op.

Comment

Stel dat je er heel veel last van krijgt tijdens je kuur, wat kan dat helpen?
                    Zijn er dan dingen tegen te doen of moet je dat voor lief nemen op het moment dat het opspeelt?

Wat mij opvalt is dat de pro’s bijna nooit acne hebben, heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Gek voorbeeld waar ik direct aan moet denken is de bekende docu van Arnold S waarin hij zijn rug positie inneemt, gruwelijk veel details te zien, maar geen acne.

Eigenlijk niemand in die docu heeft acne, kan dit ook te maken hebben met de gear die je toedient? Dosering?

Comment

Originally posted by Toownster View Post
                      Ik heb dat Roaccutane even opgezocht maar dit lijkt mij echt een laatste hulpmiddel als je extreem last hebt van acne.

Stel je voor dat je acne krijgt van shakes, wat zijn goede alternatieven om dit op te vangen?

Je zou puurdere whey kunnen proberen, dacht dat dit isolaat heet. Sommigen zeggen dat je daardoor minder last van acne kan krijgen.

Als vervanging van roaccutane (wat de HA niet voor mag schrijven overigens) kun je alsnog langs de huisarts gaan en vragen om tretinoïne icm doxycycline. Dit heeft mij behoorlijk geholpen al had ik er niet ernstig veel last van.

Ik ben geen huisarts dus overleg het altijd eerst met de huisarts en misschien dat hij/zij hier zelf mee komt.

Comment

Welke whey gebruik je?miss een andere whey gebruiken die zuiverder is??gebruiks sinds maand isolaat,stuk minder last van puisjes
                        weet niet of dat iets inbrengt..of gwn shake vervangen door maaltijd kan natuurlijk ook

Comment

Originally posted by Toownster View Post
                          Stel dat je er heel veel last van krijgt tijdens je kuur, wat kan dat helpen?
                          Zijn er dan dingen tegen te doen of moet je dat voor lief nemen op het moment dat het opspeelt?

Wat mij opvalt is dat de pro’s bijna nooit acne hebben, heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Gek voorbeeld waar ik direct aan moet denken is de bekende docu van Arnold S waarin hij zijn rug positie inneemt, gruwelijk veel details te zien, maar geen acne.

Eigenlijk niemand in die docu heeft acne, kan dit ook te maken hebben met de gear die je toedient? Dosering?
                          Op de momenten dat ze er wel last van hebben wordt het niet gefilmd natuurlijk.
                          Zou is proberen te kijken wat er wel werkt bij jouw als je er last van hebt.
                          Last edited by Lethal; 17-02-2015, 16:38.

Comment

Ik ben begonnen met Whey Perfection, toen Lean Gainer en laatste keer was Mutant Mass.

Ik drink bijna nooit, maar als ik bier drink heb ik meestal 2-3 dagen later uit het niet puisten.

Comment

Heb zelf in een cycle echt veel last van acne. In me gezicht helpt biergist al goed (10 pille) zodat me gezicht acne vrij blijft. Daar werd me rug niet minder op. Toen ik 30mg Zink erbij ging nemen werd het iets minder en icm 5g B5 iedere dag nog minder. Geheel weg is het niet bij mij maar wel al stukke minder. Roa wil ik niet aan beginnen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X