Powerliftwedstrijd GPC

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by punani
    toch weer lekkere sets op de bench. ik vind het vooral indrukwekkend dat naast deze zware training nog zolang aan cardio word gedaan
    Ja Punani die cardio blijf ik gewoon mee doorgaan, omdat het eigenlijk vanaf afgelopen Januarie mijn doelstelling is geworden om gewoon zo droog als mogelijk te trainen met zo weinig mogelijk spierverlies.

De cardio is overigens niet echt inspannend, dit omdat ik mijn hartslag zo laag mogelijk probeer te houden, om zo op vetverbranding te trainen.
    Mijn hartslag komt normaal niet boven de 125 slagen met cardio'en, dus het is meer een motivatie kwestie als een inspannende, dat uur cardio, want vooral als ik alleen aan het trainen ben duurt dat uur cardio gewoon lang.

Maar het gaat gewoon goed, ik denk vrijdag aanstaande weer iets in gewicht te zijn verminderd, het gaat heel langzaam maar wel gestaag.
    Groet;
    Brear.

Comment

als ik cardio doe ik ook rustig aan.. maar toch een uur is toch lang

Comment

Ja,heb je gelijk in, ik ben dan ook van een half uur naar een uur gegaan omdat mijn gewicht bij 100 kilo stagneerde, ik werd niet meer lichter.
        Als ik straks op gewicht ben, wil ik mijn voeding daarop aanpassen, en dan die cardio terugbrengen naar 30 min, want in principe heb ik eigenlijk een hekel aan cardio, ik doe het alleen om mijn doel te bereiken hehe.
        Brear.

Comment

Doel ga je zeker halen, gaat nog steeds erg lekker

Greets...
          Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Originally posted by Curiosio
            Doel ga je zeker halen, gaat nog steeds erg lekker

Greets...
            Ja, denk ik zelf ook Cur, het gaat nog wel een tijdje duren, maar mijn doel ga ik langzaam maar zeker halen.
            Ga vanmiddag weer deadliften 3 keer 2 reps, en een max 1 rm proberen, ik hoop op 1 keer 170 kg.
            Zal het resultaat vanavond weer even posten.
            Groet;
            Brear.

Comment

Vanmiddag in de namiddag getraind; deadlift-rug-buik-cardio.
              Eigen gewicht stabiel op 96,9 kg.

Deadlift:6*70 kg-5*90 kg-4*110 kg-3*130 kg.
              Dan 3 werksets van 2 reps: 2*150 kg-1*160 kg-1*160 kg
              De 2 reps met 160 kg zaten er niet in vandaag, dus dit zal mijn grens wel zijn met de deadlift, kon mijn handen ook niet echt goed dicht houden ivm transpiratie, magnesium hebben we niet, dus hier maar bij gehouden.
              Ik ben er evengoed wel tevreden mee, omdat ik hem wel gewoon goed van de grond trek, dus op de wedstrijd moet hij absoluut kunnen die 160 kg.

Rug en buik als gebruikelijk in supersets getraind daarna 35 min loopband en 30 min fietsen.
              Ik heb toch lekker getraind ondanks dat het wat benauwd was
              Vrijdag weer squatten en bankdrukken, 2 sets van 3 reps.
              Post ik hier ook de resultaten weer even van na de training.
              Groet;
              Brear.

Comment

voor grip gebruik ik altijd sponsjes. zeker in het warme weer geeft dat meer houvast

Comment

Ja, dat klopt, er waren nog een paar jongens aan het trainen, en die begonnen ook over kleine rubber plaatjes die ergens in de sportschool moesten liggen.

Maar ik kon ze niet vinden, en heb het zo maar gelaten, die 160 kg ging wel gewoon goed, zeker de tweede keer dat ik hem weer deed, toen leek hij nog wel iets beter te gaan dan de eerste beurt.

Ik ben er zo toch wel tevreden mee, ik ben ook nog enigzins voorzichtig, want ik heb geen zin in blessures hehe, het moet ook allemaal nog wel een beetje leuk blijven.
                  Groet;
                  Brear.

Comment

Blessure zou heel erg zonde zijn!
                    Vind het zeker gezien de temperatuur een goede prestatie.

Greets...

Comment

Originally posted by Curiosio
                      Blessure zou heel erg zonde zijn!
                      Vind het zeker gezien de temperatuur een goede prestatie.
                      Greets...
                      Ja, en ik weet ook precies waar mijn grens ligt op dat gebied, dit is dan ook de reden dat als ik soms wel eens een trainingsdag heb waarbij ik het gevoel heb dat alles niet echt lekker gaat, bv het voelt zwaar aan en zo, dat ik dan ook niet ga proberen om het toch te forceren zeg maar.

Maar dat weet jij zelf natuurlijk ook allemaal wel Cur, jou prestaties lagen destijds veel hoger dan de mijne, vooral je bank van boven de 210 kilo was echt heel erg goed,

Verder ben ik idd wel tevreden met mijn huidige stats, ik zeg soms ook wel eens tegen de jongens in de sportschool, je kan natuurlijk wel van alles willen, maar sommige dingen zijn nu eenmaal gewoon niet mogelijk, die zijn maar voor enkelingen weggelegd zo is het nu eenmaal.

Bij DBB loopt een topic over GPC, daar heb ik nu gevraagd of ik ook met suit mag tillen, als dat nu wel mag, dan stel ik volgende week dinsdag mijn 1 rm's op de Squat en Dead opnieuw vast dmv dat suit wat ik nog heb liggen.
                      Scheelt misschien wel niet veel, maar misschien toch 10 kilo extra, plus dat de kans dat ik een blessure oploop veel kleiner wordt, want daar is zo'n suit wel goed voor, vooral met 1 rm's.
                      Groet;
                      Brear.

Comment

Ga je op de wedstrijd wel magnesium gebruiken? In mijn bb periode gebruikte ik met deadliften altijd handschoentjes of straps.

Nu gebruik ik magnesium en dat werkt echt fantastisch! Ik heb via internet 16 blokken hoogste kwaliteit magnesium besteld. Koste me 22 euro.

Soms heb je ook van die stangen die net ff iets dikker zijn met een groot/scherp profiel. Die stangen zijn echt lekker voor je grip.
                        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Ja, als er op de wedstrijd magnesium aanwezig is, dan maak ik er zeker gebruik van, want het verstevigd toch je grip natuurlijk.
                          Bij mij op de sportschool wordt het niet gebruikt, dit omdat de sportschoolhouder dit liever niet heeft, ivm de rommel die dit toch met zich meebrengt als er niet serieus mee wordt omgegaan.

Ik ben buiten een andere jongen om, ( Ned kamp bankdrukken, maar die doet alleen daar aan) nog eigenlijk de enigste zg powerlifter bij ons op de sportschool, vandaar dat ik al blij ben dat ik nog kan squatten en deadliften zie je.
                          Groet;
                          Brear.

Comment

Vandaag laatste training, 2 werksets van 3 reps met squatten en bankdrukken.
                            Eigen gewicht vandaag 95,4 kg, ineens 1,5 kg lichter dan woensdag.

Squat, 5*50 kg-3*70 kg-3*90 kg- 3*110 kg.
                            Dan 2 werksets van 3 reps met 130 kg, goed diep.
                            Dan het Inzer champion suit aan (het is toegestaan op de wedstrijd).
                            1e poging met 140 kg gaat fout, onderin glijdt de halter naar beneden op mijn rug, ik kan de boel nog corrigeren met mijn armen hehe, dus het gaat nog net goed.

Even wachten, en een Tshirt over het suit heen aangetrokken ( ik ben alleen in de sportschool vandaar geen spotter) en weer een poging, deze gaat perfect.
                            Daarna 150 kg, gaat ook perfect, ondanks dat dat suit eigenlijk nu te groot is, heb ik er toch profijt van voel ik, dus die gaat mee naar de wedstrijd.

Bankdrukken: 5*70 kg-3*90 kg-een set van 3 pauzereps met 100 kg, die gaan makkelijk alle drie.
                            Dan 2 sets van 3 reps met 112,5 kg, die sets gaan ook allebei heel goed, zelfs nog iets over voel ik.

Incline bench press in supersets met Tbar row, de Tbar verzwaard met 10 kg naar 40 kg
                            Incline bench press; 6*80 kg-6*90 kg-6*100 kg.
                            Tbar row 6*40 kg-6*40 kg-6*40 kg.
                            cardio 35 min loopband-20 min fietsen.

Al met al goede training vandaag, goede resultaten tov mijn lichaamsgewicht,
                            Ik ben klaar voor de wedstrijd.
                            Dinsdag nog 1 training, alleen de grote drie, en daarna alleen nog cardio tot aan volgende week Zaterdag.
                            De training van dinsdag post ik ook nog even, en natuurlijk een wedstrijdverslag.
                            Groet;
                            Brear.

Comment

pff tricky bij de squat

Comment

Ben benieuwd!!

Greets...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X