Ff voorstelle (wel een dilemma)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ff voorstelle (wel een dilemma)

halowa, ik ben (sinds kort) 18 geworden.. ik zal ff mijn geschiedenis voorlegge:
    ik was 15 en was 160 ( ja klein) en woog 58 kilo..maar ik was wel te vet, ik ben toen een jaar lang gaan traine (zonder voedselprogramma''s) en ik kwam uiteindelijk op 69 en was niet echt afgevallen dus en toen heb ik het stomste gedaan.. ik ben gestopt

na een half jaar niks doen (wel voetbal bij de senioren..dus meer wat schoppen) zat ik op de 78 kilo grrrrrrrr, en mijn buik ging egt helemaal naar voren..dus ik me maar weer ingeschreven bij een sportschool..maar het hielp niet echt..dus uiteindelijk ozcht ik het niet meer.. ze bestede daar nl bijna alleen maar aandacht aan het cardiogedeelte. na een jaar weer niks gedaan te hebben ging het vort de verkeerde kant op: hier een indicatie van mijn eetpatroon:

ontbijt:2 boterhamme,melk ( gaat nog goed )
    1000: 2 worstbroodjes ( a 300 kcal (weet ik nu))
    1200: 2 worstebroodjes (,,)
    1500: thuis weer wat zooi
    per week ook nog is een fles of 8 cola ( ja echt waar)
    daarbij per dag 6 mokken koffie ( 4 klontjes per kopje)
    ook at ik per week 4 zakken chips
    en een hoop tussendoortjes

( ja ik snap natuurlijk zelf ook wel dat dit nooit goed kan zijn)

SINDS TWEE MAANDEN:

MAAR 2 maanden gelede..ijk was voortaan echt veel te vet..en besloot met al mijn moet toch weer naar een goede sportschool te gaan, en ik oog me daar en ik zat op 99.7 kilo, (ik ben 1,78)..ik ben wel sowiso wat zwaarder ivm zeer kleine benen( stevige) en een naar verhouding zeer groot bovenlijf ( dus automatisch wel wat zwaarder volgens verscheidenene bronnen) ook heb ik het geluk van een brede bouw maar wat wil je met 99.7 kilo ( nu lach ik erom)

maar er moest dus wat verandere..en dat heb ik gedaan drastisch. mijn eetpatroon:
    opstaan: 2 boterhammen ( kaas 30 +)
    2 uur later : hetzlefde
    2 uur later : hetzelfde
    2 eiere per dag
    ik drink ook precies 3 liter water per dag
    savonds warm (met minder vlees en vaak vis en pasta''s en meer groente
    ook drink ik ipv cola--> cola light en 7up light
    ook geen suikerklontjes maar zoetjes ( ja ik ben bewust van aspartaam)
    mijn trainingsprogramma:
    ma: borst byceps---> half uur hardlope
    di: rug tryceps --->half uur hardlope
    woe: benen buik --> half uur harlope -->savond voetbal
    do: borst byceps -->half uur lopen
    vrij: rug tryceps--> half uur lopen
    zat: vrij
    zon: benen buik --> half uur lopen

ik ben me nu ik veel forums heb geleze pas bewust van overtraining en de rust.. maar ik ben wel pas 18 en herstel dus sneller!! ( geleze) en ik train nog helemaal niet zo zwaar

en het gaat al de goede kant ik was de eerste 5 weken 14 kilo afgevallen ( ja ik weet dat het te veel is..maar ik eet gewoon heel erg veel maar let gewoon op wat ik eet, dus ik ben ook neit zo bang voor het jojo effect. de afgelopen 3 weken ben ik maar1 kilo afgevalle..maar ik heb geleze dat dat komt doordat je lichaam zich aanpast en hier maak ik me dan ook niet druk om

maar mijn dilemma.. ik lijk wel breed met shirtje maar er zit gwoon te veel vocht in en ik wil dus droger worden

maar de zomer is eigenlijk al op zijn eind..en swinters mag je altijd zwaarder zijn om dat je dan meer kracht hebt om te traine..

maar ik heb geen idee wat te doen.. zou ik nu moeten gaan cutten( geleze) of juist niet meer gaan afvalle..omdat ik anders kracht verlies..

ik wil wel afvallen voor mijn zelfbeeld.. maar ik weet dat als ik nu afval..dat ik van de winter meer moeite heb met het aankomen..ik hoop dat jullie wat goede raad hebbe op mijn dilemma..en op mijn voeding patroon en overtraining..of dat op mijn manier wel zo heel erg is. ik wil nit zo graag slank zijn maar wel (breed) gespierd..

ik heb ondertussen al wel een hoop geleerd op deze forums en ga dat vast meer doen.. ( en ja ik heb veel spelfoute..maar het is ook zown lange intro)

alvast bedankt

stephan

Pff, dat is inderdaad een heel verhaal geworden zeg. Eerst maar van harte welkom hier!  

