Powerliftwedstrijd GPC

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Vind je ene topic niet meer direct bro, dus hier maar even aangezien je hier toch ook over je voeding bezig bent:

- Hoe zit het nu juist met je eiwitopname (50 van je KEV?)
    - Rijk je nu aan met aminozuren en wat heb je precies weggelaten dan? Enkel je melk in je shakes of hoe zat dat weer?
    - En hoe bevalt die aminozuuraanrijking je?

Alvast thx voor je reply!

Comment

Originally posted by Bocca
      Vind je ene topic niet meer direct bro, dus hier maar even aangezien je hier toch ook over je voeding bezig bent:

- Hoe zit het nu juist met je eiwitopname (50 van je KEV?)
      - Rijk je nu aan met aminozuren en wat heb je precies weggelaten dan? Enkel je melk in je shakes of hoe zat dat weer?
      - En hoe bevalt die aminozuuraanrijking je?

Alvast thx voor je reply!
      Ja, ik heb nu de melk in mijn shake's vervangen door water, dus ik zit alweer lager in mijn calorieen.
      Mijn vrouw had een bus aminozuren voor mij meegenomen van 325 capsules, van het merk Prolab, daar ben ik nu mee bezig.
      Ik neem 6 tabletten voor en na mijn training, of twee whey shake's, dit wisselt af en toe.

Ook wissel ik de bak kwark s'avonds af en toe af voor 6 aminozurencapsules.
      Ik heb nu net weer 975 capsules besteld en ontvangen, dus ik kan er nog wel even mee doorgaan zo.
      Ik vind het gedoe met die voeding eerlijk gezegd best wel moeilijk, om een goede balans te vinden met cutten, en toch je kracht te behouden.

Als ik straks mijn juiste gewicht heb bereikt, ik denk om en nabij de 95 kg, dan wil ik mijn voeding daarop af gaan stemmen,bv 40-30-30 en bv 4 keer per dag gaan eten ipl van de 6 keer nu.
      Ook wil ik dan mijn cardio terug gaan brengen naar 30 min per dag.
      dus dan moet ik even kijken hoeveel cal ik dan ongeveer moet gaan eten om dan stabiel te blijven op dat gewicht.
      Het heeft ook allemaal nog te maken met je stofwisseling en je leeftijd en alles, dus ik vind het niet eenvoudig.

Tot nog toe gaat het wel goed, ik pas af en toe weer iets aan, net hoe het aanvoelt zeg maar, ik zorg in ieder geval wel dat ik geen hongergevoel krijg, en blijf wel genoeg eten.
      Ik denk dat ik straks op zo'n 2500 cal uit ga komen voor onderhoud op die 95 kilo, ik weet het nog niet precies.
      Groet;
      Brear.

Comment

Originally posted by BREAR
        Ik vind het gedoe met die voeding eerlijk gezegd best wel moeilijk, om een goede balans te vinden met cutten, en toch je kracht te behouden.

Het heeft ook allemaal nog te maken met je stofwisseling en je leeftijd en alles, dus ik vind het niet eenvoudig.
        Klopt volledig is allemaal niet simpel, maar (voedings)kennis is POWER hé Brear, zeker in onze sport. Des te meer je ervan begint te weten des te meer kan je er uit halen en van ons allen ben jij al diegene met het meest efficiënte metabolisme.

Btw wat versta je onder onderhoudsbehoefte (van 2500 kcal)???
        Zie je dat als je basisbehoefte zonder enige externe fysische arbeid?

Je onderhouds-KEV zou ik een beetje anders doen.
        30 % vetopname is aanbevolen voor de modale mens, klopt volledig ma ja aangezien we al hoger moeten gaan in eiwitopname hebben we minder vrijheid in KH en vet-opname.
        20 % vetopname is te laag, dan komt immers de absorptie van vetoplosbare vitaminen in het gedrang.
        Ik zou voor de middenweg gaan zodat ik mn KH toch nog wat kan verhogen. Is iets efficiënter zeker naar krachtbehoud. Maar dit is uiteraard iets wat verschilt van mens tot mens. Gewoon proberen en lichtjes schuiven met die waarden tot je iets vindt waar je je het best bij voelt

Comment

Klopt volledig is allemaal niet simpel, maar (voedings)kennis is POWER hé Brear, zeker in onze sport. Des te meer je ervan begint te weten des te meer kan je er uit halen en van ons allen ben jij al diegene met het meest efficiënte metabolisme.

Btw wat versta je onder onderhoudsbehoefte (van 2500 kcal)???
          Zie je dat als je basisbehoefte zonder enige externe fysische arbeid?

Je onderhouds-KEV zou ik een beetje anders doen.
          30 % vetopname is aanbevolen voor de modale mens, klopt volledig ma ja aangezien we al hoger moeten gaan in eiwitopname hebben we minder vrijheid in KH en vet-opname.
          20 % vetopname is te laag, dan komt immers de absorptie van vetoplosbare vitaminen in het gedrang.
          Ik zou voor de middenweg gaan zodat ik mn KH toch nog wat kan verhogen. Is iets efficiënter zeker naar krachtbehoud. Maar dit is uiteraard iets wat verschilt van mens tot mens. Gewoon proberen en lichtjes schuiven met die waarden tot je iets vindt waar je je het best bij voelt
          Ja Bocca, ik denk als ik straks mijn goede gewicht bereikt heb, dat ik alles goed uit ga rekenen met mijn voeding, en hier op het board advies vraag aan jullie voor ik wat op ga stellen.

Ik weet wel, dat ik met ong 3000 cal maandenlang op 103 kilo bleef staan, ik had het toen wel uitgerekend met mijn voeding.
          Ik moet er wel bij zeggen dat de z.g junkdagen wat ik wel eens lees, daar doe ik niet aan.
          Wel dat ik af en toe eens wat meer eet dan normaal, maar dat is dan wel schone voeding.
          Groet;
          Brear.

Comment

Vandaag deadliften en rug buik cardio.

Deadlift: 8*70 kg-5*90 kg-3*110 kg.
            Dan 3 werksets van 2 reps:2 reps met 130 kg- 2 reps met 140 kg-2 reps met 150 kg.
            Dan een topbeurt met 160 kg, hij ging nu gewoon goed, zonder stilstand of zo, kwam ook niet uit mijn tenen zogezegd, gewoon een goede beurt.

Ik wil nu volgende week woensdag proberen 2 sets van 3 reps te maken met resp 140 kg, en 150 kg, en dan een topbeurt proberen met 170 kg.
            Ook deze training was raw, dus zonder suit.
            Vrijdag weer squatten en bankdrukken, ik denk s'middags.
            Groet;
            Brear.

Comment

loopt lekker! Denk dat je er heel goed aan gedaan hebt om op dat aanbod in te gaan. Met zo'n lange staat van dienst heb je zowiezo geen gebrek aan motivatie maar zo'n voorbereiding als diegene waar je nu mee bezig bent kan misschien nog wel eens een extra boost geven.

Wat je voeding betreft lijkt het me een goed idee om dat allemaal ten gepaste tijde eens deftig uit te rekenen en het dan eens op het board hier te gooien om wat reacties te sprokkelen, maar stap voor stap. Zo lang je er nog niet aan toe bent, hoef je er ook nog niet mee bezig te zijn.

Comment

ziet er goed uit ga zo door ben heel benieuwd ook nar foto's etc.
                on the road to get huge

Comment

loopt lekker! Denk dat je er heel goed aan gedaan hebt om op dat aanbod in te gaan. Met zo'n lange staat van dienst heb je zowiezo geen gebrek aan motivatie maar zo'n voorbereiding als diegene waar je nu mee bezig bent kan misschien nog wel eens een extra boost geven.

Wat je voeding betreft lijkt het me een goed idee om dat allemaal ten gepaste tijde eens deftig uit te rekenen en het dan eens op het board hier te gooien om wat reacties te sprokkelen, maar stap voor stap. Zo lang je er nog niet aan toe bent, hoef je er ook nog niet mee bezig te zijn.
                  Ja, idd Bocca, het voor mij gewoon heel leuk om aan zo'n wedstrijd mee te doen, gewoon als liefhebber van de sport, niet eens om te winnen of zo, maar gewoon om mee te doen.

Vroeger organiseerde ik met een toenmalige trainingsmaat soms een clubwedstrijd op de sportschool met powerliften, dat was toen altijd een succes, genoeg belangstelling en deelnemers, ook vrouwen he, deden gewoon mee, hardstikke leuk gewoon.
                  We hebben ook wel eens een touwtrekwedstijd georganiseerd, tegen het sterkste cafe team uit Krommenie hier, dit wonnen we ook met gemak, was gewoon prachtig om mee te maken.

Ja en met die voeding ben ik gewoon niet echt goed op de hoogte, ik kan het simpelweg niet allemaal onthouden, ik weet wel de basis richtlijnen, maar daar houdt het ook bij op.
                  Ik weet bv dat ik te weinig vet consumeer, maar dit doe ik omdat ik maar ong 3000 cal eet, en zo veel cal uit mijn eiwitten kan halen.

Als ik mijn vetinname ga verhogen kom ik weer dik boven die 3000 cal, en wordt ik weer zwaarder, dat vind ik het moeilijke hieraan.
                  Daarom wil ik tegen die tijd aan jou en andere mensen hier op het board advies vragen als ik mijn voeding opnieuw ga samenstellen.
                  Groet;
                  Brear.

Comment

klinkt goed kerel. 160kg easy omhoog is een goed teken!

Comment

Leuk om te lezen dat het goed gaat!

Greets...
                      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Vanmiddag getraind, squatten-bankdrukken-incline press-kuiten-Tbar row en cardio.
                        Eig gewicht vandaag 96,9 kg, gaat goed, wordt langzaamaan lichter.

Squat, 5*50 kg-5*70 kg-3*90kg-3*115 kg.
                        Dan 2 werksets van 3 reps met 135 kg, deze gingen zwaar vandaag, voelde ook zwaar aan zeg maar.
                        Toch volbracht, iets dieper dan parallel, ik denk wel dat dit momenteel mijn top is, kom dan uit op een 1 rm van 145 kg zonder suit.

Bankdrukken, 8*50kg-5*70kg-3*90 kg-3*100 kg.
                        Dan 2 werksets van 3 reps met 112,5 kg, ook dit ging zwaar, de eerste 2 reps van elke set gingen hard en explosief omhoog, maar de derde rep van elke set ging zwaar, wel zonder stilstand of zo, maar voelde zwaar aan.

Ook hierbij denk ik dat mijn top met stop op de borst op 115 blijft, misschien 117,5 kg, maar meer niet.

Na squatten 7 sets kuiten in supersetvorm, 4 sets zittend-3 sets staand van 10-7 reps resp 65 kg-100 kg.

Incline bench press- 6*70 kg-6*80 kg-6*90 kg- dan 1 set tot fallure met 95 kg,van 9 reps.
                        In supersetvorm, met Tbar row, 5 sets van 7 reps.
                        Cardio 35 min lopen-25 min fietsen.

Al met al toch een goede training, het was warm in de sportschool, ik was alleen aanwezig, dus er kan ook niemand achterstaan of zo, maar zelf dan zou ik toch hetzefde gepresteerd hebben, ik zit alweer op de grens.

Volgende week nog drie trainingen, en dan de dinsdag daarop stel ik opnieuw mijn 1 rm's vast, daarna alleen nog twee cardio trainingen, en dan zaterdag's naar de wedstrijd.
                        Groet;
                        Brear.

Comment

Nog even een updatet'je, ik hou dit logje nog even bij tot na de wedstrijd op de 15e.
                          Vandaag squat-bench press-incline bench press-cardio.
                          Eigen gewicht stabiel op 96,9 kg.

Squat:8*50 kg-5*70 kg-3*90 kg-3*110 kg-3*120 kg.
                          Dan 3 werksets van 2 reps.
                          2 reps met 130 kg-2reps met 135 kg-2 reps met 140 kg.

Bench press 8*50 kg-5*80 kg-3*100 kg.
                          Drie werksets van 2 reps met 112,5 kg.

Incline press 6*70 kg-6*90 kg-6*95 kg-6*100 kg.
                          Cardio 35 min loopband-25 min fiets.

Voor zover ik weet zijn er op de wedstrijd op dit moment ongeveer 4 deelnemers in de tot 100 kg klasse, er komen er misschien nog wel een paar bij, dit is wel leuk vind ik.
                          Ook is er een barbeque na de wedstrijd, dus het ziet er goed uit in ieder geval de 15e.
                          Groet;
                          Brear.

Comment

Originally posted by BREAR
                            Nog even een updatet'je, ik hou dit logje nog even bij tot na de wedstrijd op de 15e.
                            Groet;
                            Brear.
                            Hoop van harte dat je deze log inderdaad hier nog even met ons wil delen.
                            Trainingen zien er nog steeds solide uit, gewicht gaat ook goed.

Keep it up!

Comment

Ja Bocca, ik hou het bij tot na de wedstrijd, post dan een verslag van het verloop van de wedstrijd en alles, en de uitslag natuurlijk.
                              Maar ik zal niet hoog eindigen denk ik zomaar, want mijn totaal op de grote drie zal niet veel hoger komen als 425 kg.
                              Maar dat is ook helemaal niet belangrijk, het gaat gewoon om het meedoen samen met een groep liefhebbers van de sport.
                              Groet;
                              Brear.

Comment

toch weer lekkere sets op de bench. ik vind het vooral indrukwekkend dat naast deze zware training nog zolang aan cardio word gedaan

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X