Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Vandaag was het zover borst,schouders,triceps trainen in de health gym ik had er al de hele week zin in omdat ik benieuwd was wat er nu weer zou gebeuren!
Aangekomen in de gym onze pas weer door de kaartlezer getrokken.
Nadat mijn vriendin zich omgekleed had gingen we eerst ff een beetje cardio doen ( standaard in de cut voor een training weer extra cal's verbranden en je bent gelijk wat warmer aangezien het erg lekker voelt houd ik het er zeker in )
Voordat we begonnen zagen we allebei hetzelfde ouder stel dat er voor het eerst was en begeleid werd door een medewerker van de gym. Man gekleed in een korte broek en een polootje en de vrouw gekleed in een truitje en een lange spijkerbroek. De tip die het stel kreeg wat betreft cardio was om het enkele weken maar maximaal 5 minuten te doen we lachten beiden Ik zou eerst wat oefeningen doen in het krachthonkje en daarna zou ik mijn vriendin helpen boen met haar borst training en de rest.
Ik ging eerst banken en warmde de borst op met wat rep's met een lege stang.
Deze set tel ik niet mee in mijn totaal aantal sets mijn eerste set was met ik denk 60kg ( stang is iets anders dan ik gewend ben zie uitleg in mijn rug training ik gok op een speling van maximaal 5kg erbij op!!! )
Aangezien ik normaal altijd klemmen op de stang heb moest ik het hier zonder doen.
Dat was wel ff wennen door dat gerammel met die losse schijven!
2e set deed ik 15kg erop was weer zoeken naar de schijven want er hingen dus weer schijven aan de bankdrukbank die weer niet pasten op de barbell
Het gerammel bij deze was iets erger 2 losse schijven erop zonder klemmen door het zaaltje slaakte ik een paar kreunen bij rep 9 en 10!
Wat ook nog ergerlijk was aan de barbell was het ontbreken van groeven op de stang!
Aan de hand van de ringen weet je waar je je handen moet plaatsen voor borst of triceps verder was de stang zo glad als ik weet niet wat.
Totaal geen ruwe vlakken erop voor een goeie grip!
Bij de eerste set had ik de barbell op zn Rühls vast ( beugels van de bank staan verder uit elkaar dan ik gewend ben )
3e set 5kg erbij op aan weerskant 6 rep's op eigen kracht en 2 forced rep's waarbij ik het negatieve gedeelte zelf deed.
Hierna nog vlak db gepresst 1e set 24kg 15 rep's, 2e set 26kg 12 rep's 3e set zwaarste db die ze hadden 30kg
hierna nog maar een 4e set erachteraan met de 24'ers aantal rep's weet ik niet ik ging tot failure!
Daarna de spullen gepakt en naar boven gelopen om mijn vriendin aan de slag te zetten en mijzelf de laatste oefening voorgezet.
Na een korte uitleg liet ik haar eerst zittende fly's doen dit zou mijn isolatie oefening worden mijn vriendin pakt de oefeningen snel op ook qua uitvoering scheelt extra uitleggen.
Na onze sets liet ik haar zittend bankdrukken ( machine standaard in de health gym's ) hierna weer naar beneden vor schouders!
Ik train altijd elke kop van de shouders en begin met de middelste meestal met sideraises mijn vriendin side op 2 manieren uitgelegd de standaard manier en de manier op zn Jay Cutler's aangezien ik een beter gevoel heb met sideraises op zn Jay's pas ik deze al een tijdje toe. Mijn vriendin deed de normale manier.
Beide 3 setjes maximaal 12 rep's ( grootte van de schouders zijn klein qua spiergroep dus 1 maximaal 2 oefeningen per kop is voldoende ) aangezien ik 14 dagen geleden net schouders deed in superset stijl met max 4 oefeningen per keer deze oefening deed ik 1 maand lang vandaar nu iets rustiger en per kop 1 oefening.
Hierna deden we front raises ook deze 3 set's na deze set weer naar boven om omgekeerde flye's te doen voor de achterste schouder kop en traps.
Gewicht op de stack klopt niks van bij mijn eigen gym pak ik 75kg en hier 135kg!
Dit was de laatste oefening voor schouders en nu waren de triceps aan de beurt.
We beten het spits af met pull downs ik deed 5 setjes mijn vriendin 3 ik deed het behoorlijk up tempo en het multistation dat niet vaststond schudde hevig de uitvoering van de oefening bij de laatste 2 sets is iets slordiger maar op hoog tempo ( mijn triceps reageren hier beter op heb ik gemerkt vooral de lange kop )
Er hing een dun touwtje waar zij hun rope pull downs mee doen een ander zou met zo'n touwtje vliegeren, maar hier doe je er pull downs mee ( je krijgt er kapotte handen van )
Ik deed mijn 2e set toen er een rouw naar mij toe kwam en het volgende meedeelde, ik heb een tijdje gekeken, maar je voert de oefeningen niet goed uit!
Als er éénmaal een foutje in je training sluipt kun je deze er niet zo maar uithalen je moet je armen wat meer stabiliseren.
Ik zei tegen de vrouw ( werd erg pissig op dit vrouwtje en als ze een kerel was dan weet ik nog niet wat ik had gedaan ) ik tegen die vrouw dit zijn geforceerde rep's om de groei van de lange kop van mijn triceps te stimuleren. Zei weer maar het hoort niet zo!
Ik zei tegen haar moet je eens luisteren ik train al 4 jaar zo en 3 jaar op deze manier in de gym.
