ook ik ga me ff voorstelle:P

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ook ik ga me ff voorstelle:P

hoi allemaal,

ik ben 17 jaar, weeg nu ongeveer 61 kg, en ben ongeveer 183cm lang.. (dun dusXD)

uhm.. ik studeer.. enneh.. ik fitness nu een maandje of 4

verder weet ik niet echt wat neer te zette dus dit was het haha:P

ow ja.. en mn vetpercentag (toen ik begon, dus zal weinig veranderd zijn) over mijn bovenlichaam was 4.4 procent ofzo:P

Comment

Welkom
      Dumbells build a bigger chest
      Barbells build a bigger ego

Comment

thanks

ben al regelmatig op deze site aan het kijken (ook voor tips enz).. dus d8: k registreer ook maar ff:P

Comment

Welkom

Comment

welkom vraag me af hoe je eruit ziet als ik 6 % ben en zooot mager ben, wat ben jij dan met 4 procent.. succes met te bulken man

even edit: ik was vroeger net zoals jy, ben 1.83 en woog zelfs wat minder dan jy, iets van een 59-60 kg.. ondertussen al 10 kg droge massa winst
            Last edited by gleke; 20-05-2010, 16:14.
            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

je hebt gelijk:P

ik ben ook heel mager.. wil daar ook graag wat aan doen=D

ben btw in een maand of 7 al 3 kilo aangekome

k fitness nu 2x per week.. (ongeveer anderhalf tot 2 uur per x) .. waarvan 1 uur krachttraining (heb ergens geleze dat het het beste is dit maar 1 uur per x te doen), daarnaast nog wat buikoefeninge etc, en wat cardio

(nu ga ik gigantisch veel reacties kryge met: weer een jonge die snel een beachboy wil wordeXD.. maa mn bene train ik nie in de sportschool.. doe dat dmv fietse/lope etc.. heb ook jaren voetballe gdaan en sinds kort mee gestopt )

Comment

je moet benen echt trainen, probeer eens squat, is echt heerlijke oefening.. voelt gewoon goed aan om ze te trainen (en je benen trainen heeft veel voordeel voor je andere spiergroepen).. je traint je benen niet door cardio, daar kweek je een ander soort type vezels aan (Type I) terwijl je voor echt meer massa en kracht eerder Type II nodig hebt. Ik zie dat je ook buikoefeningen erbij zet, mss heb ik een verkeerde indruk maar lijkt me dat je deze erg belangrijk vindt en veel traint. Zorg ervoor dat je ze niet over traint (zoals de meesten doen). Daar schiet je niets mee op
                trouwens, zelfkennis is het begin van alle wijsheid
                Last edited by gleke; 20-05-2010, 16:23.

Comment

uhm.. mn buikspiere doe ik 2-3 oefeninge/apparate per x.. dus zegmaar kwartiertje ofzo iets:P

ik doe wel 1 apparaat voor mn bene af en toe.. maa weet nie hoe die heet haha:P

je voeten moet je doen achter een soort stang (terwyl je zit) en dan die soort stang omhoog duwen:P (beetje vage uitleg, ik weet het:P)

ik hoop (net als iedereen) snel gespiert te worden.. alleen weet ik dat dat nie zo werkt haha:P heb er al aardig wat over geleze:P maa hoop wel volgende zomer (dus die van 2011) er wel wat gespierder uit te zien (en dan heb ik het totaal niet over een bodybuildersfiguur)

Comment

een bodyduildersfiguur dat is zo het typisch beeld van mensen als ze iets horen over bodybuilding, overdreven brede mannen die steroïden nemen alsof het een aspirine pil is.
                    die been oefening heet leg extensions.
                    je traint je buikspieren teveel. een kwartier.. dat betekend dat je voor 1/4 van je krachttraining met buikspieren bezig bent terwijl je die eigenlijk niet hoeft te trainen..
                    als je ze dan toch wilt trainen, doe dan hanging leg raises of/en plank holds.. moet je maar even googelen of op youtube kijken hoe je die moet doen

en tegen 2011 (als je veel op BN zit en goed traint en goeie voeding), kan je echt al een mooi lichaam hebben, veel succes gewenst.
                    Last edited by gleke; 20-05-2010, 16:34.

Comment

oke.. zal ik zeker ff opzoeke

mag ik vrage waarom je geen buikspieroefeninge moet doen?:P

want als je op youtube zoekt staan er zoveel fimpljes over, en ik zie zoveel mensen ze doen, dus dacht dat het wel goed zou zitte:P

Comment

Ten eerste van harte welkom.

voetballen/fietsen/klimmen/vechtsport of wat je ook doet, het is GEEN vervanging voor benen te trainen in de sportschool. Gewoon squatten/deadliften. Dat zijn oefeningen waar je flinke massa van krijgt op je hele lichaam.

Je vet% zal geen 4.4% zijn. dan zou je minder vet op je lichaam hebben als het gemiddelde fitness model op een magazine cover, en dan zou je overduidelijk een six pack hebben. (ik gok zomaar dat je vet% gemeten is met een Omron of ander merk impendantie meter. electrische metingen zijn meestal niet secuur of betrouwbaar).

mijn advies aan jou is:
                        Ga het fullbody schema uit de stickys volgen. 2x per week is al een begin, maar 3x per week zou beter zijn. neem een rustdag tussen elke trainingsdag.

Om aan te komen moet je ook meer eten. Voeding is minimaal even belangrijk als training (als niet nog belangrijker) om spiermassa aan te komen. Je moet dus boven je caloriebehoefte eten. Door cardio te doen verhoog je je caloriebehoefte, en moet je nog meer eten. Daarom zou ik cardio op een laag pitje zetten. (2x p/w 20 minuten is genoeg).

Maak naast het trainingsschema uit de stickys, dus ook een goed voedingsschema, en resultaat zal volgen. (1.5 kilo per maand is dan makkelijk te doen).
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

zelf doe ik btw ook voor mn buik dat je gaat liggen op zo'n soort plankje, je ligt schuin (met de bovenkant van je hoofd naar de grond gericht), en je voeten dan weer tussen een soort plankjes geklemt, en dan rustig een soort sitsups doen (ik doe die situps vrij laag, en ga dus niet helemaal overeind zitte, want my is verteld dat het ''laag doen'' van die oefening zwaarder en dus beter is)

Comment

wel, al die mensen op youtube doen het verkeerd.. je hebt ook zoveel sites van: 'krijg een sixpack in 1 maand' zetten ze daar een overdreven sixpack op en volg je hun trainingschema en je overtraint je buikspieren.. gewoon doen wat dynobet zegt

en je traint je buikspieren al bij al je andere oefeningen (onrechtstreeks)..

even editje: wel hoe hoger je gaat hoe meer het is voor je (om het niet te moeilijk te maken qwa benaming) 'blokjes' van boven. Ga je maar laag train je dus je onderste 'blokjes'..

Comment

thanks
                              (ik moet zo gaan, ga zo naar de sportschool toe:P)

als k thuis kom zal ik ook even naar zo'n fullbody schema kyke

3x per week sporte gaat my helaas niet lukke

ik train nu maandag/donderdag, dan heb je genoeg rust tussendoor..

heb thuis wel dumbells ligge, alleen daar kan je niet superveel oefeninge mee doen , dus die gebruik ik nie echt meer:P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X