Ook ik ben nieuw!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ook ik ben nieuw!

Hallo!

Ik ben dus Nicole, 23jaar jong en ik kom hier om meer te leren over voeding en training.

Ik ben altijd sportief geweest maar na een stop van bijna twee jaar ben ik 20kg aangekomen door o.a. pfeiffer, stress/geen energie door drukte op het werk (ik ging van 62kg naar 82kg). Ondertussen zit al een stuk beter in mijn vel en heb ik het sporten weer opgepakt, ik train nu ca. 3x per week in de sportschool (met een schema van de instructeur) en daarnaast ben ik buiten veel actief met mijn honden. Dit gaat erg lekker waardoor ik wat zwaarder durf te trainen, vroeger deed ik zeer weinig kracht en heel veel cardio maar dat vind ik nu erg saai en daarom ga ik het nu andersom doen, minder cardio (doe ik buiten al genoeg) en meer krachttraining zodat het uitdagend blijft.

20kg eraf gaat niet makkelijk lukken ben ik bang, het gaat mij er nu om dat ik gezond afval en dat mijn lijf weer een beetje in model komt. Tot nu toe ben ik al 4kg afgevallen dus dat gaat al de goede kant op.

Een goede kennis is een paar maanden terug begonnen met krachttraining en na een tijdje ook whey shakes, het resultaat spreekt mij zo erg aan dat ik ook die kant op wil gaan, niet zo extreem als hij want ik wil er nog wel vrouwelijk uit blijven zien. Dus ik hoop door mijn aanmelding hier meer te lezen over hoe andere vrouwen dat doen met voeding, shakes, training én afvallen.

Groetjes!
    Last edited by NicoleVeen; 26-08-2013, 10:04.

Hoi Nicole, welkom om dit forum en succes met het behalen van je doel!

Dat je aan krachttraining doet wil niet zeggen dat je er niet meer vrouwelijk uit gaat zien, dit is een fabeltje! Krachttraining is voor vrouwen net zo belangrijk als voor mannen.

Verkijk je ook niet op shakes, dit is puur een hulpmiddel om aan extra eiwitten te komen als je deze niet genoeg uit je voeding kan halen. Ik denk dat het op dit moment nog niet noodzakelijk is voor jou. Lees je eerst eens in op voeding en het belang van een voedingsschema.

Met een goed schema en de goede discipline kan het hard gaan!

Lees anders deze sticky eens.

Klik!
    'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

hoi Nicole welkom... klinkt goed allemaal
      met afvallen is vooral voeding belangrijk.
      cal/ eiw/vet/kh
      maak voor jezelf een goed voedingsschema, wees strikt maar niet zo streng dat het niet vol te houden is.
      Zorg dat er voldoende lekkere dingen in je schema zitten, dan heb je ook minder behoefte aan sheeten
      die 20 kg zijn er niet in een maand of 2 aangekomen en zullen ook niet in een maand of 2 verdwijnen, maar als je op een jaar rekent moet je toch wel een heel eind kunnen komen, zonder jezelf het leven zuur te maken
      ik zal nooit meer zeggen dat ik geen buikspieren heb

Comment

Bedankt voor de snelle welkom berichtjes!

Mcvk: Thanks voor de link, ik was al bezig om de sticky’s te lezen, dat zijn er nogal wat en die wil ik eerst doornemen voordat ik domme vragen ga stellen ;-) Ik ben er inderdaad achter dat krachttraining ook erg belangrijk is, maar ik doelde meer op het feit dat ik straks niet grotere spierballen krijg dan mijn vriend, het moet wel in verhouding blijven, ik ken een meisje die wel grote armen heeft en dat vind ik net teveel. Ik zal zo een plaatje op zoeken van wat ik wel en niet mooi vind bij vrouwen. Qua shakes weet ik nog te weinig van om daar meteen mee te beginnen, ik had al wel begrepen dat je het niet als maaltijdvervanger moest gebruiken maar als een extra, ik hoop hier dus meer te lezen over do's & donts.

