Even voorstellen en vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Even voorstellen en vraagje

Hallo allemaal,

mijn naam is Sven, ik ben 17 jaar, weeg ongeveer 62 à 63 kg en ben 1,78m lang. Ik zit momenteel in 5 VWO en alles gaat tot nu toe goed, maar nu terug naar het onderwerp. Ik heb mezelf als doel gesteld om mijn conditie te willen verbeteren en in spiermassa toe te nemen om zo mijn prestaties met waterpolo en slalomskiën (de spiermassa is voor namelijk voor waterpolo bedoeld) te verbeteren. Daarom heb ik een vraag aan jullie wat betreft trainingen en voeding die ik tot me zou moeten nemen! Ik ski en waterpolo al behoorlijk lang. Ik sport tegenwoordig elke dag minimaal 1 uur. Hieronder vallen trainingen of zelfsporten. Ik train in de week 4x waterpolo, 2x skieen (is nu overigens aflopen, maar wordt vervangen door zelf trainen) verder train ik zelf ook nog 3x in de week met gewichten voor namelijk me armen en wat benen. (Elke keer trainen is goed voor 1 à 1,5 uur sporten)

Totaal kom ik op 10 uur relatief intensief sporten per week, verder heb ik ook nog 2 en half uur gym op mijn school, maar of ik dat mee zou moeten rekenen weet ik niet! Tijdens de conditietrainingen ga ik 1 uur hardlopen of 1 uur fietsen. Ik fiets dan ongeveer 32km in een uur met afwisselende bergprogramma's (staan in de hometrainer geprogrammeerd). Hoeveel kilometer ik in 1 uur loop weet ik nog niet. Dat zou ik even moeten bijhouden 1x.

Mijn vraag aan jullie BB-ers is nou of ik met mijn manier van eten en hoeveelheid voeding wel genoeg zou toenemen in spiermassa zoals ik zou willen? Ik wil namelijk relatief snel in spiermassa en conditie gaan toenemen!

Mijn huidige voeddingsschema voor de dag is:
    ontbijt: 300ml magere yoghurt en 40 gram Allbran Fruit'n Fibre of 300ml halfvolle melk met 40 gram Brinta met drie verschillende stukken fruit (appel, sinaasappel en banaan)
    middageten (12:30) 4 sneeen bruin brood met sandwichspread, oude kaas, 2 bekers karnemelk goed voor een 500ml ongeveer (dat soort dingen)
    avondeten (16:30) 4 à 5 aardappels, veel groente, stuk vlees

Ik probeer ook elke week minimaal 4 gekookte eieren te eten of iets dergelijks

Ik heb namelijk gelezen dat ik meer dan 3 maaltijden op een dag zou moeten eten om effectief toe te nemen in spiermassa. Verder las ik dat de gemiddelde nederlander wel voldoende eiwitten binnen krijgt uit zijn of haar normale voeding, maar alle tips zijn welkom wat betreft voeding ook van eiwitrijkvoedsel! Maar zouden bijvoorbeeld 6 maaltijden wel nodig zijn, aangezien ik tussen de 10 uur en 13 uur per week sport is dat wel nodig dan?

Dus mijn vraag is of mijn voedingsschema juist is voor mijn manier van sporten om vooral toe te gaan nemen in spiermassa en conditie, zo niet. Dan zou ik graag een voedingsschema of tips ontvangen van jullie BB-ers! Zou ik bijvoorbeeld moeten eten na 2 uur sporten of?

Alvast hartelijk bedankt en mochten er vragen zijn of mocht ik te weinig informatie gegeven hebben, post dat dan alsjeblieft of stuur me even een berichtje!

Groeten
    Sven
    Last edited by Iron Mind; 05-04-2010, 18:39.
    "Straight outta gym"

Welkom! Wat een uitgebreide intro.

Aan je voedingsschema valt nog behoorlijk wat te verbeteren, maar zo te zien mag je ook nog behoorlijk wat lezen.

Start met de zomersticky, goed leesvoer waar je veel van kan leren (en in plaats van behoefte -x kcal om af te vallen doe je +x kcal om aan te komen).
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Welkom!
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

welkom

Comment

Welkom
          Dumbells build a bigger chest
          Barbells build a bigger ego

Comment

welkom, behoorlijk druk leven

Comment

Welkom
              Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X