Invasie in een health gym

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Heb je het idee dat adductor/abductor toegevoegde waarde heeft?

Ik zie in de video's van de prof's nooit dat ze deze oefeningen doen. Met squatten en lunges moet je lichaam flink stabiliseren en hier train je ze ook al mee.
    Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

leuk weer om te lezen, ik heb vandaag mijn benen training gedaan, en natuurlijk mijn kuiten weer op de rey manier
      benen training is tegenwoordig mijn favoriete training, heerlijk!
      Sponsored by:
      Inshapesupplements

Comment

Leuk verslag, en zoals ik het lees, een echte beentraining.
        Zelf doe ik meestal tussen de 7 en de 10 sets squatten, maar dan mijn laatste 4 sets niet meer dan 5 herh.
        Dan 1 set van 15 reps op de leg press en vier sets leg curl.
        Daarna 6 sets kuiten van 12 reps en dan heb ik het wel gehad.
        Groet;
        Brear.

Comment

Originally posted by [b
          Citaat[/b] (KeepItReal @ Aug. 08 2005,18:47)]Heb je het idee dat adductor/abductor toegevoegde waarde heeft?

Ik zie in de video's van de prof's nooit dat ze deze oefeningen doen. Met squatten en lunges moet je lichaam flink stabiliseren en hier train je ze ook al mee.
          Klopt weinig pro's doen ze ik denk dat Jay Cutler een van de weinigen is die adductors doet.
          En het stabiliseren tijdens squatten komt uit je heupen en onderrug bij Lunges stabiliseer je meer vanuit je bovenbenen je zal er wel een deel van de zijkant van de benen mee pakken, maar isoleren doe je ze niet!
          Je traint schouders toch ook apart, terwijl je die ook al belast bij het trainen van je bovenlichaam.
          Waarom dan niet adductors erbij doen wil je een goeie sidesweep op je benen en aan de binnenkant van de benen een lekkere strakke huid terwijl je de separatie kunt zien ben ik van mening dat adductor's eigenlijk wel bij een bentraining horen.
          Jay Cutler's One step closer nu te koop bij mij info per PM

Comment

Ik heb vandaag benen, het is zeker niet me favoriet maar moet uiteraard wel aangepakt worde....

Comment

Woensdag

Rug en Biceps

In de drukte van de afgelopen week een beetje vergeten de verslagen te typen.
              Er waren verder ook niet veel bijzonderheden te melden van de BeachBum's,tienermeisjes en de bejoarden
              Die daar in overvloed rondliepen, maar goed het ging meer over mijn training en de dingen die mij opvielen niet waar
              Aangezie de cut nu al bijna een maand voorbij is word het langzaam aan weer tijd om wat meer te doen in de gym.
              Vandaar iets meer rug oefeningen dit keer!
              Lat pull down is meestal de eerste oefening die ik doe ik begon met 2 opwarmsets van ieder 2 hh.
              1e set ging lekker zat rond de 70kg en 15 rep's 2e set 90 12 rep's 3e set 120kg dit betekende voor mij een persoonlijk record ik kon 6 rep's zelf en nog 2 geforceerde rep's.
              Zoals gebruikelijk mijn favo oefening als 2e en die zal ik binnenkort al weer moeten missen ben ik bang ( dan zit mijn tijd erop en in mijn eigen gym is het helaas niet mogelijk deze oefening te doen ) T bar row's de handvaten die boen op de seated row zit werd weer afgekoppeld en tijdelijk ontvoerd naar beneden.
              In het krachthonk was het rustig dus ik kon overal mooi bij en niemand was de spullen die ik zou misbruiken nodig.
              Mijn 1e set is zowat standaard met 1 enkele schijf van 20kg en 20 rep's ( langzaam uitgevoerd ) mijn 2e set verhoog ik steeds met 20 en de hh probeer ik rond de 12 tot 15 te houden.
              3e set weer 20kg erbij bestaande uit 2 platen van 10 na deze hh schuif ik snel wat meer gewicht op de stang om volledig door te trekken de rep's tel ik niet ik ga tot het niet meer wil.
              Hierna neem ik een korte rust er tussen en ben dan genoodzaakt de laatste schijven erop te gooien bestaande uit 3x5kg en 1 van 7,5kg. Ook bij deze is het niet meetellen en gewoon gaan.
              Na deze set schakel ik over 2x20kg en ga dan voor de volle mep tot het niet meer wil.
              Tijd om de stang leeg te trekken en langzaam aan weer naar boven te lopen voor seated row ( close grip ) deze oefening zou ik 4 set's doen en deze lekker hard aan trekken en net zoals bij de T bar row's doorgaan tot het einde.
              Mijn rug zat al goed vol maar ik zat nog maar op de helft van mijn rug training hierna deed ik Pull Over's ook weer 4 sets en een 5e als drop set met enkele geforceerde reps geholpen door mijn vriendin.
              Voor bovenkant rug zou nog 1 oefening volgen en dat waren de pull downs met een smalle stang ( lange dtang past er niet op ) bij deze deed ik maximaal 3 sets van 15 tot 20 hh hierna was de rug genoeg geteisterd door bruut geweld en zou ik 4 sets hyperextensions doen waarvan 3 set van 12 hh met een 20kg schijf tussen mn armen.
              Biceps zouden enkele oefeningen zijn nl db curl hammer curl en concentration curl ( binnenkort weer op een andere manier ) en om af te sluiten een paar wristcurls ( onderkant bovenarm ik splits het nu een beetje op door de ene keer onderkant en de andere keer bovenkant te trainen )
              Buikspieren is standaard en ik begin met onderkant, obliques en dan bovenkant toen ik naar boven keek zag ik nog iemand een oefening doen die ik net deed ( observatie in de weken hiervoor heb ik die vent nog nooit deze oefening zien doen!!! ) helaas voerde hij de oefening wel verkeerd uit.

Comment

Vrijdag

Drukke dag want we zouden naar Utrecht de proteïne repen had ik donderdag al ingeslagen dus ik had genoeg voor mijn bezoek aan Utrecht.

Mijn vriendin wou uitslapen en ik was er al vroeg af.
                Na mijn brinta+water+proteïne in de shake beker zou dit mijn ontbijt worden.
                Kort daarna omgekleed en op weg naar de gym.
                Gym was net open en het was al redelijk druk op de cardio apparatuur.
                Ik zou borst,schouders en triceps doen.
                Het zittend bankdrukken kon niet omdat het apparaat kapot was ( ik wou vanuit een andere hoek drukken dan bankdrukken ) dus was ik aangewezen op het bankdrukken.
                1e set was een opwarm set 20 rep's en daarna gelijk met aan weerszijde een plaat van 20kg erop.
                12 rep's en een korte uitstoot ronde ik de set af tijd voor de 3e set ( 2e werkset ) 100kg 6 rep's ( langzaam uitgevoerd ) hierna gelijk door met 110kg helaas kwam ik maar tot de 3 ( tijd om hier binnenkort weer eens in te gaan pieken )
                mijn laatste set deed ik met 90kg tot ik niet meer kon dit bereikte ik bij de 8e hh.
                Korte isolatie oefening tussendoor op de seated fly hier deed ik 4 sets met een hoog tempo en het laatste gedeelte van de hh kort aanspannen en rustig weer terug voor de rek.Een paar ouwe kerels begonnen te praten tegen mij, maar ja ik had mijn mp3 speler op en zou mij niet af laten leiden.
                Hierna shuine db press en gelijk de zwaarste db's gepakt ( 30kg ) hier deed ik 4 sets mee te weten 12 rep's, 10 rep's, 8 rep's en 4 rep's. Na deze oefening voelde ik het al goed tijd om te rekken d.m.v crossed cable licht gewicht veel hh en langzaam terug bij de terug gaande beweging.
                Hierna waren de schouders aan de beurt zoals gewoonlijk begon ik met de middelste kop oefening die ik koos side raises op de cutler manier uitgevoerd 3 setjes ( de sets bij schouders zijn per arm!!! ) en de eerste kop zat al vol. Tijd voor de voorste kop front raise ook bij deze 3 setjes lekker langzaam uitgevoerd bij de 1e set en bij de volgende set lekker explosief.
                De laatste kop deed ik op de omgekeerde fly/rear delt machine ook bij deze 3 sets met een redelijk zwaar gewicht en achter hard aanspannen om gelijk trap's mee te pakken ( tijdens rug spreek ik hem ook wel aan maar op deze manier meer!! en je pakt hier meer de monnikskapspier tussen de schouderbladen aan )
                Bij triceps zou ik weer net zo explosief trainen als de week ervoor ( dagenlang een heerlijk gevoel in de triceps )
                Ik begon met triceps pull downs ( deze is anders dan die ik doe bij de rug ) ik tel geen sets en geen hh bij de 3e set voel ik hem al aardig. Tijd voor rope pull downs ook bij deze gold weer veel en explosief na al bijna geen triceps meer over te hebben tijd voor overhead rope pull na de laatste set was ik kapot en voelde mij beroerd wel een apart gevoel. Om nog meer de pomp erin te krijgen en deels te stretchen deed ik one armed pull downs met de hamdpalmen naar boven deze oefening deed ik langzaam puur om de contractie vast te houden en deels te rekken.
                Na de laatste set gedaan te hebben nog even de buikspieren gedaan ( onder,obliques,bovenste )

Comment

Niet egt veel gebeurd dus, wel lache dat je t bijhoud...

Mzzls R

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (Romme @ Aug. 14 2005,15:28)]Niet egt veel gebeurd dus, wel lache dat je t bijhoud...

Mzzls R
                    Doe ik alleen in de Health Gym over een dikke week train ik weer in mijn eigen gym.
                    En dan ben ik ook weer serieuzer aan het trainen als het goed is meer gewicht bij alle oefeningen.

Comment

• Ai ai ai de laatste week in de health gym daar gaan mijn leuke verhalen.

Dinsdag Borst, triceps, schouders

Mijn vriendin was een beetje verkouden last van de keel etc,etc zij zou dus niet meedoen.
                      Zij ging wat cardioen en fungeren als spotter na bijna 5 week uit de cut te zijn tijd om weer ouderwets te gaan buffelen.
                      Ik zou voor de verandering en voor het gevoel eerst schuin banken.
                      Na het stoeltje goed te hebben gezet en 1 opwarm set te hebben gedaan werd het langzamerhand tijd om wat gewichten te laden.
                      Aangezien ze geen normale losse schuine bank hebben moest het maar in de smith machine ( enige waar ik zeker van kan zijn is dat er allerlei snoepgoed verkrijgbaar is aan de bar )
                      Na 2 sets te hebben gedaan met hetzelfde gewicht tijd om een sprong voorwaarts te maken.
                      100kg totaal het was zweten ( ik had het al warm ) maar ik knalde er toch 6 rep's uit.
                      Wel opmerkelijk dik 2 maand geleden bij ons in de gym gedaan en toen ging het voor geen meter.
                      Na deze adrenaline verhogende verassing heb ik het opgevoerd naar 110kg.
                      Mijn vriendin stond erbij als spotter ( lekker makkelijk in de smith ) en ik kon 3 rep's en 2 geforceerde rep's eruit persen.
                      Heerlijk gevoel en dat bij de eerste oefening.
                      Na deze set tijd om naar boven te zwalken om wat seated flyes te doen ( in mijn eigen gym wel met db's ) hier deed ik 5 set's en een heerlijk verkrampend gevoel in mijn gehele borst was mijn cadeautje.
                      Helaas was ik er nog niet want er stonden nog 2 oefeningen op mijn "denkbeeldige" schema.
                      Nadat ik weer beneden stond en wat water uit de fles lurkte van mijn vriendin ( ik was de mijne kwijt waarschijnlijk weggegooid ) was het tijd voor vlak banken.
                      Met barbell zou niks worden want goed recht houden van de stang zonder klemmen was ik niet zeker van.
                      Tijd om de zwaarste db's te ontdoen van hun laagje stof ( tsja niemand gebruikt ze )
                      Daar lag ik dan met 2 db's van maar 30kg te pressen.
                      Het aantal sets zou mij helemaal niks uitmaken ik ging weer voor het gevoel!
                      Na 3 sets en een brandend gevoel in mijn hele borst later was het tijd om even uit te hijgen ( valt mij wel op dat van de mensen die in het krachthonk staan ik het snelst klaar ben met mijn sets ook als ik er meer doe dan hun en dat ik meer zweet als de rest, tuurlijk dat is geen indicatie. Maar neem van mij aan dat het op het gebied van intensiteit klootjesvolk is. )
                      Hierna nog 2 sets crossed cables gedaan, maar ik tel deze niet eens mee waarom niet?
                      Of ik ben te breed aan het worden of de poortjes waar de handvatten aanhangen zijn te smal. Ik had eerder het idee dat het uit mijn schouders kwam!
                      Na borst tijd voor de schouders zoals gewoonlijk begon ik met side raises en frapant na mijn 2e set voelde ik weer "kou" in mijn schouders ( ik heb geen pijnen of pijn bij andere oefeningen ) net als vorige week zou ik 1 a 2 oefeningen per kop doen met 3 tot 4 sets.
                      Na de sides gedaan te hebben deed ik front om vervolgens bent over side raises te doen voor de achterste kop/traps.
                      Hierna op de omgekeerde flye's nog wat achterste kop/traps gedaan. Om vervolgens al mijn triceps oefeningen in het multi station te doen.
                      Het aantal sets voor triceps ga ik niet meer tellen mij gaat het alleen nog maar om het gevoel maar ik gok dat ik zo'n 20 tot 25 sets heb gedaan in een record tijd.
                      Triceps press down ( met gebogen stang en een rechte stang ), close grip pull downs, rope pull downs, overhead rope pull.
                      Na triceps brande alles en was het tijd om af te ronden met wat buik oefeningen.
                      Mijn hand plaatsen op de grond ging moeilijk vanwege mijn triceps als ik mijn gewicht op mijn arm zette was het alsof ik er doorheen zou gaan.
                      Kwartiertje later was ook buik klaar.
                      Geen bijzonderheden dit keer

Comment

• Woensdag rug,biceps

Na op een nogal hulpeloze manier uit bed gekropen mijn borst zit in de weg en mijn armen mogen ze amputeren echt een goeie training gister Héérlijkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.
                        Rug is in die paar weken echt weer 1 van mijn favo spiergroepen geworden en dat komt alleen door de T bar row's jammer dat ik die binnenkort moet missen echt een super oefening.
                        Wide grip pull downs front 1e set opwarm set hierna nog 5 sets gedaan ( time 2 rip it ) hierna de 3 hoek stang gegapt van de seated row en naar beneden.
                        Time 2 do this sh*t 1e set 60kg 15 rep's 2e set 80kg weer 15 rep's het gevoel was geweldig.
                        Één of andere buitenlander stond raar te kijken toen ik bezig was, maar ja voor mij 1 van de beste oefeningen voor rug.
                        Korte rust en iemand die een ander van alles uitlegde en boven aan het chinnen waren toen ik pull down's deed kwamen ff een kijkje nemen en moesten zo bleek achteraf mijn handvat hebben 2 bad bro's.
                        Na nog een verhoging van 20kg erbij en een totaal van 100kg incl stang 12 rep's, maar na deze set had ik het gevoel dat het nog zwaarder kon en er nog wat rep's inzaten. Na wat gezoek vond ik nog wat platen voor op de stang alleen ik moest nu stapelen 1 van 10kg 1 van 7,5kg en 1 van 5kg zou totaal 122,5kg worden voor mij een nieuw record als ik dit zou trekken ( laatste keer t bar's in mijn eigen sportschool was al meer dan een jaar geleden doe dit dus weer sinds 3 week!!! )
                        Ik klemde de beugel onder de stang en trok hem langzaam omhoog toen ik naar de stang keek zag ik dat er een speling van een centimeter of 5 was tot de 1e schijf rustig aan dus .
                        De 1e rep voelde aan als mijn 1e set het voelde gewoon te licht voor 122,5kg ik trok 12 rep's heerlijk gevoel. En ik was nog niet klaar ik voelde dat er nog meer in zat dus ik zou nog een set doen!
                        Toen ik net de beugel onder de stang zou klemmen kwamen die 2 lui er weer aan.
                        Ze keken even en de grote van het stel vroeg welke oefening dit was de wat kleinere jongen kon niks anders doen dan staren naar het gewicht .
                        Die lange vent kwam er bij staan ik gaf hem uitleg ( had het beloofd om het niet te doen, maar na de mooie opsteker kon het wel even voor 1 keer )
                        Hij vertelde dat hij na zijn vakantie wat andere oefeningen zou doen voor de rug en ik had hem op ideeën gebracht na-apers ook altijd
                        Tot mijn grote verbazing liep hij naar de stang pakte de beugel en zou de stang van de grond trekken na een rood aangelopen hoofd en een AUW uitspatting knalde het spul weer op de grond ( ik zei nog zo tegen die oelewapper It ken net )
                        Ik boog mij maar weer over de stang en deed nog een set met weer 12 rep's dit ging te makkelijk en een laatste set volgde van maar 6 rep's kortom T bar's Ownen en die kerel werd ook ge pwned
                        Tijd voor mij om na het opruimen van alle schijven weer naar boven te lopen.
                        Met mijn handvat uiteraard want ik zou nog 3 sets op de seated row doen deze verliepen net zo voorspoedig als de T bar's tijd om weer verder te gaan en 3 sets pull overs te doen.
                        Na deze oefening 2 sets pull downs voor de rug gedaan met een herhaling of wat.
                        Na deze oefening was het boven redelijk druk met wat "oudere" mensen die waarschijnlijk nog nooit iemand hadden gezien met mijn postuur en met zulke tattoo's ze keken mij aan alsof ze een bodybuildende magere Hein zagen staan
                        Na wat bicep curl's, hammer curl's en concentration curls waren mijn biceps al snel kapot.
                        Ik deed om af te sluiten 3 sets voor de onderkant van de onderarmen om daarna nog even snel buik te pakken.
                        Aangezien het allemaal zo lekker ging deed ik geen rust tussen de oefeningen maar ging ik achter elkaar door ging super dit deed ik in totaal 3 keer.
                        Time 2 get some food
                        Super training gehad

Comment

• leuk om te lezen weer. Als ik het goed begrijp doe je elke keer dat je traint buik?

Zit daar een filosofie achter?
                          Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

• Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (KeepItReal @ Aug. 17 2005,18:59)]leuk om te lezen weer. Als ik het goed begrijp doe je elke keer dat je traint buik?

Zit daar een filosofie achter?
                            Ik doe 3x in de week kracht op dit moment dus 3 way split.
                            Dus doe ik ook 3x in de week buik door de drukte nu komt het weleens voor dat ik 2 dagen achtereen buik doe ach ja baat het niet schaadt het niet
                            Geen filosofie hierachter dus

Comment

• kan je daar niet es wat olie op het vuurtje gooien? door bijvoorbeeld in de locker room up the shooten ofzo?
                              As a finishing touch, god created the Dutch

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X