Dinky Toy: Voeding is nog iets waar ik mee tob, dat is ook een van de grootste redenen om mij hier aan te melden. Ik heb een schema (ligt thuis dus ik kan het niet posten) maar zonder de verhoudingen erbij, ik heb het gemaakt op basis van weightcare (dus met punten). Ik zag hier op de site al veel voorbeeld schema’s, dus ik ga die vanavond eens naast elkaar leggen om te zien of ik op de goede weg zit of misschien totaal verkeerd (ik denk het laatste), daarnaast durf ik ook teveel te snoepen maar dat ben ik al flink aan het minderen (naja poging tot). Die 20kg (of 15) hoeven er ook niet snel af, als er bij elke meting maar wat af is ben ik tevreden.

Comment

Dit vind ik erg mooi, als ik daar een heeel klein beetje in de buurt kom ben ik al tevreden http://www.bodybuilding.com/fun/imag...ins_image4.jpg

Comment

Originally posted by NicoleVeen View Post
            Dit vind ik erg mooi, als ik daar een heeel klein beetje in de buurt kom ben ik al tevreden http://www.bodybuilding.com/fun/imag...ins_image4.jpg
            Geloof me Nicole, dat vind iedereen mooi haha!

Welkom op het forum

Comment

Dag Nicole!

Voor mij is het helemaal herkenbaar wat je zegt! Zelf wil ik er ook terug die 20 extra kg's er vanaf krijgen! En zelfs met hetzelfde systeem van krachttraining en cardio met de hond! lol

Veel succes!
              The act of getting strong doesn't start in the gym. It starts in your head.

Comment

welkom!

Comment

Welkom, lees dit eens door:

The Ultimate Female Training Guide: Specific, Proven Methods to Get Lean And Sexy | SimplyShredded.com

Niet alles té letterlijk nemen maar er staat een hoop nutige info in.
                  Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Welkom Nicole, veel succes!

Comment

Ha, Nicole. Welkom.

Als je er zo uit wil zien (qua lijf) als die chick mag je flink gaan trainen als een vent, serieus. Kijk maar eens naar de spieren in haar bovenbenen en armen, die heeft ze (waarschijnlijk) niet gekregen door een schematje van de gemiddelde sportinstructeur bij de gemiddelde sportschool.

Eenmaal uit de droom geholpen, het is allemaal haalbaar. Alleen zul je je goed moeten inlezen en (kei)hard moeten werken en consistent zijn.

Maar plak het boven je spiegel, als het helpt.

Dat gezegd hebbende, heel veel succes!
                      2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
                      14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
                      25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Bedankt voor de leuke berichtjes!

Wat grappig Malinois, ik lees net jouw topic en het eea komt inderdaad aardig overeen. Heb je toevallig herders, je naam komt me bekend voor van een hondenforum waar ik af en toe op lees.

Pescatore, interessante link, mijn engels is niet zo goed om meteen alles te begrijpen maar hier ga ik een keer goed voor zitten als ik wat tijd heb.

En Pascal, ik weet dat het hard werken is voor zo'n lichaam, maar ik doel er meer mee te zeggen dat ik zoiets bij een vrouw mooi vind, zo gespierd kom ik nooit te staan maar ik vind haar mooi en sierlijk gespierd en ik hoop dus een beetje die kant op te gaan.
                        Last edited by NicoleVeen; 26-08-2013, 15:40.

Comment

als dat voor jou niet TE gespierd is Nicole, hoef jij echt nergens bang voor te zijn, zolang jij niet aan de AAS gaat zal het je (hoe hard je ook traint) niet lukken te gespierd te worden
                          Ik vind het trouwens ook een prachtlijf hoor ...

ik ben benieuwd hoe je voedingsschema eruit ziet

Comment

Welkom! Er melden zich een hoop vrouwen aan de laatste tijd of ligt dat aan mij?
                            Skeggǫld, Skálmǫld, Skildir ro Klofnir.

Comment

Welkom! Er melden zich een hoop vrouwen aan de laatste tijd of ligt dat aan mij?
                              je voelt je toch nog niet bedreigt mag ik hopen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X