Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
-hoe ouder je bent, hoe makkelijker je helaas vet aanzet,
-hoe sneller je stofwisseling, hoe meer je moet eten voor gewichtstoename,
-hoe langer en intensiver je trainingsessies, hoe meer je zal moeten eten,
-hoe zwaarder je bent, hoe meer je zal moeten eten, ook voor gewichtsbehoud,
-hoe zwaarder je dagelijkse werk, hoe meer je zal moeten eten.
Zelf ben ik 37 jaar, 97 kilo bij 1,78 m, heb ik een normale stofwisseling, heb ik een matig intensief beroep en mijn trainingen duren slechts 45-60 minuten. Ik eet dus niet zo veel en daar voel ik me uitstekend bij.
Normaal gesproken is het zo als je van je energiebehoefte uitgaat, dat je hier ongeveer tot 500 kcal boven mag zitten, als je wil aankomen.
En dan moet je je vetpercentage en gewicht goed in de gaten houden.
Zit je 1500 kcal boven je energiebehoefte en je beweert dan dat je in vet niks aankomt, dan kan dat betekenen dat je een vrij hoge stofwisseling hebt en zal je dit moeten merken als je je kcal gaat beperken, want dan val je af.
Bij gebruik met anabolica is je stofwisseling op een hoger niveau, maar dan nog vind ik dat je niet abnormaal grote hoeveelheden moet gaan eten. De kans dat je meer vet aankomt is dan vele malen groter.
Normaal gesproken is het zo als je van je energiebehoefte uitgaat, dat je hier ongeveer tot 500 kcal boven mag zitten, als je wil aankomen.
En dan moet je je vetpercentage en gewicht goed in de gaten houden.
Zit je 1500 kcal boven je energiebehoefte en je beweert dan dat je in vet niks aankomt, dan kan dat betekenen dat je een vrij hoge stofwisseling hebt en zal je dit moeten merken als je je kcal gaat beperken, want dan val je af.
Bij gebruik met anabolica is je stofwisseling op een hoger niveau, maar dan nog vind ik dat je niet abnormaal grote hoeveelheden moet gaan eten. De kans dat je meer vet aankomt is dan vele malen groter.
@ Cast - Ge doet een bulk of een cutkuur. Om massa aan te zetten ga je dik boven je behoefte zitten in combi met as. Daarom zien de pros er ook zo vet uit in het off season. Die zitten niet slechts 500 kcal boven hun baseline. Dat is de enige manier om serieus groot te worden.
Of ge zet een cutkuurtje met de bedoeling je lbm te vergroten door je bf% te laten zakken. Dan ga je carbcyclen, met de ene dag op base dan onder etc.
eens met castaway en mr sym. ik bulk ook zwaar boven onderhoud maar ik vind ook niet erg om vet te winnen. ik heb gelukkig genetische geen bouw om dik te worden daarom blijf ik altijd onder de 14%
IK ben het niet met je eens, maar goed dat hoeft natuurlijk ook niet.
Maar als je ruimschoots boven je energiebehoefte gaat zitten, dan wordt je groter, maar ook vetter.
Dat vet moet er ook een keertje weer af.
Waarom dan niet 500 kcal boven je energiebehoefte gaan zitten, je lichaam goed in de gaten houden, hoe je reageert en als blijkt dat je bij moet sturen, je voeding bij sturen.
Je bouwt dan droge massa op en je hoef niet in mei/juni ineens te gaan diëten en/of schildklierhormonen met clenbuterol te nemen, om in de zomer over het strand te kunnen lopen zonder pens.
Overigens dat die pro's er zo huge in off-season uitzien, is niet alleen van de spinazie die ze eten . Die kuren ook wat heftiger.
Heb laatst een kuur gezien van Andreas Muntzer, die de pijp aan maarten heeft gegeven.
1000mg testosteron propionate e.d. en 1000 mg testosteron enathate p.w. met nog diverse andere middelen, zoals IGF1, rHGH, Insuline etc., was normaal voor hem. Kan je vertellen dat er meerdere pro's zijn die zo kuren.
Overigens ik train 23 jaar en dat heeft niets te maken met mijn mening
@Cast, wat zijn je beste stats ooit? Ik was 116 kg a 8% bij 1.88m. Hetgeen groot is. Geloof me, droog bulken bestaat niet. Niet als je GROOT wilt worden. Just my 2 cents.
Het "groot" worden is genetisch bepaald, heeft niets met voeding te maken.
Je snapt toch wel als iemand zoals ik die 1,72 is, geen 120 kg aan spiermassa met zich meedraagt met een vetpercentage van 6%. Dan zou ik zo in een freak show kunnen passen.
Dus je gaat nu appels en peren vergelijken om je gelijk te halen.
Beste stats: 79 kg met een percentage 5,5% (was op wedstrijdniveau) En dan zie je er ook gewoon groot uit, alleen kleiner als bij jouw vergelijking met 1,88 en 116 kg en je 8%, maar dat is ook logisch.
Maar zoals ik al zei in mijn vorige post, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Jij gelooft dat jouw methode het beste is en ik niet.
Puur om het feit dat het extra vet wat je wint, met jouw methode er ook weer af moet.
En als je dit cutten niet ondersteund met AAS, dan zal je ook weer een gedeelte van de gewonnen spiermassa verliezen.
Riki, ik vind het spijtig te moeten constateren dat je na 3 jaar absentie toch weer de strijd opzoekt. We weten nu wel hoe groot je was etc. En hoewel Castaway uitstekend in staat is zichzelf te verweren, wil ik toch benadrukken, dat je wat beter naar 'm zou kunnen luisteren. Tijdens jouw afwezigheid heeft hij het board met veel verstandige zaken verrijkt. Hou dus S.V.P op met egotripperij over hoe zwaar je was, hoe lang je traint, hoe goed je kuurt en weet ik wat nog meer. Daar kweek je geen respect mee, enkel hoongelach. Nu zal je wel weer pissig op mij zijn, maar daar ben ik redelijk tegen bestand. Houd de discussie een beetje op niveau, zodat we er allemaal van leren.
We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.
Sex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
Parasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
Shuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
Comment