Mezelf voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mezelf voorstellen

Hallo Allemaal

Ik heet hier Bodypopje en ik ben een jonge vrouw van 24 jaar.
    Momenteel doe ik 2x in de week bodypump op de sportschool.
    Ook volg ik de lessen 1x in de week bodystep, zumba en bodybalance.

13 mei woog ik 74 kilo en 28,4% vetpercentage.
    18 juni woog ik 73,3 kilo en 30% vetpercentage.
    26 juni woog ik 69,9 kilo (geen vetmeting gedaan)
    11 juli zal ik mij weer wegen en vetpercentage meten.

Ik ben 1.70 m dus mijn gewicht en vet zijn niet mega veel, maar zelf ben ik het zat. En ik vind mezelf slanker en sterker ook gewoon veel mooier.
    Daarom dus dat ik door middel van KT en cardio mezelf wil bij shapen.

Ik lees hier veel over cutten en gainen.

Ik graag mooie bil en buik spieren ontwikkelen.
    het meeste vet zit op mijn heupen en billen momenteel.

Graag hoor ik jullie reacties en tips en ga ik zelf rondsnuffelen op het forum.

groetjes, Bodypopje
    I don't care what the whisperers say
    Cos' they whisper too loud for me
    na 3 weken rust houden, nu weer KT oppakken en fietsen op de ligfiets.

ps. : mijn voorbeeldvrouw is het lichaam van Kendra Wilkinson ten tijde van de Playboy Mansion en geri halliwell.

Comment

Oei, hier gaat iets heel erg mis, zie je het zelf ook?

13 mei woog ik 74 kilo en 28,4% vetpercentage -> 52,9 kg vetvrije massa en 21,1 kg vet
      18 juni woog ik 73,3 kilo en 30% vetpercentage -> 51,3 kg vetvrije massa en 22 kg vet

Je bent in die maand tijd 1,6 kg aan vetvrije massa kwijtgeraakt, dit bestaat uit vocht maar ook uit spieren. Hier moet echt iets gebeuren, anders ga je straks gigantisch jojo-en.

Goed dat je hier bent gekomen, wij kunnen je helpen.

Ik denk dat je probleem bij je voeding ligt: ben je heel toevallig ook aan het lijnen? Stop daar dan nu onmiddelijk mee.
      Lijnen leidt namelijk tot spierverlies, omdat veel diëten ver onder je dagelijkse behoefte zitten. Het werkt als volgt: je hebt een ruststofwisseling (BMR). Dat BMR is o.a. afhankelijk van je hoeveelheid spiermassa. Ga je onder je BMR zitten dan raakt je stofwisseling in de hongersnoodstand en worden er spieren afgebroken. Spieren verbranden namelijk 70% van je dagelijkse energie, heb je minder spieren dan zul je ook minder verbranden. Dit is dè oorzaak van het jojo-effect. Sommige mensen zullen dus meer moeten gaan eten om vet te verbranden. Ik ben daar zelf een schoolvoorbeeld van: ik dacht altijd dat je door minder te eten zou afvallen, maar ik heb daar mijn lijf mee verprutst.

Hoe kun je het wel goed aanpakken dan? Begin met het berekenen van je dagelijkse behoefte, de Excelsheet die in het subforum Voeding staat kan je daarbij helpen. Het bevat een calculator voor energiebehoefte en een invulhulp om een voedingsschema op te stellen. Verder staat er hier een kort lijstje met producten in een krachtsportvoeding: Snel overzicht: geschikte producten in een krachtsportvoeding - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums Lees daarnaast ook de voedingssticky's voor meer kennis.

Gelukkig wil je al gaan krachttrainen, ik kan je het van harte aanbevelen. Dames hebben veel baat bij krachttraining omdat spieren minder ruimte innemen dan vet. Krachttraining zorgt bij dames voor een slank en stevig lijf Je kunt het beste beginnen met ons beginnersschema, dat staat in het Trainingssubforum. Eventueel kun je na de krachttraining nog 10-20 minuten intervaltraining doen voor optimale vetverbranding. Overige cardio is eigenlijk niet nodig: het duurt zo'n 30 minuten voordat je in de vetverbrandingszone zit. Dat is dus erg tijdsintensief en lange cardiosessies zijn niet goed voor de spiergroei.

Ik wens je alvast heel veel succes met het inlezen en het opstellen van een schema. Als je nog vragen hebt dan helpen we je graag.
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Welkom alhier Bodypopje.
        Zoals je ziet is Ellie erg enthousiast en wil ze je graag helpen.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Welkom, en veel suc6 Bodypopje.
          keep the focus going!

Comment

Succes! Ik heb mijn met krachttraining helemaal gevonden en ik hoop dat jij dit ook zult doen! Girlpower
            "Never let the fear of striking out, keep you from playing te game"

Comment

Succes

Comment

Hoi welkom op bodynet.

Comment

bedankt voor het welkom heten allemaal!

@Ellie ik volg het eiwitdieet en daarnaast sport ik inderdaad best veel. Dus ik moet meer eten? ik eet 6x per dag!
                  vanochtend woog ik 68.1 kilo.Blijkbaar werkt het wel. Maar ik wil inderdaad geen spieren verliezen bedankt dus voor je advies.
                  Ik ga me even inlezen over voeding.
                  Dacht dat cardio inderdaad goed was voor de vetverbranding, dus 1uur zumba heeft maar 30 minuten vetverbranding?

Comment

Originally posted by Supernatural View Post
                    Succes! Ik heb mijn met krachttraining helemaal gevonden en ik hoop dat jij dit ook zult doen! Girlpower
                    hoi supernatural, ja sinds de Linda over krachttraining schreef om jong te blijven zullen meer vrouwen/dames/lady's vallen voor krachttraining.

Wat doe jij per week als ik vragen mag

groetjes!

Comment

Originally posted by Bodypopje View Post
                      bedankt voor het welkom heten allemaal!

@Ellie ik volg het eiwitdieet en daarnaast sport ik inderdaad best veel. Dus ik moet meer eten? ik eet 6x per dag! Dat is goed, maar dan moet je wel iets eten waar je lichaam wat aan heeft, en beslist niet te weinig dus. Stop alsjeblieft met je huidige dieet, dit is absoluut niet gezond voor je lijf. Je hongert jezelf uit en gaat je lijf alleen maar afbreken. Als je een mooi lichaam wilt zul je het moeten bouwen, en dat bouwen doe je met krachttraining en goede bouwstoffen

vanochtend woog ik 68.1 kilo.Blijkbaar werkt het wel. Op de weegschaal werkt het prima, maar kijk nu eens naar de berekening bovenaan... De weegschaal is geen goed instrument op gezondheid te bepalen, dat is toch echt het vetpercentage. Heel Nederland staart zich blind op gewicht, kijk maar eens naar programma's zoals dat van Sonja Bakker. Mensen die haar dieet volgden zijn in kilo's afgevallen maar hun vetpercentage is hoger geworden. In feite hebben ze dus hun spieren opgegeten, en meer vet opgeslagen. Dat kan toch niet het idee zijn.

Dacht dat cardio inderdaad goed was voor de vetverbranding, dus 1uur zumba heeft maar 30 minuten vetverbranding? Klopt, het is effectiever om eerst te gaan krachttrainen en daarna 10-20 minuten te gaan intervaltrainen. Natuurlijk kun je best nog een keer Zumba doen als je dat leuk vindt.
                      Ga inderdaad eens inlezen in voeding en training, dan lees je ook waarom je huidige patroon je niet dichter bij je doel gaat brengen. We hebben hier op het forum erg veel kennis in huis en willen je erg graag helpen.
                      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X