Luchtdruk

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jep klopt wat Beentje zegt.
    Ik dacht ook een keer supersterk te zijn, bleek het aan de katrollen te liggen BALUH!

Maar om op het onderwerp terug te komen....
    Bij ons op de sportschool hebben ze die apparaten ook, 10x niks.
    Voor mijn gevoel ben ik dan niet goed bezig, geef mij maar de gewone dumbells en barbells, dan heb ik tenminste een echt gevoel dat ik aan het trainen ben.
    Voelt ook heel vreemd aan die apparaten.
    Sponsored by:
    Inshapesupplements

Comment

Originally posted by been View Post
      ik gebruik liever iets anders om te pompen.

denk dat we alleen niet het zelfde bedoelen

Grapjas

Mzzl.

Comment

Originally posted by armedking View Post
        Wat schema betreft die kan met "Een muisklik" Veranderd worden dat systeem heeft werkelijk zo veel schema's dat je er akelig van wordt.
        Als ik bv vandaag mijn benen doe dan zal hij me ook vanzelf naar het juiste toestel sturen.

Als we het hebben over niet afmaken daar heb je gelijk in.
        Ik heb nog geen trainingsmaat. Zou wel makkelijk zijn voor de motivatie om er net nog dat laatste uit te persen om het maar zo te zeggen.
        Maar in het geval dat ik mijn rep niet af maak wordt dat wel degelijk bestraft. Dat wordt in de computer neergezet als een niet volledige set.

Verder geeft dat ding nog mijn berijk weer zodat ik de boel neit kan bedonderen (niet dat ik dat zou willen) maar zo zorg je dat je het maximale er uit haald. Tempo KAN hij ook aan geven maar daar ben ik niet zo voor.

Misschien losse gewichten iets voor als ik een trainingsmaat heb
        Wat betreft schema's maken, zijn die luchtdruk apparaten ideaal. Ik moet mijn schema's zelf elke 8 weken aanpassen. Kost me heel wat meer tijd dan een paar muisklikken.

En voor mij zou dat ook motiverend werken, als het apparaat aangeeft dat ik geen volledige sets maak.
        Groei, Groeier, Groeist

Comment

Bij ons hebben ze ook een paar luchtdruk apparaten, maar die zijn niet zo geavanceerd. Ze zijn ook maar in te stellen tot ong. 60 kilo, dus ik gebruik ze niet. Alleen die voor de buikspieren, gewoon om wat meer weerstand te hebben. Voor goed te trainen zijn ze echt te licht.
          Life is pain
          Pain is French bread

Comment

Oefeningen als legg press kun je denk ik best op zo een apparaat doen.
            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Beetje late reactie, maar een groot verschil tussen trainen met luchtdruk en steekgewichten is het feit dat je met luchtdruktoestellen nauwelijks te maken hebt met traagheidskrachten.
              Gewicht moet zeg maar 'op gang komen'. Denk maar aan een auto die je aanduwt. Kost veel kracht in het begin, maar als ie gaat dan gaat ie. Afremmen weer hetzelfde, kost veel kracht. Dat heb je dus met steekgewichten, kabels en vrije gewichten ook. En met luchtdruk dus niet.
              Traagheidskracht heeft voor- en nadelen:
              Nadeel: Grotere kans op blessures
              Voordeel: Lijkt meer op het dagelijks leven (boodschappentas optillen)

In het algemeen trainen beginners beter met luchtdruk en gaan meer gevorderden sporters vaak over naar steekgewichten in combinatie met kabels of vrije gewichten.

Trainen met software is weer een verhaal apart, want je hebt ook toestellen met software en steekgewichten. Dat heeft eigenlijk alleen maar te maken met het gemak, de motivatie en de begeleiding die je zoekt. Oftewel, wat vind je zelf prettig.

PS: Ook met luchtdruk kun je zeer intensief op gevorderd niveau trainen.

Groeten Tim
              Last edited by Tim Schoormans; 03-03-2007, 23:42.

Comment

wow, voor het eerst dat ik hiervan hoor hahah bij ons in de gym zijn alleen maar losse gewichten en een paar apparaten. luchduk,machines klinkt echt soft hahah
                Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Maar het is toch ook zo dat apparaten die niet op luchtdruk zijn, aangepast zijn op die weerstand?

gr

Comment

het gaat niet eens om hoeveel gewicht je iets tilt maar de intensiteit waarmee je een spier belast en dat is met losse gewichten hoger dan met machines.
                    Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Ik ben zelf ook een voorstander van losse gewichten. Ik gebruik bijna niet anders.
                      Je kunt ze ook niet vergelijken met apparaten.

gr

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X