Hallo! Lees al langere tijd mee op dit toffe forum, vaak interessante kijk op sport/voeding! zou nu graag eens gebruik maken van deze kennis :-). Maar eerst voorstellen, ik ben aafke, 24 jaar. Woog 5 jaar geleden 110 kg. Heb mezelf verdiept in gezonde eetgewoonten en ben gaan sporten, en weeg nu 66 kg. Heel blij mee! (maar nog niet helemaal tevreden, wil tussen 60 en 65 kg wegen (ben 1,80 lang) en buik mag veeeel strakker, dus daar werk ik nog aan).
Heb gelijk een vraag over overeten / sporten. Ik maak soms lange fietstochten (5 uur fietsen). Daarbij verbrand ik zo'n 2500 kcal (schatting). Omdat ik nogal graag eet
heb ik dan de neiging om eenmaal thuis vreselijk veel te eten, of uit eten te gaan bij de wok
.
Ik eet dan niet perse ongezond, maar wel veel. 1500 kcal extra zit er zo in. Tijdens het sporten eet ik zo'n 800 kcal aan ontbijtkoek/banaan etc, dus 'per saldo' is het 0. Dat is prima, want doe het niet persé om af te vallen.
Vraag me alleen af.. werkt het wel zo? Eerst 1500 energietekort creeren, en daarna 1500 compenseren. Is dat 1 op 1 te vergelijken, of zou er tijdens het sporten energie uit bijvoorbeeld spieren gehaald worden, en vervolgens al het extra eten weer als vet opgeslagen?
Groetjes, Aafke
Heb gelijk een vraag over overeten / sporten. Ik maak soms lange fietstochten (5 uur fietsen). Daarbij verbrand ik zo'n 2500 kcal (schatting). Omdat ik nogal graag eet
![Big Grin](https://forum.bodynet.nl/images/smilies/biggrin.gif)
![Icon16](https://forum.bodynet.nl/olduploads/emoticons/icon16.gif)
Ik eet dan niet perse ongezond, maar wel veel. 1500 kcal extra zit er zo in. Tijdens het sporten eet ik zo'n 800 kcal aan ontbijtkoek/banaan etc, dus 'per saldo' is het 0. Dat is prima, want doe het niet persé om af te vallen.
Vraag me alleen af.. werkt het wel zo? Eerst 1500 energietekort creeren, en daarna 1500 compenseren. Is dat 1 op 1 te vergelijken, of zou er tijdens het sporten energie uit bijvoorbeeld spieren gehaald worden, en vervolgens al het extra eten weer als vet opgeslagen?
Groetjes, Aafke
Comment