newbie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by talalelh15 View Post
    Maar dan is de vraag toch wat is ''gezond''? Je lichaam kent het woord in ieder geval niet. Wij plakken zelf die labels op wat gezond en ongezond is. En meestal is dat gebaseerd op je eigen (beperkte) kennis.
    Inderdaad.
    Vaak is het zo dat je zelf bepaalt wat 'gezond' is.
    Maar iedere dag junkfood,veel suikers en transvetten is voor mij niet gezond in ieder geval.
    Veel groenten,fruit,weinig suikers,transvetten en niet teveel zout is voor mij gezond.
    Daar voel ik me ook goed bij en dat is een hele belangrijke graadmeter.
    DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rain View Post
      Inderdaad.
      Vaak is het zo dat je zelf bepaalt wat 'gezond' is.
      Maar iedere dag junkfood,veel suikers en transvetten is voor mij niet gezond in ieder geval.
      Veel groenten,fruit,weinig suikers,transvetten en niet teveel zout is voor mij gezond.
      Daar voel ik me ook goed bij en dat is een hele belangrijke graadmeter.
      Persoonlijke voorkeur is zeker belangrijk.

Nu meet je ook met 2 extreme kanten. De waarheid ligt in het midden. Je hebt je groente/fruit en niet teveel suiker nodig om aan voldoende vezels/vitamines te komen, in suikerrijke producten zitten vaak weinig vezels. Vezels reguleren onder andere je bloedsuikerspiegel. Het is inderdaad makkelijk om 1 kant te kiezen, dus of heel ''gezond'' of heel ''slecht''. Maar zoeken naar een middenweg, is vaak het moeilijkst. Maar het zorgt er wel voor dat je het beter volhoudt op lange termijn.

En dynamix probeert juist de middenweg uit te leggen aan mensen.
      P.s transvetten is voor mij indd ook niet gezond.

Comment

Ook al blijkt dat niet altijd uit mijn posts(grappig zijn ten koste van een ander is makkelijker en leuker dan jezelf af en toe voor lul zetten ),ben ik het juist heel vaak met hem eens.
        Nu ik aan het cutten ben,hou ik me aan mijn voedingsschema.
        Tijdens het cutten kan je ook best een koek eten of patat eten regelmatig,maar dat doe ik niet.

Iedere gram afwegen en/of iedere kcal uit'gezonde'produkten halen is echt niet perse nodig.
        Het moet natuurlijk zijn:veel groenten en fruit+weinig suikers en zout.

Kevster heeft er btw op zijn site een stukje over geschreven:wijntje/chocola/uit eten is allemaal geen probleem tijdens het afvallen.
        Last edited by rain; 20-02-2015, 12:19.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Ook al blijkt dat niet altijd uit mijn posts(grappig zijn ten koste van een ander is makkelijker en leuker dan jezelf af en toe voor lul zetten ),ben ik het juist heel vaak met hem eens.
          Tijdens het cutten kan je ook best een koek eten of patat eten regelmatig,maar dat doe ik niet.

Iedere gram afwegen en/of iedere kcal uit'gezonde'produkten halen is echt niet perse nodig.

Kevster heeft er btw op zijn site een stukje over geschreven:wijntje/chocola/uit eten is allemaal geen probleem tijdens het afvallen.
          Ja mensen vergissen zich vaak in cheaten of slorgdig en lege cals eten. Uit eten kan prima lekker stuk vlees rijst of gebakken aardappel etc. Wat echter wel echt slecht is en ten alle vermeden moet worden zijn transvetten en fastfood dit zijn doorgaans lege cal's waar je lichaam niks anders mee kan als opslaan voor vet.

Comment

Exact wat ik zeg ahah. Je typt een klein beetje langs me.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
              Exact wat ik zeg ahah. Je typt een klein beetje langs me.

Mmm….
              De leeftijd he, dan val je in herhaling.

Had ik je dat verhaal al eens verteld dat ik met de watersnoodramp op het dak op hulp zat te wachten?
              Nee toch ?Of wel?
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Nee ahah vertel nog eens.

Comment

Best Steroid Stack | Lifesinger

Comment

Goeie eerste post rafa161

Comment

Originally posted by rafa161 View Post
                      Hoi welkom. Jou eigen site ?

Comment

En toch haal ik hiermee veel betere resultaten, resultaten die mij verbaasd hebben.
                        In mijn geval werkt het 'if it fits in your macro's' niet, althans niet zo goed als alles clean en alles op korrel na afwegen.

Comment

Originally posted by generation_iron View Post
                          En toch haal ik hiermee veel betere resultaten, resultaten die mij verbaasd hebben.
                          In mijn geval werkt het 'if it fits in your macro's' niet, althans niet zo goed als alles clean en alles op korrel na afwegen.
                          Voor de ene persoon kan het meer uitmaken dan voor de andere.
                          Maar jij gaat (een) wedstrijd(en?) doen, dat vind ik wat anders dan iemand die 'gewoon 'wilt afvallen.
                          De gemiddelde persoon houdt het namelijk beter vol als ze niet tot op de gram nauwkeurig hoeven af te wegen en de macro's tot op de % hoeven te verdelen.
                          Dat bedoelde ik er eigenlijk mee.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

heel veel succes

gr robert

Comment

Wat een reacties Allemaal :-). Ik kan vooruit in ieder geval. Ga dit weekend nog eens goed kijken en her en der wat aanpassen qua eiwitten en meer gezonde vetten. Thanks in ieder geval. Afvallen en vet kwijt raken is m'n doel ja. Ga zo opstaan en drie kwartier fietsen. Voel ik me weer beetje fit daarna hoop ik :-)

Comment

zo weer even zitten sleutelen aan m'n schema :

7:30 ontbijt :
                                200 gr magere yoghurt
                                30 gr havermout
                                1 banaan

10:00
                                2 volkoren boterhammen
                                1 plak kaas 30+ (20 gr)
                                1 ei
                                50 gr komkommer

12:30 lunch
                                50 gr kipfilet gebakken
                                100 gr volkoren pasta
                                1 rode paprika
                                2 el ketschup
                                200 ml halfvolle melk

15:00 tussendoor
                                20 gr amandelen
                                10 gr ongezouten pinda's
                                25 gr pure chocolade

17:30 avondeten
                                150 gr vlees
                                150 gr groente
                                100 gr aardappelen / pasta / rijst
                                10 ml olijfolie

na de workout
                                30 gr whey met 200 ml water

21:30
                                100 gr magere kwark

Dan zit ik nu op :
                                137 gr eiwitten (30%)
                                205 gr koolhydraten (44%)
                                53 gr vet (26%)

totaal kalorieen : 1821 -> volgens schema nodig 1841

Ben 1 kilo ongeveer al kwijt de laatste week.

Ziet dit er al beter uit?!?!
                                Want dan gaan we dit een week proberen.

Hier neem ik trouwens ook 3 stuks fatblockers bij per dag. En 1 multivitamine pil.
                                De preworkout moet ik even stoppen nu want ben er al 8 weken mee bezig. Dus even 2 weken stop.
                                Probeer mn cardio wat op te schroeven naar 3 kwartier fietsen en/of rennen. voor de cardio wel een 20 min. krachttraining op mn homegym en buikspieren. Ook deze week nog 2 keer karate training van 1 1/2 uur.

Bedankt weer !!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X