Hallo allemaal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hallo allemaal

Hallo,

Ik heb vanmiddag te snel een topic geopend, ze vertelden mij dat ik mij beter even kan voorstellen en even wat stickies etc. door kan lezen voordat ik vragen ga stellen

Over mij zelf,
    Ik ben 19 jaar, studeer bedrijfseconomie en woon bij mijn ouders thuis. Ik weeg 60 kilo en ben 174 centimeter groot. Ik heb vroeger altijd 3x in de week gevoetbald. Ik ben nu een half jaartje van voetbal af, ik deed alleen nog aan zaalvoetbal 1x in de week of 2 weken. Ik at thuis altijd redelijk gezond, alleen op school en met vrienden haalde ik vaak wat bij de mac donalds of de cafetaria ofzo. Ik zag dan ook een buikje komen. Niet erg dik maar wel iets. Dit wou ik er uiteraard af hebben, ik hoef geen super brede armen te hebben oid. Ik hou vooral van buikspieren, dit ben ik dan ook van plan te kweken.

Nu ben ik sinds 1,5 maand gaan hardlopen buiten. Ik loop elke keer ongeveer 40 minuten. Ik let sinds een maand ook goed op mijn voeding, maar ik ben er in het andere topic al achter gekomen dat ik veel te weinig eet. Verder doe ik sinds 3 weken om de dag buikspieroefeningen:

- 3x sets van 15 onderbuikspieren
    - 3x sets van 15 bovenbuikspieren
    - 3x sets van .. zijbuikspieren
    (15 is ongeveer, ik doe tot ik het goed voel, dan wacht ik 45 seconden en doe ik de volgende set tot ik het goed voel)

Ik heb geen bereik tot een sportschool maar ik wil wel wat meer oefeningen erbij doen.

Ik ga dus een beetje wat topics doorlezen hier en dan zelf een beter voedingsschema opstellen en een trainschema.

Ik ben nog een beginner dus ik zal nog niet alles goed begrijpen maar daarvoor ben ik op dit forum. Als jullie tips etc. voor mij hebben zou ik dit heel fijn vinden.

Mvg

Welkom,

Het klinkt misschien raar maar je moet meer eten om dat buikje weg te krijgen. Dat heeft allemaal te maken met metabolisme. Natuurlijk moet dat wel gezond voedsel zijn. Eet om de 2-3u een maaltijd (1 boterham is geen maaltijd). In het voedingsgedeelte van dit forum staan een paar sticky topics waar je veel aan gaat hebben om een voedingsschema in elkaar te knutselen. Als je vetpercentage (vaak bf genoemd, van bodyfat) laag is komen je buikspieren vanzelf tevoorschijn. Als je een strakker lijf wilt zou ik je toch aanraden om naar een sportschool te gaan. Waarom heb je geen bereik tot een sportschool?
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Hallo Guusd, bedankt voor je reactie.
      Ik heb een aantal topics doorgelezen waaronder het zomersticky(erg goed topic), en ik ben er dus ook achter gekomen dat ik meer moet eten. Ik heb al wat producten op het boodschappenlijstje van mijn moeder gezet(kipfilet, pindakaas, volkoren knackerbrod, ongezoute cashewnoten, kwark)

Met deze en nog wat andere producten ga ik een schema maken waar ik aan mijn benodigde eiwitten, onverzadigde vetten en ook koolhydraten zal komen.

Verder blijf ik 4x in de week hardlopen en moet ik me nog meer verdiepen in het sportgedeelte, waarom ik geen bereik heb tot de sportschool is aangezien ik in een dorp woon en hier een kleine sportschool is maar deze is erg duur. Ik ga mij dus verdiepen op thuisoefeningen (vooral buikspier) en eventueel koop ik wat gewichten.

Comment

Eet gewoon brood en geen crackers.

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

Je kan dit excelsheet invullen, dan weet je ongeveer wat je moet eten op een dag, is het wat duidelijker voor je.
        "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Allereerst welkom, goed dat je je voorsteld, en zo zie je, de stickys bevatten nagenoeg al je antwoorden.

Originally posted by tommy1337 View Post
          Verder blijf ik 4x in de week hardlopen en moet ik me nog meer verdiepen in het sportgedeelte, waarom ik geen bereik heb tot de sportschool is aangezien ik in een dorp woon en hier een kleine sportschool is maar deze is erg duur. Ik ga mij dus verdiepen op thuisoefeningen (vooral buikspier) en eventueel koop ik wat gewichten.
          Buikspieroefeningen sucks, vind ik. Schiet je eigenlijk geen kut mee op.

Ik heb ook geen sportschool in de buurt, dus er moet ook hier geimproviseerd worden.

Heb je mogelijkheid om in je (slaap)kamer een halterbankje te plaatsen? zo ja, koop zo'n ding op marktplaats ofzo, met een barbell met gewichten of dumbells. Daar kan je zo giga veel verschillende oefeningen mee doen.

Sportschool met alle attributen heeft uiteraard de voorkeur, maar zelf kan je ook veel. En gezien je doel, kan dat prima.

