Groeien

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat besef heb ik ondertussen ook al wel : anabolen zijn geen wondermiddeltjes in die zin dat je een spuitje zet en happa je begint te groeien. Ze zijn volgens mij wel een wondertje als je al jaren (goed)traint, perfect eet, maar niet echt (veel) meer groeit.
    Als je dan na veel wikken en wegen besluit om toch een kuur te doen, dan zal de vooruitgang die je doet spectaculair zijn voor jezelf.

Ik persoonlijk heb nog niet echt de behoefte om naar de AAS (misschien binnen enkele jaren)te grijpen omdat ik weet dat ik nog veel kan (moet kunnen) bereiken zonder AAS. Ik ben 21 jaar en train reeds 4jaar : ook nog te weinig ervaring naar men zin. Soms denk ik er wel al eens aan omdat ik zo'n hardgainer ben op : die 4 jaar ben ik amper 6kg bijgekomen, maar 6kg is toch 6kg niet?

Ook vind ik de huidige (Amerikaanse) bodybuilders veel té grotesk. niet mooi meer. Geef mij maar Steve Reeves, of de bodybuildingcultuur van de jaren 1940-1950... dat is zowat mijn streefdoel!!!

@ Mister C ik wens je veel succes met je streefdoel en als ik zie wat jij al bereikt hebt en de kennis die je erover bezit zal dat zeker wel lukken!!!

@ Snipke ook nog veel succes, maar probeer je kennis zeker nog meer uit te breiden voor je aan AAS begint...

Greetzzzz
    The wrought iron thinks itself needlessly tortured, the tempered steel blade knows why.

Comment

Thanks Aghran
      Heel verstandig om het op die manier te doen. Die 6kg is wel 6kg pure spiermassa en die blijft ook.

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Yep pure spiertjes denk ik wel. En men omgeving zegt wel dat ze dat goed kunnen zien(spijtig dat ik er zelf niet in slaag van dit te zien). Wat mij stoort is : ik weeg nu 53kg en ik vind dit ooooh zo weinig voor een vent(je) van 21...
        Ik zou graag de 60kg halen maar dit lijkt zo veraf, nog 7kg te gaan en dat is meer dan ik in de voorbije 4jaar bijgekomen ben.

Geduld is een schone deugd zeggen ze bij ons
        The wrought iron thinks itself needlessly tortured, the tempered steel blade knows why.

Comment

Bij ons is het een schone zaak maar dat komt op hetzelfde neer

Tja verder wordt het kort en zwaar trainen, veel eten en voldoende rust...Succes

Greets...

Comment

Ben het helemaal met Jan en smalluser eens. Btw Arnie op zijn eenerlaatste Olympia (dus niet op zijn comeback), is in mijn ogen nog steeds top, iets wat je in de huidge tijd, met een betje hoop kan bereiken, maar wat vele gewoon vergeten is:

No pain, no gain.

Zie ze op mijn nieuwe sportschool ook, gisteren nog, knaap van plm 1.90, beetje gespierde spijker, die cross-overs voor zijn borst doet, terwijl ie nog geen borst heeft en er een partij moeilijk bij kijkt. En van andere knapen die duidelijk al een kuurtje hebben gehad, maar nog proportie, noch massa hebben.

Aas zijn een supplement, om af en toe te gebruiken om je uiteindelijke doel te bereiken. Als aas een wondermiddeltje was dan was half mannelijk nederland een coleman of cutler.

Grtz

Comment

Yep AS is geen wondermiddel. Ik geloof dat alle pro BB-ers trainen als beesten. De factor doorzettingsvermogen en motivatie is mijns inzien een hele belangrijke. Dit in combinatie met goede voeding, zeer veel aanleg en verantwoord anabolen gebruik. Maar iedereeen die zegt dat anabolen niet werken heeft het niet bij het rechte eind, ik heb met eigen ogen gezien dat sommige mensen er verschikkelijk groot op worden. Sterker nog van alle echt grote mensen die ik ken/gezien heb, heb ik het hele sterke vermoeden dat ze gebruiken. Probleem met bodybuilding als sport is dat het een beetje hypocriet is; bijna geen enkele pro geeft het toe dat hij gebruikt omdat ze door supplementen fabrikanten gesponsoord worden.
              Ik zelf ben niet zo verschikkelijk gecharmerd van Arnie (sorry jongens). Van Arnie wordt gezegd dat hij heel wat AS gebruikt heeft, bovendien stond Arnold S. niet echt bekend als een trainingsbeest. In de video  Pumping Iron schijnt zelfs een gast te zitten waarbij wat druppeltjes bloed op zijn short/broek (aan de achterkant) te zien zijn, zeer waarschijnlijk van een "shot".

Ik ben het wel eens dat BB-ers van die periode niet zo extreem gespierd zijn als de pro's van nu. Ik vond die eerdere look ook mooier. Ik respecteer iedereen die traint en die zichzelf probeert te verbeteren (hoe zwaar of groot ook) echter ik ben idolaat van niemand.

