Kort voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kort voorstellen

Hallo,

Ik ben Bobby, 35 jr en weeg 89kg. Een paar maanden geleden woog ik 95kg. Dat is redelijk wat overgewicht en dat wil ik gaan aanpakken samen met wat krachttraining en een ander voedingspatroon.

Ik heb het een en ander gelezen hier en zal me nog meer verdiepen in wat ik moet doen en waar ik op moet letten om mijn doel te halen. Dat is dus rond 75 kg eindigen of mijn vet% omlaag brengen.

Ben een buikje beu en daarom ben ik begonnen met trainen.

Als ik niet naar de sportschool ga dan oefen ik thuis wat.

Weet niet of het goed is, maar doe wat push-ups (3 sets van 10) dan verschillende oefeningen met 7g dumbels, vervolgens 3 sets van 30 buikoefeningen en als laatste 1min planken...

Dit probeer ik eig iedere dag te doen.

Dus nu ben ik hier aan het zoeken gegaan en hoop de juiste info te vinden over wat en hoe ik het beste kan doen om het eindresultaat te halen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

welkom!
    als ik je enige raad kan geven..laat die buikspieroefeningen achterwege en maak met behulp van dit forum een goed trainingsschema,of probeer 1 van de gestickyde schema's!
    elke dag buikspieroefeningen doen is nergens voor nodig..dat doe je ook niet met je andere spieren dus waarom wel met je abs?
    gewoon ff een goed schema opstellen of uitkiezen en knallen in de sportschool die overtollige kilo'tjes gaan er vanzelf wel af
    next goal: becoming baloe jwt

"velen voelen zich geroepen,maar weinigen zijn uitverkoren"

Comment

Ok en hoe maak je een goede schema? In de sportschool als ik ga dan doe ik meestal wat... Train ong 1 uur volle bak en dan ben ik dag erna meestal aan het bijkomen van de spierpijn. Ik kan niet rustig trainen, of alles of niks.

maar is wel beter als je weet wat je aan het doen bent dus graag zou ik willen weten wat en hoe het moet.

Comment

Btw die dumbels zijn 7 kg.. hehehe, my bad :P

Comment

ga op deze site naar het trainingsschema's forum
          de bovenste topics zijn de sticky's
          daar word uitgelegd hoe een schema te maken en er zijn ook goeie kant en klaar schema's

door zomaar wat te doen in de sportschool behaal je niet de resultaten die je nodig hebt/wilt...je kan beter van in het begin af aan een schema volgen dat klopt!
          en met een goed schema en de juiste gewichten is zo een schema intensief zat hoor =p

Comment

vandaag begonnen met een HIIT training voor de armen... duurde 38 min, was helemaaaal kapot... dat ga ik dus 2x per week doen. Wil nu dus nog 2 dagen invullen. 1 dag borstkas en rug en een dag benen en buik.

Die HIIT arm training vond ik best goed eerlijk gezegd... het put je maximaal uit en dat kan ik gewoon thuis doen zonder naar de sportschool te gaan.

Comment

als je perse thuis wilt trainen zul je toch echt een hoop meer moeten aanschaffen dan dumbells van 7kg..
              het is niet omdat je ergens helemaal kapot van bent.je het goed gedaan hebt en/of er de beste resultaten uithaalt..
              lees ff de sticky's goed door en dan heb je sowieso een veel beter beeld van wat je te doen staat.

je kan natuurlijk ook gwn verder gaan met wat je bezig bent om vervolgens te merken dat je na een tijd niet meer vooruitkomt waardoor je dan pas de sticky's gaat lezen. alleen maar om dan spijt te krijgen dat je het niet eerder gedaan had

Comment

Ok nu heb ik gehoord dat het beter zou zijn om eerst af te vallen en daarna pas te gaan voor spierbouw. Er is mij verteld dat ik dus eerst mn hart boven 120 rpm moet jagen vervolgens elke spiergroep gaan trainen, maar dan vrij licht. Omdat het de bedoeling is dat ik dus eerst vet verbrand vet verlies.

Als de bloeddruk onder 120 slagen/min raakt moet ik dus weer met cardio aan de gang tot he boven komt en dan pas weer met krachttraining moet oppakken.

In hoeverre klopt dit? En in hoeverre moet je dan opletten met je eten? Is het verstandig om eerst te eten en dan te sporten of net als met tennis en zo... beter sporten op lege maag?

Alvast bedankt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X