Comment

Originally posted by Faabjan View Post
            Eet gewoon brood en geen crackers.

http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

Je kan dit excelsheet invullen, dan weet je ongeveer wat je moet eten op een dag, is het wat duidelijker voor je.
            Deze ben ik nu aan het invullen, ik weet mijn vetpercentage niet dus ik kijk naar de harris-Benedict methode. Alleen weet ik niet welke Kcal per dag ik moet kijken. (als ik dus ook m'n buikje een beetje kwijt wil)

BMR 1629
            Onderhoudsniveau 2525
            Cutten 2272
            Bulken 2777

er staat namenlijk in het zomersticky topic dat je er als je af wilt vallen ook nog 500 kcal af moet halen? of wordt dit in die sheet vanzelf gedaan?

Alvast bedankt

Comment

Originally posted by tommy1337 View Post
              er staat namenlijk in het zomersticky topic dat je er als je af wilt vallen ook nog 500 kcal af moet halen? of wordt dit in die sheet vanzelf gedaan?
              Ja, dat doet ie automatisch.

Comment

en welke van de 4 moet ik kiezen dan

Comment

je doel is vetverlies? buikje weg? dat neigt naar cutten.
                  Ga daarbij wat cardio doen. Als je je strict aan je schema houdt, gaat het vanzelf. Verwacht geen resultaten in dagen, zoiets duurt nou eenmaal ff .

Comment

Cutten. Komt van het engelse woord 'to cut' af wat in dit geval 'afsnijden' betekent. Succes met je schema!

Comment

Beste fitnessers,

De Hogeschool van Arnhem en Nijmegen doet momenteel onderzoek naar de beleving van sporters bij fitnesscentra. Het onderzoek moet leiden tot een beter inzicht in de werking van de fitnessmarkt. Hierdoor kan ook úw fitnesscentrum in de toekomst beter inspelen op de behoeften van haar klanten. Het onderzoek wordt uitgevoerd door het Sports Economics Research Centre (SERC) van de HAN en is volledig anoniem. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 6 minuten. Uiteraard wordt er zorgvuldig omgegaan met de data. U kunt de vragenlijst invullen via de volgende link:

Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking. Met sportieve groet,

Niek Litjens Onderzoeker Sporteconomie, HAN

PS: het zou mooi zijn als jullie de link van de vragenlijst kunnen verspreiden naar zoveel mogelijk collega fitnessers. Hoe meer respondenten, hoe meer kennis er ontstaat.

Comment

Originally posted by Fossah View Post
                        je doel is vetverlies? buikje weg? dat neigt naar cutten.
                        Ga daarbij wat cardio doen. Als je je strict aan je schema houdt, gaat het vanzelf. Verwacht geen resultaten in dagen, zoiets duurt nou eenmaal ff .
                        bedankt dan kies ik cutten en zal ik het schema invullen, ik kan helaas bij het avondeten niet moeilijk doen qua eten dus ik eet gewoon wat mijn moeder maakt. Maar gelukkig is dit geen frituurshit of ander ongezond spul. Verder eet ik kwark, boterham met kipfilet, pindakaas of filet american, whey shakes en als tussendoortjes ga ik ongezoute cashew noten eten.
                        Ik ben inderdaad al bezig met cardio, 4/5 x in de week 30-45 minuten.

Comment

trouwens, ik ben bezig met een voedingsschema
                          alleen
                          Zaterdags en soms vrijdags ga ik uit met vrienden en drink ik wel altijd alcohol. Dit zijn meestal een stuk of 10 glazen bier. Is dit erg dat ik dit blijf doen?

Comment

Originally posted by sporteconoom View Post
                            Beste fitnessers,

De Hogeschool van Arnhem en Nijmegen doet momenteel onderzoek naar de beleving van sporters bij fitnesscentra. Het onderzoek moet leiden tot een beter inzicht in de werking van de fitnessmarkt. Hierdoor kan ook úw fitnesscentrum in de toekomst beter inspelen op de behoeften van haar klanten. Het onderzoek wordt uitgevoerd door het Sports Economics Research Centre (SERC) van de HAN en is volledig anoniem. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 6 minuten. Uiteraard wordt er zorgvuldig omgegaan met de data. U kunt de vragenlijst invullen via de volgende link:

Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking. Met sportieve groet,

Niek Litjens Onderzoeker Sporteconomie, HAN

PS: het zou mooi zijn als jullie de link van de vragenlijst kunnen verspreiden naar zoveel mogelijk collega fitnessers. Hoe meer respondenten, hoe meer kennis er ontstaat.
                            Die kennis wordt volgens mij niet echt gebruikt. Ik kom vaak mensen van het zogenaamde 'Instituut van sport en beweginsstudies' tegen in de fitnessruimte van de universiteit en hogeschool waar ik zelf ook regelmatig heen ga. Wat een stel kneuzen, 90% weet niet waar hij mee bezig is en loopt van apparaat naar apparaat terwijl ze steeds spiergroepen door elkaar heen. In de kleedruimte hoor je ze dan over niet behaalde progressie praten. Je zou toch verwachten dat ze de basiskennis van het bodybuilden/fitness beheersen...

Comment

ik heb mijn eerste voedingsschema ongeveer af, ik kies voor buikje wegwerken dus heb cutten gedaan, dit is hem:
                              Attached Files

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X