Eventjes voorstellen ;)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eventjes voorstellen ;)

Hallo allemaal,

Ik ben Bob, 17 jaar oud, woon in Brabant.
    Ik sport erg veel, en dan helaas niet in de zin van fitness maar meer conditionele sporten.
    Eerst even mijn stats, daarna mijn weekprogramma:
    63-64kg, vetpercentage onder de 7%, apparaat bij fitness kan deze dan niet meten. Thuis op de weegschaal zo rond de 8%, dus zal wel meer vet in mijn benen zitten dan in mijn bovenlichaam.
    181cm en dus 17 jaar jong.

Mijn programma:
    Ma: hockeytraining 1,5 uur
    Di: judotraining en training geven: zelf 1.5 uur bezig
    Wo: fitness, meestal zo'n 1.5 uur bezig
    Do: hockeytraining, 1,5 uur
    Vr: judotraining en training geven: zelf +- 1 uur bezig
    Za: hockeywedstrijd, 70 minuten intensief bezig
    Zo: werken en thuis trainen af en toe

Nu zie ik nog weinig vooruitgang bij het fitness, en ik ben al sinds juni bezig. Ik zie wel dat mijn biceps gegroeid zijn en de rest ook wel een beetje, maar een jongen bij mij in de klas bouwt veel sneller (hij is 19 jaar, neemt ook creatine, maakt dit veel uit?)
    Nu ben ik begonnen met bankdrukken op ongeveer 35-40 kilo, nu kan ik wel bijna 50 benchen maar ik heb wel mijn reps terug gehaald naar 10.
    Veel belangrijker vind ik mijn rug, ik wil namelijk een mooie v-shape bereiken. Ik weet dat dit lelijk is zonder borstspieren e.d. dus die train ik ook, heeft meer voordelen dan alleen er goed uit zien.

Heel verhaal dus: mijn vraag is eigenlijk wat jullie advies zou zijn om te doen op fitness. Nu lees ik hier dingen over High intensity training 1x per 5 dagen, lijkt me wel interessant.
    Ohja: ik heb de stickies gelezen voordat dat gevraagd gaat worden

Groeten en train ze,
    Bob

Welkom Bob,

Als je zo veel sport in de week zou ik eens heel goed naar je voeding gaan kijken. De kans bestaat namelijk dat je op dit moment niet genoeg binnen krijgt om spiermassa bij te trainen bij fitness. Sowieso hebben spieren rust nodig om te kunnen groeien, en gezien jouw schema krijgen ze al nauwelijks rust.

Fitness of niet, ik denk dat je veel baat zult hebben bij een goed voedingsschema. Hoe je dat opstelt leer je aan de hand van deze handleiding: http://forum.bodynet.nl/algemeen/482...uwe-leden.html
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Bedankt voor je antwoord,

Ik zal de link eens aandachtig bestuderen en eventueel ook een mooi schema maken. het nadeel is dat ik 's avonds krijg wat de pot schaft natuurlijk
      Wel let ik al een beetje op dat ik genoeg melk drink en kipfilet en boterhammen etc. maar dit zou best wat meer kunnen zonder dat het mijn ouders stoort denk ik

Groeten,
      Bob

Comment

Als je wil groeien dan zal je sowieso meer moeten eten.
        Eet elke ochtend bij je ontbijt een paar eieren, eet maar flink wat kip en pasta, elke dag lekker een liter melk en eventueel na iedere training een kleine shake maken met whey proteïne om snel je eiwitbalans weer positief te krijgen.
        Ook voor wedstrijden goed eten en na de wedstrijd goed eten en genoeg eiwitten binnen krijgen.
        Denk dat je al gauw ruim boven de 3000 caloriën per dag zou moeten zitten om massa aan te zetten.
        En dan te beginnen met een evenredige verdeling in de EKV verhoudingen.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik zal eens gaan kijken wat ik nu al eet per dag, dat even uitrekenen en dan verbeteren.
          Eieren ben ik niet zo dol op, dat vind ik erg jammer. Wel houd ik heel erg van yoghurt en andere melk-producten, dus dat komt wel goed.
          Dat wordt maar wat meer boterhammen meenemen dus

bedankt alvast,
          Bob

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X