Suplementen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bij een hevige training houd je altijd spierpijn!
    Je pompt bloed in je spier waardoor er druk op komt te staan en dit zorgt o.a voor het krampachtige gevoel!
    Door het buigen en strekken van de spieren en het volpompen van de spier onstaat er een oppervlakkige scheuring wat ook weer pijn oplevert!
    Dus slecht trainen en geen pomp voelen is geen spierpijn, maar wat ik wel wil zeggen is dat spierpijn geen indicatie is voor spiergroei.
    ( iemand die verkeerd traint kan ook spierpijn hebben )
    Jay Cutler's One step closer nu te koop bij mij info per PM

Comment

Originally posted by [b
      Citaat[/b] (nummer1dj @ Jul. 13 2005,18:27)]Mn voedings schema heb ik een beetje van deze site afgejat.

ik weeg 82 kg
      1.87 lang
      29 is de leeftijd
      Deze site is er toch ook voor om vanaf te jatten

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken en dat is dat je meer hebt aan een gedegen dieet met voldoende eiwit dan allerlei supplementen. Heb zelf jaren lang eiwit poeders en andere zooi aangeschaft, maar het enige dat daar echt van gegroeid is, is het tekort op mijn rekening.

Vooral als je pas begint en/of nog niet zoveel 'spier' hebt, dan is je behoefte aan eiwit ook minder. Ook als je natural traint, is je eiwit behoefte lager dan die van een chemische sporter. Teveel aan eiwit plas je gewoon weer uit en dat is natuurlijk zonde van je geld.

Mijn eigen zomer schema ziet er zo uit:

7:00 uur:
      - 3/4 kopje havermout met 1/2 volle melk (en kaneel)
      - 3/4 bakje biogarde kwark met 1el lijnzaadolie en 1 el lecithine
      korrels
      - 1 kop groene thee
      - glas water
      - Multi vit, Vit C (1000mg time-released), biergist

10:00 uur:
      - Kiwi

12:00 uur:
      - 3/4 kopje havermout met 1/2 volle melk (en kaneel)
      - ca. 150-200 gram kip filet met sambal
      of
      - 1 blikje tonijn moot (140 gram) met een beetje ketchup
      - 1 kop groene thee
      - glas water
      - biergist

15:00 uur:
      - appel, peer of grapefruit

17:30 uur:
      - 200 gram tuin-bonen (of andere groente)
      - ca.150 gram rundvlees, kip of vis
      - 1 kop groene thee
      - glas water
      - B-Complex, Vit C (1000mg time-released), biergist

19:00 - 20:15 uur sporten (3 x kracht en 2 x cardio per week)

20:30 uur:
      - el honing
      - glas druivensap
      - kop groene thee

22:00 uur:
      - blikje tonijn moot met een beetje ketchup
      of
      - 6-8 gekookte eieren (max 2x per week)
      of
      - 3/4 bakje biogarde kwark met 1el lijnzaadolie en 1 el lecithine
      korrels

Gedurende de dag enkele glazen water (ca. 2-3 liter).

In het weekeinde heb ik geen vast dieet en eet ik wat ik lekker vind.

Met dit schema heb ik aardig wat vet verloren en spier vastgehouden Mijn winter schema is niet echt veel anders, alleen gaat dan de havermout iets omhoog en eet ik tussen de middag vaak rijst met kip en sate saus (was het maar vast winter). Cardio wordt dan ook iets terug geschroefd.

Mijn ervaring is dat je beter in de winter kunt bulken omdat het vet wat je er dan bij krijgt, er weer makkelijker van af te trainen is. Eind februari woog ik 97 kg (bij ca 18% vet) en nu 88 kg (bij ca 10% vet). Mijn lengte is 1.85m.

Het belangrijkste blijft echter een goede manier van trainen en voldoende rust. Een optimaal dieet is natuurlijk ook wenselijk, maar is niet de holy grail om snel spieren te kweken ... tis de combinatie die het'em doet.

Comment

hummm van 7 tot 12 uur aleen een kiwitje ertusse vin ik wel weinig, maar als het werkt is het goed he

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (Romme @ Jul. 15 2005,12:24)]hummm van 7 tot 12 uur aleen een kiwitje ertusse vin ik wel weinig, maar als het werkt is het goed he  
          je eet volgens mij wel erg weinig hoor ook voor de cut

wat krijg je totaal binnen

denk dat je KH ook erg laag is
          eet je als avond eten alleen maar groente en vlees??

probeer toch om de max 3 uur iets te eten en dan niet alleen een kiwi of en peer maar iets van vast voedsel.
          Who's the Chef

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (been @ Jul. 15 2005,12:39)]je eet volgens mij wel erg weinig hoor ook voor de cut
            Lijkt misschien wel weinig ja, maar blijkbaar is het voor mij genoeg.
            Ik heb gedurende 8 jaar al van alles geprobeerd en dit bevalt mij het beste.

Om de 3 uur eten is helaas niet te combineren met mijn werk. Daarbij komt dat ik ook niet echt voor de massa ga, meer voor de vorm. Zolang ik 1-3 kg per jaar aan spier erbij kan opzetten, ben ik tevree

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (been @ Jul. 15 2005,12:39)]denk dat je KH ook erg laag is
              eet je als avond eten alleen maar groente en vlees??
              Mijn KH is door de week ook niet zo hoog, dit om mijn laatste laagje zeer hardnekkig buikvet te laten verdwijnen .

In het weekend krijg ik wel veel KH's binnen en dat compenseert de boel een beetje. Het is waarschijnlijk zelfs zo dat door het hoge KH niveau in het weekeinde, er meer vet kan worden verbrand. Deze ervaring heb ik opgedaan toen ik jaren geleden (voordat Atkins hier in zwang is geraakt) een ketogeen dieet heb gevolgd.

's Avonds alleen groente (wel iets substancieels als bonen o.i.d) en vlees/kip/vis bevalt mij zeer goed. Het ligt niet zwaar op de maag en geeft geen problemen bij de training. Met aardappels of rijst voel je je veel voller en dat is soms een probleem bij de training. Vooral met een volle maag op de tredmill is geen goed plan.

Comment

Wat zijn je stats...

Grt R

Comment

Als ik mijn wasbord heb, zal ik m'n stats posten want dat is voor dit jaar (lees zomer) mijn eind doel. Kan dan ook na gaan hoeveel spier ik ongeveer verloren heb in de cut en heb gewonnen t.o.v. vorig jaar.

Ik heb eerder de fout gemaakt niet door te cutten totdat het laatste restje buikvet echt weg was. Probleem is dat als je ouder wordt (nu 33 ), het ook steeds moeilijker is om het vet dat er voor de bulk zat later in de cut weg te trainen. Daarom wil ik nu eerst het vet weg hebben en daarna me druk maken over massa winst.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X