Comment

Ho, ben niet idolaat van pro's, maar er zitten er een paar tussen, wiens fysiek ik erg apprecieer. Dat zijn Arnold, Flex en Kevin. Zo ziet bb er iig voor mij uit. Dat Arnold geen trainingsbeest zou zij is onzin, de man heeft 20+ jaren gebodybuild. En meerdere keren de Mr. O gewonnen. Maar hij zag de humor er wel van in, dus nam het niet al te serieus. Dat moet je af en toe ook, want soms, zeker na een aantal jaar kan het weleens saai worden.

Grtz

Comment

Maar volgens mij is het geestelijke aspect ook erg belangrijk. Iedereen kan veel meer uit ze lichaam halen dan ie denkt. Als ikbv weer nieuw supplement gebruik of nu dan winstrol denk ik ook weer dat ik sterker word dus ga ik vanzelf meer als een beest trainen. Je kan me ook een placebo geven en weet zker dat ik dan ook zwaarder ga trainen.
                  eat eat eat and look like a freak!

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (whoknows @ Jun. 09 2003,00:41)].... bovendien stond Arnold S. niet echt bekend als een trainingsbeest ....
                    Blijft mijn voorbeeld The Austrian Oak en wat een schitterende fysiek !!!

En wat dat trainen als een beest betreft whoknows al op zijn dertiende kon hij na de training niet eens meer naar huis fietsen zo vreselijk had hij zichzelf op zijn donder gegeven

Once a fan always a fan

Groet Smalluser
                    Attached Files

Comment

Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (smalluser @ Jun. 09 2003,12:46)]
                      Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (whoknows @ Jun. 09 2003,00:41)].... bovendien stond Arnold S. niet echt bekend als een trainingsbeest ....
                      Blijft mijn voorbeeld The Austrian Oak en wat een schitterende fysiek !!!

En wat dat trainen als een beest betreft whoknows al op zijn dertiende kon hij na de training niet eens meer naar huis fietsen zo vreselijk had hij zichzelf op zijn donder gegeven

Once a fan always a fan

Groet Smalluser
                      Strakke pic van Arnie

Comment

Riki, zullen we AAS niet als supplementen beschouwen op het board!!

Groeten JAN

Comment

Originally posted by [b
                          Citaat[/b] (dino21 @ Jun. 09 2003,09:34)]Maar volgens mij is het geestelijke aspect ook erg belangrijk. Iedereen kan veel meer uit ze lichaam halen dan ie denkt. Als ikbv weer nieuw supplement gebruik of nu dan winstrol denk ik ook weer dat ik sterker word dus ga ik vanzelf meer als een beest trainen. Je kan me ook een placebo geven en weet zker dat ik dan ook zwaarder ga trainen.
                          Helemaal waar

Greets...

Comment

Volgens mij heb ik daar laatst iets over gelezen "placebo-effect"

Ik weet alleen niet meer wie dat stuk geschreven heeft

Groeten JAN

Comment

Originally posted by [b
                              Citaat[/b] (jan @ Jun. 09 2003,19:53)]Volgens mij heb ik daar laatst iets over gelezen "placebo-effect"

Ik weet alleen niet meer wie dat stuk geschreven heeft

Groeten JAN
                              Placebo speelt zeker een rol.

Grtz

Comment

Originally posted by [b
                                Citaat[/b] (smalluser @ Jun. 08 2003,13:28)]Probeer eerst eens 100% rendement uit je voeding en training te halen want als dat niet optimaal is komt er met AAS gebruik ook weinig van terecht.

Groet Smalluser
                                Volledig met Smalluser eens !!!

Ik wordt echt pissig als ik mensen hoor klagen dat het niet vooruit gaat. IEDEREEN gaat goed vooruit zolang hij/zij er zelf maar genoeg voor kan opbrengen. Post hier eens e trainings en voedingsschema en de supplementen die ja al geprobeerd hebt !

Ik ben zelf na meer dan 4 jaar training nog stééds natural, heb m'n kuurtjes al anderhalf jaar thuis liggen maar ben er zelfs nog niet aangekomen, gewoonweg omdat ik voel dat ik nog niet op m'n top zit.

Bodybuilding is niets wat je "vlug-vlug" even doet, het is een lange termijn sport. Voor mensen met karakter en volharding. Je moet er wat voor over hebben, heel veel zelfs !!!

Sorry, maar ik kots echt van mensen die zo snel naar AS grijpen, zij VERZIEKEN de sport gewoonweg. Ik heb darentegen veel respect voor anderen die alles van training en voeding kennen en dan aan AS beginnen nadat ze daar ook een pak over hebben bijgeleerd.

Maar helaas is dat niet het geval bij vele gebruikers..

Maar fuck it, ik doe geen moeite meer om dit allemaal te verkondigen, het is al de zoveelste keer dat ik de mensen dit zeg, en wordt er alleen maar kwader van...

Sorry voor het taalgebruik, mocht dat aanstoot geven,

met sportieve groeten

Ik hoop dat ik een aantal mensen hiermee eens goed kan doen nadenken.

Als je een groot gebouw wil neerzetten, doe je dat ook niet op de funderingen van een tuinhuisje he...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X