Mijn naam is Michelle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik zou nog reageren:

Wat is nou eigenlijk een superfood dan? Moet het een moeilijk naam hebben of moet het aan bepaalde criteria omtrent voedingsstoffen voldoen? Naar mijn mening is superfood gewoon een marketingtruukje. Neem een gezond product, geef het een leuk naampje en mensen zijn geïnteresseerd. Een appel uit brabant is namelijk niet meer hip genoeg. Men eet nu bij wijze van spreke alleen nog maar vruchten geoogst door peruviaanse weduwen op de westflank van de Andes terwijl zij de regendans doen.

Superfoods zijn trouwens ook vrij schadelijk voor het milieu. Omdat in het westen veel mensen ineens als een idioot quinoa zijn gaan eten, kunnen peruviaanse en boliviaanse boeren het product zelf niet meer eten omdat het veel te duur voor hen is geworden. Quinoa van zuid-amerika naar europa verschepen is trouwens ook vrij belastend voor het milieu. Mede dankzij de transportkosten zijn 'superfoods' ook zo duur.
    BP:1x130 SQ:1x200 DL:1x225 @85kg

Comment

Originally posted by Gus View Post
      Ik zou nog reageren:

Wat is nou eigenlijk een superfood dan? Een voedingsmiddel met een hoge voedingstoffendichtheid. Moet het een moeilijk naam hebben of moet het aan bepaalde criteria omtrent voedingsstoffen voldoen? Nee van mij hoeft dat niet. Naar mijn mening is superfood gewoon een marketingtruukje. Ben ik het wel een beetje mee eens. Neem een gezond product, geef het een leuk naampje en mensen zijn geïnteresseerd. Een appel uit brabant is namelijk niet meer hip genoeg. Men eet nu bij wijze van spreke alleen nog maar vruchten geoogst door peruviaanse weduwen op de westflank van de Andes terwijl zij de regendans doen.

Superfoods zijn trouwens ook vrij schadelijk voor het milieu. Omdat in het westen veel mensen ineens als een idioot quinoa zijn gaan eten, kunnen peruviaanse en boliviaanse boeren het product zelf niet meer eten omdat het veel te duur voor hen is geworden. Quinoa van zuid-amerika naar europa verschepen is trouwens ook vrij belastend voor het milieu. Mede dankzij de transportkosten zijn 'superfoods' ook zo duur.
      De insteek van mij mbt het beginnen over superfoods is dat ik graag wilde vertellen dat superfoods veel voedingsstoffen bevatten en het wel degelijk een goede aanvulling op je voeding kan zijn. Er zijn natuurlijk goedkopere manieren om je voedingspatroon aan te vullen.

Comment

Originally posted by Silverchair View Post
        Ja, ik vind het inderdaad een slimme marketing truc omdat er veel geld verdiend kan worden aan mensen die niets of weinig van voeding af weten.

Voedingswaarde van Spirulina poeder

Energie 1593.6 kJ
        Energie 378.2 kcal
        Koolhydraten 9.1g
        waarvan suikers 3g
        Eiwitten 63.5g
        Vetten 8.2g
        Verzadigde vetten 1.1g
        Vezels 7g
        Natrium 450mg
        Calcium 270mg
        IJzer 82.5mg
        Jodium 1.8mg
        Magnesium 270mg
        Fosfor 950mg
        Zink 3.3mg
        Vitamine B1 4.4mg
        Vitamine B2 6.9mg
        Vitamine B3 5.9mg
        Vitamine B6 18.4mg
        Vitamine B12 0.16mg
        Vitamine C 1.4mg
        Vitamine E 13mg
        Vitamine K 1.3mg
        100 gram voor 8 euri kom ik tegen. Best prijzig voor 64 gram ew😊

Comment

Superfoods zijn vooral ernstig lekker .

Neem cacao nibs bijvoorbeeld.. Wij nemen 2 grote eieren en klutsen die, dompelen daar 3 plakken speltbrood in onder en bakken deze lichtbruin in extra virgine kokosolie. Dan smeren wij deze plakken fijn in met wat appelstroop of kwalitatief goede honing, hier wat plakjes banaan overheen en dit afgetopt met wat kaneel, dan strooien wij daar de cacao nibs over heen en een beetje kokos schraapsel. VOILA! het eerste deel van je ontbijtje.

2e deel bestaat uit bak magere yoghurt met paar flinke lepels magere kwark een klein beetje coconut icecream whey isolaat 2 erdoor en wat Superfoods Muesli van Muscle Meat (Die zit tenminste ECHT BOMVOL gedroogde 'superfoods' vruchten als moerbeien, goji berries en dat soort meuk. Ook noten en goede granen als spelt en haver en de verhouding is echt beter dan bij andere aanbieders kwa granen en superfoods). Dan wat bevroren blue berries erdoor en voila het 2e deel van je ontbijt.

Kopje Yerba Mate met Chinese gunpowder thee erbij en het begin van je dag kan niet meer stuk. Altijd goede trainingen een uur of 2 hierna.

Het is trouwens geen super cheap ontbijt maar ik eet het al maanden zo en ik raak nooit uitgekeken en voel me er echt keigoed bij. hehe

Even losstaand van het hele 'superfoods' marketing puntje, dit is echt een prima ontbijt met zowel langzame als snelle carbs, veel vitamines en mineralen en is helemaal compleet kwa vetten, carbs en eiwitten. Nou eet ik de hele dag vrij schoon en behalve bij mijn ontbijt en before bed meal elke maaltijd stapels groene groenten, maar ik ben nooit meer ziek. Ook niet als ik 3 nachten achter elkaar minder dan 3 uur slaap krijg en gewoon sport en echt mijn lichaam heb uitgeput dan blijft mijn weerstand het houden. Aangevuld met wat vitamine C tabs, een goede multi en wat mineralen tabs uiteraard, maar niks geks.

Ik denk dat superfoods een prima plek in onze voeding kunnen hebben maar dat we allemaal niet zo zwaar aan de term moeten tillen.

Mijn mening, Superfoods zijn vooral goddelijk lekker! Behalve Tarwegras.. dat is gewoon ranzig! Maar ik drink het smorgens als eerste als ik uit bed kom. Met het idee dat het iets goeds doet voor mijn huid haha en het lijkt te werken want mijn huid is rustiger sinds ik het drink. Nagelaten of het daadwerkelijk werkt voel ik me er prima bij. Energie level is op en top dus het doet iig niks negatiefs haha
          Last edited by Cidious; 18-11-2014, 00:54.
          "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

Heb je pics Michelle? Ben benieuwd of ik je herken

Comment

Zit je bij het hoorcollege? Anders zwaai ik wel even

Comment

Originally posted by Silverchair View Post
                Zit je bij het hoorcollege? Anders zwaai ik wel even

Zat linksboven, had niet op bn gekeken anders had ik wel gezwaaid

Comment

Originally posted by Gus View Post
                  Zat linksboven, had niet op bn gekeken anders had ik wel gezwaaid

Love is in the air.

Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Helaas voor Michelle maar ons Guus heeft al een hele leuke vriendin

(en zus)

Comment

Originally posted by akito View Post
                      Helaas voor Michelle maar ons Guus heeft al een hele leuke vriendin

(en zus)
                      Alles kan kapot
                      In between obsessed periods

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X