Ben er weer (bijna)

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ben er weer (bijna)

    Goedemorgen allemaal.

    Wellicht dat sommigen hier mij nog kennen.

    Een aantal jaar geleden bevond ik mij ook hier.

    Om nog een beetje geloofwaardig over te kunnen komen,stel ik mijzelf even opnieuw voor met een korte uitleg waarom.

    Al mijn resultaten uit het verleden en meer ben ik kwijtgeraakt.

    Kort samengevat woog ik enkele maanden terug nog maar 75 kilo met een lengte van 1.95.

    Dit als gevolg van wat bijna doodervaringen en een nogal lange ziekenhuiservaring.

    Nu weer hard aan het trainen voor zover dat gaat. Enkele rug en schouderspieren linksachter functioneren tussen de 30% en 50% als gevolg van zenuwbeschadigingen en het is de vraag of en wanneer dit hersteld.

    Nu waar het kan aan het trainen. En in een paar maanden tijd naar de 90 kilo gevlogen. (Musclememory?)

    Reden dat ik me opnieuw voorstel is dus omdat ik ook weer helemaal opnieuw aan mijn lichaam moet (en mag! ) werken.

    Vroeger veel aan bodynet gehad en ben dan ook blij om ook hier weer terug te kunnen zijn.
    Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.

  • #2
    Allereerst welkom!

    Wat vervelend van je rugspieren. Mag ik vragen hoe ik me dit voor moet stellen? Even heel praktisch, kan je bijvoorbeeld een rugoefening doen, lichter dan voorheen, omdat je dan minder rugspieren gebruikt. Of zitten zulk soort dingen er helemaal niet in?

    Veel succes met het heropbouwen!
    Food is an important part of a balanced diet.
    ~Fran Lebowitz

    Comment


    • #3
      Ze hebben helaas niet alle spieren gemeten, maar de spier tussen mijn schouderblad en ruggengraat heeft momenteel 70% krachtverlies en mijn linkerschouder 50%. Andere spieren in die regio onbekend?

      Technisch gezien mag ik trainen op 50% van mijn maximale kracht (is nog maar 15%!)volgens de ene specialist, volgens de neuroloog ligt de grens weer bij pijn.

      Ik let vooral op pijntjes en het "wegklappen" van mijn schouderblad (spieren houden hem niet op zijn plek)

      Pull ups trek ik niet. Lat pull downs ben ik mee aan het opbouwen.

      Schouderoefeningen blijven ook zeuren.

      Kwestie van uit blijven proberen. Alles wat aangepakt kan worden aanpakken en niet opgeven.

      (Heb zenuwbeschadigingen opgelopen waarbij het de vraag is of het volledig hersteld. Als een spier geen signaal krijgt van een zenuw dan doet ie niets en als ie niets doet verdwijnt ie. Spieratrofie.)

      En bedankt voor je welkom!

      Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.

      Comment


      • #4
        Begrijp het nu wat beter. Klinkt als problemen die niet altijd even makkelijk zijn. Maar zo te lezen sta je er wel goed in, zoals je zegt: aanpakken wat lukt en niet opgeven.

        Ben je van plan een logje bij te gaan houden? Zodat je kan zien wat je progressie is geweest over een tijdje?
        Food is an important part of a balanced diet.
        ~Fran Lebowitz

        Comment


        • #5
          Problemen zijn nooit makkelijk, maar stop mijn energie vooral in mijn herstel,waar ik invloed op kan uitoefenen . Was 20 kilo spiermassa verloren

          Logje misschien

          maar dan meer omdat het altijd prettig kan zijn als anderen met je meedenken

          voor nu heb ik mijn persoonlijke logje
          Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.

          Comment


          • #6
            Welkom terug; ik herinner me je handle name nog uit het verleden.
            Vervelend om te horen van de problemen die je hebt moeten ondervinden. Het lijkt me het beste dat je met een beginnersschema moet beginnen (Starting Strength of zo iets). En geleidelijk aan je kracht en uithoudingsvermogen weer moet opbouwen.
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

            Comment


            • #7
              Welkom terug!
              Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

              Comment


              • #8
                Welkom terug, ik hoop dat je weer net zoveel aan het forum mag hebben als destijds.

                tip: Maak een training log aan voor je motivatie.
                In adaptation we trust

                Deadlift 285 kilo
                Squat 230 kilo
                Bankdrukken 137.5 kilo
                Powerlift totaal 652.5 kilo

                Mijn trainingslog

                Comment


                • #9
                  Welkom terug!
                  All time PRs: 195/135/232,5
                  Meet PRs: 185/132,5/232,5

                  Comment


                  • #10
                    *dubbel
                    All time PRs: 195/135/232,5
                    Meet PRs: 185/132,5/232,5

                    Comment


                    • #11
                      Allemaal bedankt!

                      Logje hou ik al bij met een app.

                      Eigenwijs als ik ben (maar natuurlijk gebaseerd op mijn verleden voordat ik bijna doodging en 20 kilo afviel) doe ik niet aan en beginnersschema.

                      Ik train met een vriend thuis en ga iedere training vooruit (of in herhalingen, of in gewicht)

                      Een logje hier ben ik nog niet over uit.

                      Zal wel binnenkort in het geschikte topic een overzicht van een schema geven.

                      Met jullie commentaar word ik dan weer wat wijzer.
                      Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.

                      Comment

                      Sidebar top desktop

                      Collapse

                      Actieve discussies

                      Collapse

                      Working...
                      X