omgooien levensstijl voor mijn droom

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Squaten in de smith, dat vind ik nogal bullshit. Als je niet goed je balans kunt houden, moet je gewoon oefenen en dan lukt het vanzelf wel.

Leg press is zeker niet hetzelfde als Squat. Bij Squat gebruik je veel meer spieren ter stabilisatie.

Comment

Hoezo zou dat bullshit zijn?

Als TS zegt dat die er problemen mee heeft kan die misschien beter eerst weekie of 2/3 in de smith machine proberen en daarna kan die altijd nog ''echt ''los.
      Voor jou is dat bullshit omdat jij het al heel lang los doet waarschijnlijk.

Comment

@ReaLKoYu
        doe eens een google achter 'don't squat in the smith'.
        een voorbeeldje: Smith Machine: 10 Reasons Why You Shouldn’t Use It for Squats | StrongLifts.com
        Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

@TS misschien moet je het eerst met bodyweight(Alleen stang) proberen
          Wat is jouw warming-up?
          Hoe gaat het als je Lunges probeert te doen?(Kan gewoon even naast je pc hoor)

Comment

Originally posted by ReaLKoYu View Post
            Hoezo zou dat bullshit zijn?

Als TS zegt dat die er problemen mee heeft kan die misschien beter eerst weekie of 2/3 in de smith machine proberen en daarna kan die altijd nog ''echt ''los.
            Voor jou is dat bullshit omdat jij het al heel lang los doet waarschijnlijk.
            Het is bullshit, omdat je in de smith machine niet leert om balans te bewaren tijdens het squaten. Wil je leren om niet om te kieperen tijdens het squaten, dan moet je gewoon oefenen met een losse stangen en niet in de smith machine, waar je amper balans moet houden.

Comment

Desnoods begin je gewoon met bodyweight squats.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Heee,

Heel veel succes en je tweede eetschema ziet er stukken beter uit.
                Nette intro.

Comment

Welkom, je bent al goed op weg, succes ermee!!
                  Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

hey!

ben daarnet even gaan trainen, en heb jullie tips opgevolgd en met succes!!!
                    eerst opwarmen met stang alleen, vooral om de beweging te leren en wat stabiliteit te kweken...daarna wat gewichtjes eraan gehangen, zeker niet te zwaar heb nog tijd genoeg

15min crosstrainer

2*15 squat
                    2*15 deadlift
                    2*15 bent over barbell row

daarna wat (2*15) "chin ups' met tegengewicht, en opdrukken voor schouders en triceps (2*15)

15 min lopen

+ 3*15 buikspieren (toestel)

het is nu vooral de oefeningen perfectioneren en zien dat de houding correct is zodat ik er het meeste resultaat behaal, squat is niet echt eenvoudig in het begin heb ik de indruk. (niet te ver met de knieën vooruit, goed doorhurken,...)

iedereen hartelijk bedankt voor de nuttige info en tips!

Comment

squaten en deadliften zijn geen gemakkelijke oefeningen, heb er zelf ook veel moeite gehad om het redelijk goed te doen, maar als je eenmaal de houding door hebt schieten de gewichten omhoog en dit is heel motiverend voor je zelf.
                      suc6 nog!
                      Calisthenics / Street workout

Comment

!!hallo!!

Het is weer even geleden dat ik gepost heb ivm beginnen met powertraining...
                        heb al jullie tips toegepast en maak vorderingen.

eerst en vooral nog eens men aangepaste "dieet":

6:00: 125gr havermout + 0.5l melk + noten + koffie
                        9:00: 4 eieren + 4 volkoren boterhammen
                        12:00: 100-150gr kip of vis + bak vol groenten en koolhydraten
                        15:00: pot vis met groenten en paar boterhammen + koffie als oppepper voor training
                        16:30: training
                        21:00 500g magere yoghurt

in het begin was het echt proppen, maar nu ben ik niks anders gewoon...

ik doe nu "veel" compound oefeningen zoals squat, deadlift, shrugs, bent over row,...dit als basis voor mijn training. het enige probleem is dat ik het niet kan laten om het hele lichaam te trainen. ergens had ik gelezen dat je het beste de spieren na zware inspanning een tijd kan laten rusten, dus om de paar dagen een spiergroep kiezen...hoe zit dit nu? ik heb de indruk dat ik "sterker" word gewoon door elke dag dezelfde oefeningen te doen en door te bijten...(it is mss maar een gedacht...)

in ieder geval vlot alles zeer goed, en ben super gemotiveerd. mijn vet is er natuurlijk nog niet af, dit zal wel een langdurig traject zijn voor dit helemaal inorde is...ik blijf volharden!

ook ben ik nu begonnen met whey shakes als supplement, voor en na training.

in ieder geval iedereen bedankt voor de nuttige tips en info!!

keep up the good work!!

Comment

elke dag ( achter elkaaR) dezelfde oefening en spiergroepen [pakken is niet echt handig.
                          ALs je je spieren niet genoeg rust geeft ga je juist alleen maar achter uit i.p.v dat je vooruitgangf boekt.
                          Heeft te maken met supercompensatie tabel ( google maar even supercompensatie)
                          Wat je zou kunnen doen is proberen een splitprogrammatje op te stellen.

Groetjes

Comment

Originally posted by firenzo View Post
                            !!hallo!!

Het is weer even geleden dat ik gepost heb ivm beginnen met powertraining...
                            heb al jullie tips toegepast en maak vorderingen.

eerst en vooral nog eens men aangepaste "dieet":

6:00: 125gr havermout + 0.5l melk + noten + koffie
                            9:00: 4 eieren + 4 volkoren boterhammen
                            12:00: 100-150gr kip of vis + bak vol groenten en koolhydraten
                            15:00: pot vis met groenten en paar boterhammen + koffie als oppepper voor training
                            16:30: training
                            21:00 500g magere yoghurt

in het begin was het echt proppen, maar nu ben ik niks anders gewoon...

ik doe nu "veel" compound oefeningen zoals squat, deadlift, shrugs, bent over row,...dit als basis voor mijn training. het enige probleem is dat ik het niet kan laten om het hele lichaam te trainen. ergens had ik gelezen dat je het beste de spieren na zware inspanning een tijd kan laten rusten, dus om de paar dagen een spiergroep kiezen...hoe zit dit nu? ik heb de indruk dat ik "sterker" word gewoon door elke dag dezelfde oefeningen te doen en door te bijten...(it is mss maar een gedacht...)

in ieder geval vlot alles zeer goed, en ben super gemotiveerd. mijn vet is er natuurlijk nog niet af, dit zal wel een langdurig traject zijn voor dit helemaal inorde is...ik blijf volharden!

ook ben ik nu begonnen met whey shakes als supplement, voor en na training.

in ieder geval iedereen bedankt voor de nuttige tips en info!!

keep up the good work!!
                            Geloof me, als je intensief genoeg traint snak je naar een split schema als je 4 x in de week of meer traint.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X