Een nieuwe dame

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Een nieuwe dame

    Hallo Allemaal,

    Nieuw in de sport, nieuw op het forum dus ik zal me even kort voorstellen.

    Mijn naam is Angie, 24jr.
    Lengte: 1.64
    Gewicht: 51.1Kg
    Vet%: 23,6%

    Vroeg veel gesport, sinds een jaar of 8 niet meer.

    Sinds een paar weken gestopt met roken en gestart met sporten. Nu ik de smaak te pakken heb, wil ik echt serieus aan de slag. Een vrouwenlichaam wat ik prachtig vind is die van Lisa-Marie van Bodyrock.

    Momenteel ben ik lid van een sportschool waar ik ong. 4 keer per week te vinden ben. Er is voor mij een trainingsschema opgesteld.

    Die ziet er als volgt uit:
    leg press 3x12 50kg
    adductor 3x12 25kg
    abductor 3x12 30kg
    chest incline 3x12 12,5kg
    Pulldown 3x12 30kg
    Total Abdominal 3x20 20kg
    Torsie 3x12 10kg
    10min Cardio
    Daarnaast 2 groepslessen per week, zoals bodyshape, bodycombat of bodypump.

    Graag hoor ik jullie meningen over dit schema, ik heb er helaas nog absoluut geen verstand van...


    Wat betreft voeding. Ik heb op Bodynet gekeken en kon veel informatie vinden over eetschema's.
    Volgens Sticky Zomer heb ik mijn eiwit-vet-koolhydraat behoefte uitgerekend, graag hoor ik van jullie of dit zo klopt, voordat ik een schema opstel.

    1595 Kcal a day
    150gram eiwitten ( 620kcal)
    40gram vet (360kcal)
    150gram koolhydraten (615kcal)

    Is dit een goede balans om vet kwijt te raken en spiermassa op te bouwen?

    Ik waardeer een ieder z'n reactie!
    Alvast bedankt!!!

  • #2
    Ik zou lekker met een fullbody schemaatje aan de gang gaan, ga je veel meer mee bereiken dan je huidige healthclubschema.

    Je eiwitten zijn vrij hoog, 120gram is zat. Vetten mogen iets omhoog en de rest vul je met carbs, iets meer zou prettig zijn. Dan schema maken en uitproberen, die calculator blijft slechts een inschatting.

    Comment


    • #3
      Welkom.
      Doe ju nu 4x dat schema en 2x groepsles of 2 om 2?

      Comment


      • #4
        Emilio, bedankt voor je tips, ik zal de balans in mijn eetschema aanpassen. Voorbeelden voor een fullbody schema kan ik dit terug vinden op de site?


        Quibus, ik doe u 4x schema + 2groepslessen.

        Comment


        • #5
          Welkom op het forum Angie!
          bodyguide.nl
          facebook.com/bodyguidenl
          twitter.com/BodyGuideNL

          Comment


          • #6
            Welkom Angie, suc6 met je doel!
            Mind is everything.

            Comment


            • #7
              voedingsschema (Angie).xls

              Thanks guys! :-)

              bij deze een opzetje van mijn voedingsschema... wat vinden jullie?

              Comment


              • #8
                Welkom en heel veel succes.

                Overigens zie ik geen voedingsschema

                Comment


                • #9
                  Thanks!...
                  oh.. ik zie hem hier wel.. voedingsschema(angie)...bovenaan..

                  Comment


                  • #10
                    Welkom en succes

                    Comment


                    • #11
                      open even een apart topic voor dat schema, je moet iig geen 4x pw FB gaan doen, 3x is meer dan zat zeker als je die groepslessen blijft doen.

                      Comment


                      • #12
                        Ik zou toch wat meer gaan eten, schema ziet er niet slecht uit, kan wel beter uiteraard.
                        iig:
                        - avondpeer eruit
                        - crueasli vervangen door havermout/brinta
                        - knackebrood vervangen door volkoren brood
                        - rijstwafel vervangen door brood

                        en nogmaals 1600 kcal als je 6x pw sport is echt te weinig.

                        Comment

                        Sidebar top desktop

                        Collapse

                        Actieve discussies

                        Collapse

                        Working...
                        X