Meditatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Meditatie

Ik betrap mezelf erop dat ik, sinds ik train, me druk maak om onzinnige dingen. Ik denk veel na over bepaalde dingen en maak me om de een of andere manier zorgen om dingen waar ik me normaal geen zorgen om kon maken.

Omdat ik het gewoonweg irritant, ongemakkelijk en overbodig vindt om telkens een soort stress te ervaren ben ik een beetje gaan zoeken naar methodes voor meer rust. Vrij snel kwam ik bij meditatie uit en ik wil dit dan ook gaan proberen, schijnt veel profijt op te leveren voor je persoonlijkheid dus ik wil het graag proberen.

Mijn vraag is dan ook, wie mediteert weleens ? Wat zijn jou ervaringen ermee en hoe doe je het ?

(srs)

http://forum.bodynet.nl/geestelijke-...ditatie-3.html

Meditation is the sh*t (srs) (no hippy) (strong informative thread) - Bodybuilding.com Forums

Ik mediteer alleen aan het einde van de yoga-les. Dat is een standaard onderdeel en eigenlijk is dat bedoeld om het effect van de houdingen te voelen op je lichaam.

Je gaat dan één voor één je lichaamsdelen af en ontspant die. Je gaat 'voelen'. Het is juist niet bedoeld om in slaap te vallen. De bedoeling is focus op het voelen van je lichaam en het 'zijn'. Elke gedachte laat je opkomen en voorbijgaan. Zonder oordeel. Dus niet denken 'wat vervelend dat ik afdwaal' maar gewoon weer starten met het ontspannen vanaf je voeten tot je kruin. Soms ben je je niet eens bewust van spanning die er wel degelijk zit.

Aan het einde is de bedoeling om een soort scan van je hele lichaam tegelijk te hebben en alles tegelijk ontspannen te hebben. Ik kan je zeggen, ik vind die 'lijkhouding' de moeilijkste van de hele yoga les. Stil liggen en ontspannen, hoe moeilijk kan het zijn?!

Comment

yogo yogo

Comment

ik doe het niet. maar heb er goede verhalen over gehoord.

maar ik denk dat de werking voor iedereen persoonlijk is. dus gewoon eens proberen en kijken of je er positieve gevolgen aan hebt.

Comment

Originally posted by monster menno View Post
          yogo yogo
          Yogi.

Comment

Thanks Pallas, het is eigenlijk voor mentale rust bedoeld. Bijvoorbeeld iedere ochtend 30 minuten.

Comment

Originally posted by Swekie View Post
              Thanks Pallas, het is eigenlijk voor mentale rust bedoeld. Bijvoorbeeld iedere ochtend 30 minuten.
              In dat geval zou ik starten met de lotus-houding, dat is het meest comfortabel. Begin eens met 5 minuten, dat is al best lang en bouw van daaruit verder. Je kunt vast wel wat geleide meditaties vinden op you tube. Alfa hersengolven... soon!

Comment

Vanaf dinsdag ga ik weer yoga doen

Comment

Mindfulness heb ik gedaan. Werkt er goed. Is meer om in het hier en nu te leven ipv druk maken om dingen die nog gaan komen etc.
                  Zit ook veel meditatie bij. Je gaat dan gewoon zitten of liggen en probeert je te focussen op eerst je voeten en dan je benen etc. Bewustwoording.

Maar doe ik nu niet meer.. Kan er de rust niet voor vinden

Comment

Ik denk wel heel diep na, telt dat ook?
                    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Had het zelfde probleem. Wat voor mij heel goed helpt, is lezen.

Comment

Ik herken wat je zegt, al is het bij mij tegenwoordig niet zo sterk en vaak meer. Mij heeft het geholpen om yogalessen te nemen. In het begin dacht ik elke minuut wel weer aan iets anders, maar op een gegeven moment lukte het me om m'n gedachten even 'uit' te zetten tijdens de verschillende houdingen en zonnegroeten. En pas daarna lukte het me pas om die rust ook tijdens de ontspanningsoefeningen/meditatie te creëren. Ik kan je yoga (na je training bv) heel erg aanraden! En oefening baart kunst ;")

Comment

Te zweverig voor mij.......heb het geprobeerd maar vind het vreselijk saai!

Comment

als ik pieker ga ik fietsen of wandelen... sinds ik magnesiumsupps neem ondervindt ik wel minder stress, werk, school enz +- 400 mg/dag extra
                            Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X