Mijn naam is Michelle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Daarom zal superfoods niks uit gaan maken.
    Laat men eerst fatsoenlijk eten, en dat hoeft voor een normaal mens niet eens rijst en kip te zijn om 12 uur hoor.
    Dat bedoelt Rain denk ik.

En ik heb geen oma's meer, dus dat gaat niet lukken.

Maca geeft naar mijn weten niet ineens een energie stoot, het zal op lange duur kunnen werken. Eigen ervaring bewijst tegendeel.... Geen merkbare energie verbetering of libido verbetering.
    Beter neem je dan een cafeïne tab, of een espresso

Nog welkom btw, en hoop dat je hier veel kunt leren en wij wat van jou
    In between obsessed periods

Comment

Het is de vraag ook niet natuurlijk , een slecht eetpatroon verander je niet met alleen maar superfoods.
      Dan zou je logischerwijs het patroon aan moeten pakken.
      Op langere termijn zou een superfood wel kunnen mee werken aan bijvoorbeeld het stimuleren op een positieve manier van het immuunsysteem denk ik dan.
      Het is ook wel een filosofie van onwetendheid als je de meerwaarde van vitaminen etc niet (h)erkent in bepaalde voedingsmiddelen , of het dan de naam superfoods heeft is niet echt belangrijk.

Of het dan echt zoveel meerwaarde heeft dan ieder ander stuk fruit , durf ik ook niet altijd met zekerheid te zeggen , jij wel silverchair ?
      Wat zijn nou juist de zoveel meerdere hoeveelheden dan ten opzichte van een ander stuk fruit ?
      Of wat zou de verschillen in hoeveelheden zijn van iemand die geen superfoods eet ten opzichte van iemand die dit juistem wel doet ?
      Last edited by Lethal; 17-11-2014, 21:45.

Comment

Een slecht eetpatroon verander je inderdaad niet met alleen superfoods. Daar is meer voor nodig. Het geeft wel een goede aanvulling. Bekijk voor de grap eens de voedingswaarde van een willekeurig superfood.

Maca werkt natuurlijk voor iedereen anders, zoals vele supplementen.

Of wat zou de verschillen in hoeveelheden zijn van iemand die geen superfoods eet ten opzichte van iemand die dit juistem wel doet ?

Dit kun je niet met elkaar vergelijken. De twee dagvoedingen die je dan met elkaar zou gaan vergelijken verschillen waarschijnlijk te veel van elkaar.

Comment

Helemaal eens met MdeJonge. Kijk eens naar de zg 'superfoods'. Vaak eten mensen er een 'handje' of een 'lepeltje' oid van. Lang niet genoeg om benefits te hebben van de vitamines/mineralen etc. die er in zitten. M.i. zijn de gewone Hollandse groenten (joehoe broccoli) net zo super.
          Ik heb hier bv. Acerola poeder van Body en Fit staan. Was een leuke aanbieding en zit, in poedervorm, vol Vitamine C. Als ik die hoeveelheid Vitamine C uit Acerola bessen moest halen, was ik wsl € 10/dag verder.

Dus ik geloof gerust in de voedingswaardes van Powerfoods, maar je hebt vaak veel meer nodig dan de gemiddelde gebruiker neemt, het is erg duur en onze 'normale' Hollandse fruit en groenten hebben m.i. een hele goede samenstelling qua vitaminen, mineralen etc.

Waar ik altijd wat chagrijnig van wordt (kan jij uiteraard niks aan doen Michelle :-)) zijn die mensen die een ongezonde levensstijl goed proberen te maken met een superfoodje nu en dan. Of mensen die er wonderen (genezing van bv. kanker) van verwachten.

Comment

Originally posted by Silverchair View Post
            Een slecht eetpatroon verander je inderdaad niet met alleen superfoods. Daar is meer voor nodig. Het geeft wel een goede aanvulling. Bekijk voor de grap eens de voedingswaarde van een willekeurig superfood.

Maca werkt natuurlijk voor iedereen anders, zoals vele supplementen.

