Voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen

Hi,

Mijn naam is Tjande en ik ben 33 jaar oud.
    Een tijdje geleden had ik dit forum ontdekt, tijdens mijn zoektocht naar een voedingschema. Mijn vrouw en ik wilden afvallen voor onze trouwerij, en dat was voor een deel gelukt.

Nu verwachten wij in november een tweede en mijn vrouw heeft aangegeven dat ze daarna echt in shape wilt komen. Dus ben ik nu bezig om het 1 en ander uit te proberen zodat ik haar zo goed mogelijk kan helpen en begeleiden.

Ik heb wel enig ervaring met trainen, want toen ik 15 jaar was,nam mijn vader mij mee naar de sportschool. Mijn pa was destijds een powerlifter en hij leerde mij hoe ik moest trainen. Het ging hardcore aan toe en voordat ik het wist, trainde ik 5 dagen in de week. Ik veranderde van een scharminkel naar een beest.
    Daarna kreeg ik andere prioriteiten en probeerde ik het bij te houden door thuis te trainen (dumbells, opdrukken en buikspieren). Maar door mijn slechte voeding, begon ik erg vet te worden.

Totdat ik foto's zag van onze vakantie begin 2011. Toen schrok ik wel van mijn lichaam en dacht ik: nu kan het nog en ik wil weer strak door het leven gaan. En een voorbeeld te zijn voor mijn kids.
    Ik ben begonnen met hardlopen (in april 10 km gelopen tijdens een city run) en in september ga ik de damloop lopen (ook in 2009 gedaan, maar door een blessure, 2 uur over gedaan). Dat wil ik verbreken om tussen 1,5 tot 1 uur en 45 min te lopen.

Inmiddels merk ik, dat door het hardlopen mijn lichaam wel wat strakker wordt, maar ik verlies ook spiermassa. Inmiddels heb ik het 1 en ander gelezen op bodynet en probeer binnenkort wat stappen in te maken met voedings- en trainingsschema.
    Hopelijk kan ik via mijn werk een abonnement krijgen voor een sportschool en anders maak ik een home gym (een bench en twee dumbells heb ik al, alleen nog wat extra schijven).
    Het is wel de bedoeling dat ik blijf hardlopen, maar dat zal ik, na de damloop, verminderen naar max 45 min duurloop. Ik loop nu 3x per week (1x 5 km tempo, 1 x intervaltraining en 1 x rustige duurloop van 60 min tot 1,5 uur)

Mijn gegevens:
    Lengte 190 cm
    Gewicht 95,3 kg (op mijn 'hoogtepunt' woog ik 103 kg (ruim 1,5 jaar geleden))
    Taille 100 cm
    BF 22,7%

Ik heb nog geen doel, qua gewicht en bf %. Dus misschien kunnen jullie mij wel een indicatie geven...
    " Sky high stacks " - Jesse Pinkman

Welkom !

Mooi dat je een goed voorbeeld voor je kinderen wilt zijn.
    Succes met het ontdekken en behalen van je doelen.
    Life doesn't get any easier...you just get stronger

Comment

Welkom!

anderhalf uur hardlopen! doe ik je niet na

veel suc6 en plezier op het forum.

GreetzZ

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...