van Fitness naar bOdybuilding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Is makkelijker om de boel tussen quotes te zetten.
    Rusttijd is afhankelijk van intensiteit, volume en frequentie en je genen. Je hebt een schema van Waterbury waarbij je 10 dagen achtereen traint en 5 dagen rust zonder problemen. Rust is gewoon relatief. Mijn om de dag was bedoeld bij een full body schema. Zou niemand problemen moeten geven, of je moet echt een slecht herstelvermogen hebben, maar dat kan niemand behalve jijzelf beoordelen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

..

Dus als ik het goed begijp kan ik gewoon om de dag een full-body training doen zonder dat dat een probleem is voor het herstel en opbouw van de spieren? Maar wat raden jullie me aan.. of is het gewoon wat je persoonlijke voorkeur is? ik wil namalijk wel een optimale spier opbouw hebben en natuurlijk op een zoo snel mogelijke manier wat spiermassa kweken

Comment

Originally posted by Roel View Post
        Dus als ik het goed begijp kan ik gewoon om de dag een full-body training doen zonder dat dat een probleem is voor het herstel en opbouw van de spieren? Maar wat raden jullie me aan.. of is het gewoon wat je persoonlijke voorkeur is? ik wil namalijk wel een optimale spier opbouw hebben en natuurlijk op een zoo snel mogelijke manier wat spiermassa kweken
        Fullbody om de dag (let wel: een behoorlijk fullbody schema), zou geen problemen moeten geven. Als je gewoon lekker wisselt tussen schema's gaat het wel goed komen. Voor optimale spieropbouw is voeding nog belangrijker dan je training, zorg dat die dan ook perfect is.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

..

Oke tnks.. Ben op het moment bezig met info te zoeken voor een zo goed mogelijk eet schema te maken. Maar wat voor supplementen moet ik allemaal gebruiken en waar kan ik deze het beste halen? geef a.u.b een reactie en/of wat tips, dat zou ik erg op prijs stellen want ik heb hier namelijk helemaal geen ervaring mee en wil natuurlijk niet zomaar van alles naar binnen gaan werken.. Alvast bedankt

Comment

Van Dale

fit·ness (de)
            1 conditie- of krachttraining als doel op zich, meestal in een sportzaal

bo·dy·buil·ding (het, de) 1 het ontwikkelen van de lichaamsspieren door bepaalde krachtoefeningen

'Fitness' is een algemeen omvattend begrip. Deze kun je onderverdelen in categoriën, zoals:
            - Krachttraining (powerlifters => ontwikkeling spierkracht)
            - Conditietraining (duurlopers => ontwikkeling conditionele aerobe vermogen)
            - Volumetraining ~ hypertrophie (=> ontwikkeling volume spier)

Deze categoriën kun je combineren om tot een gewenst resultaat te komen.

Dus Fitness is niet 'het zomaar bezig zijn of sportschool met cardioapparatuur' en dat Bodybuilding een 'levenstijl' is en het andere niet.
            Bodybuilders kunnen niet zonder cardioapparatuur hetzelfde dat fitness of een gezond eetpatroon (eventueel zonder sport) net zo goed een levenstijl kan zijn. Dit wil niet zeggen dat je een Top BBer kan zijn zonder dat het je levenstijl is (dit is gewoonweg een must). Maar dit alles terzijde...

Eventuele vragen betreft voeding en/of (kracht)trainingsschema's plaats dit in de juiste sectie. Om antwoorden te kunnen verkrijgen, zul je zelf eerst moeten verdiepen in de materie (om zo deels het te kunnen begrijpen).

bij plaatsing van een post, vermeld wel de benodigde info over jezelf (gewicht, lengte, vetpercentage etc => wat je zoal gedaan hebt qua voeding en training, hoe meer info hoe beter).

Om toch alvast een aantal antwoorden te geven op je vragen (hierop heb je al enige antwoorden gekregen) FullBody is inderdaad goed te doen 'om de dag'. Je wilt beginnen met Bodybuilding, maar begin eerst met Kennisbuilding.

Greetzz J.

Comment

..

Ben ook al druk bezig met het lezen van alle informatie op deze site
              Maar bedankt voor de informatie Ami-Amour, tOp

Comment

..

Nog maar een keertje dan.. Ben op het moment bezig met info te zoeken voor een zo goed mogelijk eet schema te maken. Maar wat voor supplementen kan ik het beste allemaal gebruiken en waar kan ik deze het beste halen? geef a.u.b een reactie en/of wat tips, dat zou ik erg op prijs stellen want ik heb hier namelijk helemaal geen ervaring mee en wil natuurlijk niet zomaar van alles naar binnen gaan werken.. Alvast bedankt

Comment

Begin gewoon met alleen wei en visolie en vitaminepillen. Eventueel kun je er nog glucosamine aan toevoegen.

sigpic

Comment

..

Oke, en mischien nog voorkeuren waar ik die het beste kan halen?

Comment

Originally posted by Roel View Post
                      Oke, en mischien nog voorkeuren waar ik die het beste kan halen?
                      Visolie en multivitamines kun je gewoon bij de reformzaak of bij de drogisterij halen. Bij een goede sportzaak of fitnesscentrum kun je wei proteine kopen. Alles is overigens ook via internet te koop.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

welkom, en succes met je doelen

Comment

..

tnks Bruutus.. Mischien nog tips of aanvullingen, laat het me horen dan

Comment

eventueel dextrose voor na je training, of tijdens.
                            160kg squat
                            225kg deadlift
                            130kg benchpress

Comment

Welkom
                              Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

..

Dankje tigra..

Kan mischien iemand me ff een goede site doorgeven waar ik mn supplementen het beste kan bestellen, Alvast bedankt

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X