Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Aangezien het een beetje een rare week is gooi ik mijn schema eens om
Gister ( 01-08 ) rug/biceps gedaan.
Ik begon met pull down's zo'n 6 sets ( opwarm sets niet meegerekend ) daarna de beugel van boven meegegapt naar beneden voor T bar's na wat gezoek kwam ik op 110kg aan schijven het was een beste tros en het rammelde aan alle kanten maar toch 13 rep's hiermee gehaald!
Na alleen pull down's en T bar's voelde ik al een goeie pomp, maar 2 oefeningen is niks voor mij ik pak altijd bovenkant rug en onderkant en wil helemaal gaar zijn!
Na de T bar's en wat verbaasde blikken van anderen toen ik deze oefening deed was het tijd om de schijven weer op te ruimen. En de beugel weer mee te zeulen naar boven voor seated row ( ik mis mijn eigen gym aan 1 kant toch wel ik mis de zware deadlifts, de grote keuze aan ijzer in diverse felle kleurtjes , BB rows etc,etc )
Na 4 zware set's seated row met weer een leuk persoonlijk record liep ik al wat krom richting de pull over machine na 3 korte set's met maximaal 15 rep's zat ik wat betreft bovenkant rug hartstikke vol!
Voor de onderkant rug doe ik in mijn eigen gym deadlifts en in de health gym doe ik back extensions of hyper extensions op of een machine of op het apparaat waar je zelf alles moet doen!
Na 1 zeg maar opwarm set voelde ik al een lekker verkrampt gevoel in mn onderrug geen pijn, maar een soort verzuring!
Na 20 rep's met 10kg in de hand en 15 rep's met 20kg was het einde rug training!
Supergevoel in de rug en zelfs nu ik het typ een heerlijk vol gevoel!
Tijd om het krachthonk in te gaan voor wat biceps curl's ik zou scott curl's doen, hammer curls en concentration curls!
Na de scott curl's voelde ik al een zeer aangename pomp en de hammer curl's plus de concentration curl's zouden de boel afmaken!
Waren er opvallend heden JA
Te weten een kerel die mij de hele tijd aankeek en twijfelde aan mijn oefeningen je kon het zien aan zijn ogen!
Zelf hield hij 2 veels te zware DB's vast en curlde deze tussen zijn benen en vanaf daar tot aan zijn kin en vanaf de helft van de opgaande beweging begon de beste man hevig met zijn lichaam mee te werken volgens mij legde hij meer nadruk op zn lat's!
Later nog wat buik gedaan 4 oefeningen bestaande uit 5 set's ieder met zo'n 15 tot 20 rep's.
Naast mij lag een huisvrouw die wat hulp kreeg en voor het eerst buikspieren trainde het advies wat ze kreeg was meerdere set's van 25 rep's per set.
En dit vertelde haar begeleider aan haar voor een beginner is dat imo veel te veel.
Beweging werd niet uitgelegd en de soorten oefeningen ook niet kortom Gezond,gezellig,Gymnasion
Jay Cutler's One step closer nu te koop bij mij info per PM
Citaat[/b] (KeepItReal @ Aug. 04 2005,11:59)]Goede training zo te lezen. Wel aardig wat volume vind ik.
Doe je de t-bar row met een losse stang in the corner of is het een machine?
Losse stang roelt bro1
Heerlijke oefening om te doen helaas kan ik die in de gym bij ons niet doen!
Hoort eigenlijk niet te ontbreken in een rug schema!
Citaat[/b] (corina @ Aug. 04 2005,12:23)]je buikspieren doe je die met extra gewicht of niet?
Over het algemeen ben ik van mening dat je bij buikspieren ( behalve crunch ) je eigen gewicht aan weerstand voldoende is!
Wil ik mijn buikspieren anders aanpakken dan doe ik 5 sets waarvan de eerste 2 sets met 25 rep's per set met mijn lichaam als weerstand en de laatste 3 doe ik met 10,15 en 20kg extra!
Dit is dus alleen bij crunch en niet bij de onderste buikspieren of de obliques ( schuine buikspieren )
Citaat[/b] (JTB @ Aug. 04 2005,12:34)]Raar dat je een pull-over doet bij je rug/biceps oefening, dit is bij mijn beste weten een borst oefening.
Wrong kerel!
Dit is een samengestelde oefening je pakt zowel borst als rug hiermee!
Evenals deadlifts die ik bij rug doe i.p.v benen bij deads pak je zowel buik,gluteus,rug,hamstrings mee!
In dit geval kun je pull overs bij borst doen of bij rug!
De neergaande beweging span je borst aan, maar het grootste deel van de oefening pak je rug ermee die staat constant onder spanning!
Kijk eens naar de bewegingsbaan van pull over en closed grip pull down voor de rug!
Bijna dezelfde beweging alleen bij pull overs haal je het gewicht vanachter je hoofd!
En bij CGPD's net boven je hoofd of ooghoogte!
je hebt gelijk rey, ik heb net even in mijn boek gekeken en je pakt er zeker de rugspieren mee, makkelijk boek, krachttraining een anatomische benadering
Citaat[/b] (corina @ Aug. 04 2005,12:49)]je hebt gelijk rey, ik heb net even in mijn boek gekeken en je pakt er zeker de rugspieren mee, makkelijk boek, krachttraining een anatomische benadering Â
Daarom ben ik geen boek nodig!
Alhoewel een simpel naslag werkje wel makkelijk kan wezen.
Citaat[/b] (JTB @ Aug. 04 2005,12:34)]Raar dat je een pull-over doet bij je rug/biceps oefening, dit is bij mijn beste weten een borst oefening.
Wrong kerel!
Dit is een samengestelde oefening je pakt zowel borst als rug hiermee!
Evenals deadlifts die ik bij rug doe i.p.v benen bij deads pak je zowel buik,gluteus,rug,hamstrings mee!
In dit geval kun je pull overs bij borst doen of bij rug!
De neergaande beweging span je borst aan, maar het grootste deel van de oefening pak je rug ermee die staat constant onder spanning!
Kijk eens naar de bewegingsbaan van pull over en closed grip pull down voor de rug!
Bijna dezelfde beweging alleen bij pull overs haal je het gewicht vanachter je hoofd!
En bij CGPD's net boven je hoofd of ooghoogte!
Ok, weer wat geleerd!
Door mij gemaakte opmerkingen kunnen als beledigend ervaren worden, meestal is dit dan ook zo bedoeld...
She wasn't Asian, but she sure knew how to Bang Cock...
ahhaha nou niet naast je schoenen gaan lopen he, iedereen moet welleens wat naslaan om te zien of je goed zit, of ken jij ook alle spieren uit je hoofd?
Pullover is idd voornamelijk voor je lats. Als je je borst er mee wil benadrukken moet je je ellebogen zo dicht mogelijk bij elkaar houden. Op die manier wordt je borst meer belast dan ellebogen ver uit elkaar.
Academic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment