DBB…..vergane glorie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DBB…..vergane glorie?

Dit was mijn post op DBB.
    Helaas werd het topic gesloten, maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening en visie omtrent deze kwestie.

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen.

Ik kijk al enkel jaren mee op dit forum en op DBB, op de achtergrond weliswaar, maar vind het nu toch maar tijd om eens wat posten.
    Ook al is dit mijn eerste post, ik ben niet onbekend met dit forum.

Jaren geleden was hier een zeer gerespecteerd member, die een bepaalde mijlpaal wou halen, 20.000 posts (volgens mij was hij de eerste) om daarna DBB vaarwel te zeggen.
    Ik vroeg opa waarom hij vaarwel zei tegen dit forum, zijn antwoord was dat het tegenwoordig niet meer om de inhoud ging en mensen voorzien van eerlijk advies, maar dat het rellen en trollen was op het forum en dat hij daar zijn energie niet langer aan wilde verspillen.
    Nu enkele jaren later blijken opa’s soms gelijk te hebben.
    Het gaat op DBB niet meer om advies geven of advies vragen, maar om elkaar af te zeiken en af te schieten, elkaar zwart maken.

De essentie van dit forum wordt ondergesneeuwd door mensen die het nuttig vinden anderen af te zeiken en de mond te snoeren. Wanneer mensen om advies vragen over hun producten, wordt er geen inhoudelijk antwoord gegeven op hun kernvraag, maar er wordt meteen respectloos afgegeven op hun product keuze of waar deze producten zijn aangeschaft en soms zelf op de topic-starter zelf. Vervolgens wordt het hele topic vol gespuwd en vervuild met de meest idiote verwijten en beschuldigingen over de producten of aanbieder.
    Erg leuk voor de mensen die de tijd en energie hieraan verspillen, maar degene die de vraag stelde, heeft geen antwoord en denkt wel twee keer na voor hij nog een keer wat vraagt. Als hij überhaupt ooit nog inlogt hier.

Elk foutje wordt hier uitgemolken (terecht of onterecht) en elke gelegenheid wordt aangegrepen om elkaar weer keer op keer zwart te maken. Met name de fouten gemaakt door (ex)sponsoren. Dat ze fouten maken kan gebeuren, dat het niet zo slim is om er niet open over te zijn, des te meer onverstandig.

Ik snap ook niet waarom de moderators niet de discussie in goede banen houden of brengen. Op die manier kunnen zij juist toch hun meerwaarde tonen.
    De enige die van deze oorlogen profiteren is of de ene aanbieder of de andere aanbieder, terwijl juist dit forum is bedoeld om de sporter verder te helpen ongeacht waar deze zijn spullen aanschaft.

Ik vraag me af of de members zich over deze persoonlijke issue heen kunnen zetten en de andere members ook daadwerkelijk inhoudelijk adviezen kunnen geven.
    Wat doe je hier anders dan elkaar helpen?

Willen ze zeuren, zeiken en klagen dan was daar het oude gare hanehok voor, tegenwoordig is er troep te vinden in elk topic. Zou het niet eens tijd worden om terug te gaan naar het doel van dit forum in plaats van je eigen gelijk willen halen of persoonlijke vendetta uitvechten ten koste van anderen.
    Dan krijgen we een forum waarin we elkaar kunnen aanvullen en helpen.

Respecteer elkaar en verdien respect...

Maar wat is nou eigenlijk je bedoeling?
    Ik heb de discussie gezien op DBB en je hebt meer dan genoeg reacties gehad.
    Dus ik snap echt niet waarom je het hier weer post en zo lijkt het mij aandachtstrekkerij.
    Last edited by rain; 11-09-2015, 20:35.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
      Maar wat is nou eigenlijk je bedoeling?
      ik ben wel benieuwd naar jullie mening en visie omtrent deze kwestie.

Dat iedereen wordt afgekraakt tegenwoordig..

Ja klopt, maar ik vraag me dus af hoe men er hier over denkt..
      Coole foto btw..
      Last edited by Old Glory; 11-09-2015, 20:38.

Comment

Originally posted by Old Glory View Post
        ik ben wel benieuwd naar jullie mening en visie omtrent deze kwestie.

Dat iedereen wordt afgekraakt tegenwoordig..
        Zie mijn toevoeging hierboven.
        Maar nu begrijp ik het beter: je loopt de Lidl binnen om te klagen over de sfeer in de Aldi waar je werkt.
        Toch?
        Last edited by rain; 11-09-2015, 20:42.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Fijn dat het direct weer bevestigd is.
          Dus ik loop nu Bodynet binnen om te klagen over DBB omdat ik daar werk...?

Ik ben gewoon serieus en wil graag weten waarom sommige leden het nodig vinden andere te beledigen.
          We kunnen toch een stuk vriendelijker doen en elkaar juist verder helpen?
          Of zie ik dat verkeerd..
          Last edited by Old Glory; 11-09-2015, 20:48.

Comment

Dat wat wordt bevestigd?
            Ik vind-geen feit- het erg vreemd dat je hier een discussie start over DBB die daar notabene helemaal uitgemolken is.
            Vandaar de Lidl/Aldi vergelijking.
            Wij moeten dus reageren over wat wij van de verslechterde sfeer op DBB vinden, beetje apart.

Dat neigt naar aandachtstrekkerij ja.
            Dan heb ik het niet inhoudelijk over je reactie.
            Maar wat doe jij zelf om het niveau op te krikken daar buiten deze post?
            Last edited by rain; 11-09-2015, 20:54.
            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ach is de te .nfens 1p jaar geleden was iedereen behulpzaam en er was veel teren nu is alles wel gezegd en wordt het vooral rellen
              Ikzelf probeer waar mogelijk te helpen.

Comment

Jammer dat je dat denkt, dat is dus niet mijn opzet.
                Laat ik het dan anders formuleren.
                Is het hier ook aan de orde dat mensen zonder reden zwart gemaakt worden zo ja, kunnen we er met z'n allen aan bijdragen zodat het gezelliger wordt.

Comment

Originally posted by Old Glory View Post
                  Jammer dat je dat denkt, dat is dus niet mijn opzet.
                  Laat ik het dan anders formuleren.
                  Is het hier ook aan de orde dat mensen zonder reden zwart gemaakt worden zo ja, kunnen we er met z'n allen aan bijdragen zodat het gezelliger wordt.
                  Ok.
                  Die discussie hebben we hier ook al eens gevoerd.
                  Helaas zijn forums zo goed als ten dode opgeschreven.
                  Terug naar 'vroeger' zal nooit meer gebeuren.

Afzeiken is tenslotte leuker dan iemand helpen voor de meesten, net als in de echte wereld.
                  Vroeger waren het ook felle discussies , maar eindigde het vaak leerzaam.
                  DIVIDE ET IMPERA

Comment

De trend zwartmaken is gelukkig hier grotendeels vertrokken en dat merk je wel in de activiteit. Waar mogelijk doen we als mod's ons best om alles in goede banen te leiden maar we zijn geen babysitters.

Aanbevelingen van nutteloze producten als paspoorten worden inderdaad meteen de kop ingedrukt
                    Helpen staat wel voorop maar de zoveelste die vraagt om de bekende weg word vriendelijk soms onvriendelijk naar de stickys verwezen. Ligt aan de intonatie van de topic starter. Maar wat is je punt nou precies

Comment

Als je een keer je mening geeft op basis van meer dan 20 jaar ervaring, maar je kunt deze niet wetenschappelijk onderbouwen met universitaire onderzoeks rapporten e.d. Dan ben je al meteen een hersenloze mongool waar de halve gym mee vol zit.
                      ik roep ook maar wat !!!

Comment

Originally posted by Schorpioen View Post
                        Als je een keer je mening geeft op basis van meer dan 20 jaar ervaring, maar je kunt deze niet wetenschappelijk onderbouwen met universitaire onderzoeks rapporten e.d. Dan ben je al meteen een hersenloze mongool waar de halve gym mee vol zit.
                        Of een zoutloze grappenmaker.
                        Toch heeft het orakel wel mensenkennis.
                        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Daarom is het ook het " orakel "
                          ik roep ook maar wat !!!

Comment

Wat hebben wij met dbb te maken?
                            BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Schorpioen View Post
                              Nee alleen als je domme dingen zegt. Alleen jij ziet het verschil niet omdat je niet weet wat domme dingen zijn en wat niet. Daarnaast voeg je nergens wat toe behalve een soort sarcasme of de zoveelste piemelgrap. Scroll eens door je eigen posts, Calimero. Maar bedankt dat we van jouw 20 jaar ervaring de vruchten mogen plukken.
                              Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X