Zij vertelde weer dat haar man al 15 jaar trainde en dit niet hoorde en zij alleen maar hulp aanbood!
Om haar de mond te snoeren zei ik dat het voor mij werkte en resultaten duidelijk te zien waren en ik mijn triceps aanspande om de diepe kuil te laten zien.
Mompelend en zichtbaar uitgeluld liep ze weg mijn vriendin en ik lachten haar nog na.
Hierna gingen we schaterlachend naar beneden om 3 oefeningen voor de buik te doen. Hier werd aan mijn vriendin door een medewerkster meegedeeld dat het gebruik van een beugel makkelijker was omdat het dan wat minder moeilijk is!
Niet veel later liepen 2 medewerkers elkaar met flejes water nat te gooien!
Toen we naar boven liepen waren dezelfde 2 medewerkers elkaar met een brandslang aan het natspuiten ( kinders toch )
Dit was het einde van de training wat ik volgende week ga doen weet ik nog niet!
Ik was erg geïrriteerd dat omhooggevallen huisvrouwtje met haar triceps oefeningen!
Jay Cutler's One step closer nu te koop bij mij info per PM
Citaat[/b] (corina @ Jul. 23 2005,09:49)]die huisvrouwen toch ook he!
weer leuk om te lezen
Tsja, als ik de keus had om het te kunnen lezen of mee te moeten maken koos ik voor het eerste!
En dan train ik daar strax 3 week full time in de vakantie zit mij nu al af te vragen wat er allemaal nog gaat komen!
Ik post het wel........................
Een goed stuk en ook leuk om te lezen, je ziet ook hier weer dat de begeleiding weinig voorsteld.
Als ze elkaar al nat gaan spuiten met een brandslang in de sportschool dan weet je al hoe laat het is.
Ze hadden misschien beter in de Efteling kunnen gaan werken.
Ik hoop dat je rest ook blijft posten.
Groet:
Brear.
Leuk verhaal gozer.. ook wel een beetje herkenbaar. Vroeger trainde ik in een klein hardcore sportschooltje waar je mocht gooien en smijten met de gewichten. Tegenwoordig word ik al met een scheef gezicht aangekeken als de dumbels net iets te hard op de grond komen...en komen ze al weer aangerend met en stel matjes die ik er dan onder moet leggen...
Wanneer ben je van plan om er benen te gaan trainen???
Misschien moeten we maar eens een keer met heel bodynet gaan trainen in die sportschool
They call me Alcatraz.....because I'm hard as a rock Don't stimulate....Annihilate!!! Ronnie is STIL the King!!!
Gisteren benen getraint het was warm erg warm in de gym!
Ik warmde op met 10 minuten op de fiets en het zweet kwam mn poriën al uit en dat zou alleen maar erger worden!
Na de cardio het krachthonkje in om te beginnen met squatten ik zou voor totale vernieling gaan en wou voor de gein eens 10x10 proberen!
Dit zou ik doen bij zowel squats, front squats en leg press de andere oefeningen zou ik normaal doen!
Ik had totaal 80kg op de stang en de eerste 3 sets gingen super lekker gevoel en weinig rust tussen de sets ik had net tijd om op adem te komen.
Toen ik net ff wat stoom afblies kwam er een beachboy binnen met een italiaans ijsje van Gyno wielren handschoentjes aan en volop biceps trainen met veel te zware dumbell's!
Toen ik set 4,5,6,7 deed keek hij iedere keer ( die oefening kon hij vast nog niet ) bij set 6,7 kwam er nog een huisvrouw binnen wandelen die een vreemde manier had van een nieuwe oefening genaamd dumbell slingeren wat ze trainde weet ik niet, maar het was een combinatie van middelste schouderkop borst bij de opgaande beweging en bij de neerwaartse beweging onderarmen
na 7 setjes zaten mijn benen vol en het zweet stroomde uit iedere porie die ik had zelfs op plekken waarvan ik niet wist dat je daar ook kon zweten!
I.p.v 10sets eindigde ik met 7 en ging vervolgens door op de leg press die ik tussentijds al lekker volgestouwd had!
Ik deed totaal 6 sets en was al behoorlijk gaar.
Frontsquats heb ik maar laten schieten omdat ik tijdens het squatten al voelde dat ik mijn knie niet al te veel moest belasten.
Mr Beachboy vroeg of ik klaar was in de smith machine en zei tegen hem dat hij hem wel kon gebruiken!
Ik zou naar boven lopen waar alle huisvrouwen mij raar aankeken omdat ze iemand zagen in een sportschool die zweette!
Ja mijn motto is trainen, afzien, groeien en niet zoals bij velen gezond,gezellig,gymnasion terwijl ze loeren naar 1 van de vele tv's!
Mijn vriendin was boven al bezig geweest op de leg press en tegelijk zouden we leg extensions doen!
5 setjes voor mij met beide benen en nog 3 setjes met 1 been afgewisseld en daarna nog 1 set tot failure.
Ik was zo gaar als ik weet niet wat en toen moesten de ham's nog en de adductor's plus kuiten!
Na extensions was de curl aan de beurt en slechts 4 setjes waren voldoende om ze compleet brandend aan te laten voelen!
Paar setjes adductors binnen en buitenkant en daarna op de leg press kuiten.
10 setjes op de press en ik kreeg menig verbaasde blikken zowel vanuit de zaal als uit de kantine!
Jaja zo train je kuiten op de Mysterio manier na de press nog even standing calf raises gedaan.
Einde oefening op wat buik spieren na.
Academic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment