Voedingsbehoefte calculator!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb er nu ook een KEV kies functie ingebouwd, en de nieuwe vetpercentage calculator doet t ook! Nieuwe links zijn er btw ook bij.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

ik check strax of die klopt zit nu op school, nek meting weet ik niet.
      on the road to get huge

Comment

Heb het nog niet nagemeten maar zou iig twee dingetjes aanpassen.
        Bij die vetcalculator staat niet welke buikomtrek precies gemeten moet worden (taille dus) en zou bij die eigen invulling van vet en eiwit nog die opmerking van gister zetten, dat minder dan 15% vet ongezond is en dus niet aangeraden wordt.

Comment

En dat heb ik dan ook direct aangepast!

Comment

Toppie, ziet er goed uit!
            Zou wel bij 'Links' ff alles op dezelfde manier neerzetten, nu staan sommigen in het blauw en onderstreept terwijl anderen in het normale lettertype staan.
            Rechtsbovenaan heb je in grote letters het adres van je site neergezet maar hier mist een 'e', staat behoeft.tk

Comment

heb alles in dezelfde stijl, maar is in internet explorer anders. Ik doe mn best!

Comment

ja me vet % is denk ik wel goed zo na die hals metingen enzo.
                on the road to get huge

Comment

hmmm, ik kom hier op uit:

Lichaamsgewicht: 90.6 KgVetpercentage: 21.6 %0.740*96-1.249*0+0.528Vet Vrije Massa: 71 Kg90.6*0.78Basisbehoefte: 1704.6 Kcal71*24Sporttoeslag: 170.5 Kcal1704.6*0.1Arbeidstoeslag: 852.3 Kcal1704.6*0.5Sportieve arbeidstoeslag: 500 Kcal1704.6*500------- +Totale dagelijkse behoefte energie: 3227 KcalDagelijkse behoefte Eiwitten: 156 Gram71*2.2)Dagelijkse behoefte Vetten: 72 Gram(3227*0.2)/9Dagelijkse behoefte Koolhydraten: 489 Gram(3227-(72*9)-(156*4))/4

90.6kg
                  96 omtrek
                  46 nek
                  gevorderd
                  matige arbeid
                  bf 21,6%???? DOINNGGGG
                  Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

OM te beginnen is het altijd nog maar een schatting, en ik ga ervan uit dat je fout gemeten hebt, je meot wel duidelijk de taille meten, niet de buik.

Comment

Motivatie van de formulekeuze.

Ben me dus een beetje aan het verdiepen in de voedingsbehoefte te berekenen, daar begint precies alles... Nu kwam ik op het forum wat volgepropt is met info op het volgende uit.

Wat is het grote verschil tussen de formule die David op voedingsbehoefte.nl gebruikt en die van Harold op de sticky Uitrekenen caloriebehoefte

Formule van David
                      vetvrije massa x 24 uur = basis behoefte

Formule van harold
                      grondstofwisseling = vetvrije massa x 1,23 x 24 uur

Waarom laat David de 1,23 weg?
                      Of maak ik zelf fouten en mag ik de formules helemaal niet vergelijken? (gebeurt wel meer dat ik fouten maak )
                      Welke raden jullie aan om te gebruiken?

ps: ben al even aan het zoeken om een zo correct mogelijke vetmeting te doen en kwam FitToGether.net - the place to get fit uit. is wel effe vervelend om in te schrijven maar eens je er bent staat daar een mooie calculator. was wel effe bezig om alles op te meten. je moet namelijk een meting of 10 doen. Wat vinden jullie van deze calculator?
                      Last edited by Andromeda; 07-03-2007, 16:26.

Comment

Zit nog wel wat meer achter de behoefteberekening van die calculator hoor, als het zo simpel was zou er geen calculator nodig zijn hè.

Denk dat je er beter aan doet het niet overdreven ingewikkeld te maken allemaal.
                        De behoefte die uit die calculator komt rollen is een zeer goede benadering van je daadwerkelijke behoefte, de nuanceverschillen ontdek je toch pas als je gewoon volgens die behoefte gaat eten en dan dus vervolgens de weegschaal en je bf goed in de gaten houdt.
                        Qua vetpercentage kun je zoeken naar een calculator wat je wilt, maar er is er niet eentje die echt goed klopt. Gewoon laten meten dus, bijvoorbeeld op de sportschool, dan weet je het wel zeker. Voor een benadering van je bf kun je gerust die calculator op voedingsbehoefte.nl gebruiken, is een heel behoorlijke.

Comment

Waar haal je dat vandaan? die formule bevat 10tallen variabelen en waardes, is echt niet zo simpel als jij daar uitdrukt.

grtz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X