Kogelstoten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kogelstoten

Goed'ndag allemaal,

Ik ben Aiko en ben 19 jaar. Ik ben sinds de afgelopen zomervakantie serieus aan het trainen geslagen voor het kogelstoten. Naast een hoop techniek komt er natuurlijk ook een hoop krachttraining kijken bij het stoten. Dus leek het mij wel handig om me hier aan te melden, in de hoop dat jullie iets meer van krachttraining weten als ik. Nu train ik wel veel kracht, maar niet echt gestructureerd (en met mooi weer ook liever niet )
    Mijn bankdrukrecord is (diep triest, maargoed) 85 kilogram en ik squat (half) 110 kilogram. hebben jullie schema's of tips 'n tricks voor mij?
    My dog can run and my dog can jump, but hell my dog can't !

Welkom.
    getting back in shape...

Comment

Welkom.

Vragen kun je in de juiste onderdelen stellen. Kant en klare schema's doen we niet aan (zie de regels, onder het kopje 'Lees dit eerst!' bovenaan het forum) maar gerichte vragen zijn uiteraard geen probleem.

Comment

Oeh sorry, ik had te snel op OK geklikt...
        Trouwens erg goede en profesionele regels! Hulde! (of moet dat ook in een ander topic? )

Comment

Dat laatste is wel op zijn plek hier denk ik (ben ook nog niet zo heel lang lid).

En 85 bankdrukken is niet dieptriest. Zijn er denk ik een heel aantal hier die je dat graag na zouden willen doen.

Welkom!
          Groei, Groeier, Groeist

Comment

Welkom

85kg is netjes hoor, ik zit op 80 nu dus

Comment

Welkom
              een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

welkom

Comment

is 85 je 1rm?

welkom
                  Who's the Chef

Comment

jups, al een tijdje...
                    Ging er vrij gemakkelijk naartoe(lees: in twee maand van 50 naar 85) maar 90 kilo wil maar niet lukken!
                    Last edited by Staudterd; 10-04-2007, 12:02.

Comment

moet je even gaan dumbell drukken.
                      VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Heey man! Welkom bij welke vereniging zit je?
                        En wat is je PR met kogelstoten?

Heb zelf ook een tijdje gestoot (i.c.m. sprinten) moest het dus ook vooral van snelheid en techniek hebben, wel een paar keer 5e & 6e op het NK geworden maar sprinten is toch meer iets voor mij

Comment

MPM Hengelo (in dat mooie stadion in het oosten ;-) )

Hahaha, mijn doel is om ooit op het NK te mogen stoten :P Nog fkes flink trainen dus, maar denk dat het er wel in zit...

Comment

Ja zit er zeker in man!
                            Flink op kracht blijven trainen, vooral ook squat ( 70% van de kracht bij het stoten komt uit je benen bij het opstrekken!!)

Keep it up, en hou me op de hoogte via dit forum!

Volgens mij heb ik nog nooit een wedstrijd in Hengelo gehad, komt me ook niet echt bekend voor train zelf ook in Delft dus het is ook niet om de hoek :P

Comment

Je gaat me toch niet zeggen dat je het grote FBK-stadion niet kent? :P

Mijn benen zijn al wel vrij sterk, het probleem is alleen dat ik een erg snelle arm heb, maar vrij weinig snelheid in mijn benen...
                              Ben al wel een flinke tijd bezig met sprint- en springtraining, maar ik voel nog geen resultaat.

ohja, mijn PR outdoor is op dit moment 10.52 (na één wedstrijd met het grote mannengewicht :P) maar dat was met draai, die ik pas sinds een maand ofzo redelijk onder de knie begin te krijgen. Met aanglij moet ik toch wel een meter verder kunnen komen!
                              Last edited by Staudterd; 12-04-2007, 06:33.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X