Dit kun je niet met elkaar vergelijken. De twee dagvoedingen die je dan met elkaar zou gaan vergelijken verschillen waarschijnlijk te veel van elkaar.[/COLOR]
            Kun jij een voorbeeld noemen/creëeren dan eventueel ?

Comment

O, btw, ik heb veel van de zg. 'superfoods' in mijn kast staan, simpelweg omdat ik ze vaak wel lekker vind :-)

Comment

Reactie van Dynobet n.a.v een(van de) eerdere discussie(s)over suoerfoods waar ik mij wel in kan vinden:

Producten als hennepzaad, witte moerbei, chiazaad, gojibessen, baobab, kokoswater etc etc, zijn gewoon gezond. Maar een stronk broccoli, spruiten, sperziebonen, banaan, peer, appel of tomaat is dat ook.

vrijwel alle (natuurlijke) voeding die wij tot ons nemen heeft in bepaalde mate macro en micro nutriënten die essentieel zijn voor een goede gezondheid. Van biefstuk, ei, melk tot brood, havermout, banaan etc etc etc. Voor de zoals slimme marketeers het besloten hebben te noemen "superfoods" geldt dit ook. Ook deze producten kunnen dus perfect onderdeel uitmaken van een gezond eetpatroon. (maar men moet zich geen verkeerde dingen inbeelden of geloven in allemaal gezondheid claims die niet waargemaakt kunnen worden)

Er worden namelijk claims gedaan voor allerlei "superfoods" die simpel weg niet onderbouwd kunnen worden. Marketeers plaatsen de producten op een slimme manier in de markt en zorgen dat deze ruim voldoende aandacht krijgen in allerlei bladen (infomercials). Vooral het publiek dat niet erg thuis is in de materie (voeding), is erg gevoelig voor deze manier van marketing (ze denken dat ze een informatief stuk lezen, maar worden onbewust gemanipuleerd).
                ------------------------
                DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ik kan me inleven in je gedachte over superfoods. Daarnaast ben ik het een beetje met je eens en kan het inderdaad een duur grapje worden.

Broccoli is overigens ook een superfood, net als spinazie en avocado's.

Comment

Klopt.
                    Maar vind jij het dan niet vooral een hele slimme marketing truc?
                    De potjes zijn ietsiepietsie duurder is spinazie en broccoli
                    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Helemaal eens Rain/Dynobet. Ik ga af en toe wel eens kijken bij de gezondheidswinkel. Echt wel leuke spullen, maar het is altijd zo ontzettend duur.
                      Btw. zelfs Body en Fit shop heeft Superfoods aanbiedingen tegenwoordig

Comment

Ja, ik vind het inderdaad een slimme marketing truc omdat er veel geld verdiend kan worden aan mensen die niets of weinig van voeding af weten.

Voedingswaarde van Spirulina poeder

Energie 1593.6 kJ
                        Energie 378.2 kcal
                        Koolhydraten 9.1g
                        waarvan suikers 3g
                        Eiwitten 63.5g
                        Vetten 8.2g
                        Verzadigde vetten 1.1g
                        Vezels 7g
                        Natrium 450mg
                        Calcium 270mg
                        IJzer 82.5mg
                        Jodium 1.8mg
                        Magnesium 270mg
                        Fosfor 950mg
                        Zink 3.3mg
                        Vitamine B1 4.4mg
                        Vitamine B2 6.9mg
                        Vitamine B3 5.9mg
                        Vitamine B6 18.4mg
                        Vitamine B12 0.16mg
                        Vitamine C 1.4mg
                        Vitamine E 13mg
                        Vitamine K 1.3mg

Comment

Je kan altijd veel geld verdienen aan domme mensen
                          Eating more food than your body can use to build muscle will simply lead to more body fat being gained.

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
                            plus 1

Comment

Originally posted by Ruhl View Post
                              Al veel geld kwijt geraakt? ;-)

(moest 'm even inkoppen hoor)
                              Purist
                              Verzuren zonder kuren
                              ...ilse weet alles...

Comment

Originally posted by Nocerino View Post
                                Wat is goed om spieren te krijgen?
                                In ieder geval de juiste mindset!

ps. Welkom Michelle.
                                Goede stad gekozen voor je studie :-)
                                Purist