Voor overtraining hoef jij denk ik nog niet erg bang te zijn.
    Iedere spiergroep 1x per week trainen is de richtlijn voor mensen die tot uitputting trainen. Om dat te kunnen heb je echter ervaring, techniek en kracht nodig. Het zal je dus waarschijnlijk niet eens lukken al zou je het willen. Moet je ook nog niet willen hoor, je pezen en aanhechtingen zouden het waarschijnlijk nog niet aankunnen.
    Zolang je niet teveel oefeningen / sets doet per spiergroep en je in ieder geval NOOIT een spiergroep gaat trainen terwijl je er nog spierpijn in hebt zit je wel goed.

Is wel handiger als je er even bij zet hoe je traint, hoeveel oefeningen / sets / reps per spiergroep en met wat voor gewichten. (Alle sets hetzelfde gewicht, oplopend, afbouwend, hoeveel moeite kosten de sets)

Cardio mag wel wat afwisselender, ga ook eens fietsen of roeien of steppen ofzo. Steeds hardlopen wordt eentonig en het is ook wat lastig om spier op te bouwen als je zoveel loopt.

Je voedingsschema vind ik veel te eenzijdig, zou zeker proberen wat meer af te wisselen. En fruit staat er helemaal niet tussen! Neem trouwens wel aan dat je in ieder geval bruin brood eet?
    Probeer ook eens wat vaker water te drinken en soms een sapje in plaats van alleen maar koffie en (light)frisdranken.

De vraag of je verder zou moeten afvallen of niet is vooral een persoonlijke natuurlijk.
    Voor een mening van anderen zul je op zijn minst je bf (=body-fat oftwel je vetpercentage) op moeten geven. Vraag eens naar de mogelijkheden op je sportschool, als het een behoorlijke is beschikken ze vast wel over manieren om je bf te meten.
    Hoop dat je hier alvast wat aan hebt!  

Comment

(oops door het hele verhaal paar dinge vergete)
      ik eet ook 3 stuks fruit per dag
      ik ben ondertussen ook wel wat dingen gaan verandere (door andere forumstips) bijvoorbeeld zalm/tonijn)

mijn brood is meergranenbrood vanwege de extra tarwe en er zit geen glucosestroop in

Comment

welkom
        no thumbnail yet

Comment

Welkom.

Greets...
          Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

welkom, serieuse introductie, maar mooi zo weten we direct welk vlees we in de kuip hebben

Aangezien dat je nog niet zolang traint kan je je beter focussen op full body training met één set per oefening, heb daarnet een artikel over gelezen en zou ideaal zijn voor beginnende trainers. Wat je voeding aangaat ,tja dit is eentonig en je zal moeten experimenteren om te zien waar jij het beste op reageerd.

Wat betreft bulken of cutten, dit zal je voor jezelf moeten uitmaken, als je echt teveel vet hebt zou ik eerst cutten want het gaat altijd maar moeilijker en moeilijker worden om dat vet eraf te krijgen.

Grtz
            stil growing

Comment

snipke...staat dat artikel op internet..en zou je miss ff die link kunne geven..alvast bedankt

Comment

Staat niet op het internet maar in de nieuwe sport en fitness

Grtz
                stil growing

Comment

kolere eet jij 5 x per dag broodjes kaas....ik krijg nu al maagsfeer als ik er aan denk .. .. Welkom overigens en ik denk dat je eerst het best ff hard erbij ken cardionen..Maja de grote meesters zoals shanasse,curriosia en snipke zetten je wel op het goede grote lange pad....

Greetzz

Comment

welkom

Comment

helemaal met xeno eens die mensen hier helpen je wel

welkom en suc6!!

mazzl
                      Who's the Chef

Comment

Hoi en welkom
                        Jij hebt een beetje het probleem zoals mij denk ik ga maar eens naar foto's van mij kijke hoe ik was en hoe ik nu ben.
                        Knap dat je die 14 kilo bent kwijt geraakt en he afvalle zal steeds langzamer gaan tot het niet meer verder gaat.
                        Ik zou als ik jou was wat dingen aan je voeding veranderen beetje afwisseling en gewoon blijve trainen in het begin full body workout net zoals snipke zegt naderhad kan je je trainingsschema veranderen tot elke spiergroep in de week te trainen.
                        Als ik jou was zou ik doorgaan met afvallen tot op een zekere niveau en naderhand meer massa opbouwen samen met een goed voedingsplan ik ben er nu een week mee bezig en moet zegge dat ik al resultaat merk ben 1 kilo in 1 week aangekome aan spiermassa
                        It's not onley a sport, it is a way of life

Comment

Welkom

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (XeNoGeaR @ Aug. 26 2004,20:32)]Maja de grote meesters zoals shanasse,curriosia en snipke zetten je wel op het goede grote lange pad....
                            De grote meesters? Van miss S. wil ik nog wel wat aan nemen maar van die andere twee.....
                            It is scientificaly proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesnt know this and she flies

Comment

Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (red @ Aug. 27 2004,09:29)]
                              Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (XeNoGeaR @ Aug. 26 2004,20:32)]Maja de grote meesters zoals shanasse,curriosia en snipke zetten je wel op het goede grote lange pad....
                              De grote meesters?  Van miss S. wil ik nog wel wat aan nemen maar van die andere twee.....
                              En weer een vriend minder... rotterdamse nog wel...

Greets...
                              Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X