interresant

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• interresant

ik vond dit op een andere site ik vond het wel interresant en wou het effe delen interresant

wat een onzin wordt daar verteld, zit ook heel veel dingen in die kloppen btw
    komt hier vandaan het stoppen!!
    Last edited by onderhandelen; 29-12-2007, 14:54.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    We like it

Comment

Even het bovenste stukje gescand. Vind het wel grappig dat ze het hebben over cortisonreceptoren en dat je cortisonspiegel stijgt. Niet om het een of het ander maar cortison is, hoewel ook een bijnierschors hormoon zeker niet hetzelfde als cortisol. Vergissingen als deze doen me al gauw aan de bron twijfelen.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

cortison = pre-cursor van cortisol

Er staan een hoop vergissingen in het document, maar je mag niet vergeten dat het oud is en vanuit een tijd komt dat informatie vinden op het internet nog niet zo makkelijk was.
        Last edited by Genjuro; 30-12-2007, 22:45.
        the one and only tabata overlord

Comment

Corticosteroïden: (een subgroep van de steroïden) zijn hormonen die van nature in het lichaam voorkomen, en geproduceerd worden door de bijnierschors. Corticosteron, cortisol en cortison vormen een subgroep van de corticosteroïden, en zorgen voor de verwerking van koolhydraten, eiwitten en vet, en het omgaan met stress. Ze werken ook onstekingsremmend. Hydrocortison is een chemische vorm van cortisol.

Cortison is een lichaamseigen stof net als cortisol. Hydrocortison is de chemische variant. Maar er wordt onderscheid gemaakt tussen cortisol en cortison, dus het zijn niet dezelfde hormonen.

Edit: zie nu je edit. Laat bovenstaande maar zitten als reactie op jouw reactie.
          Last edited by GeneralIx; 30-12-2007, 22:46.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Corticosteroïden: (een subgroep van de steroïden) zijn hormonen die van nature in het lichaam voorkomen, en geproduceerd worden door de bijnierschors. Corticosteron, cortisol en cortison vormen een subgroep van de corticosteroïden, en zorgen voor de verwerking van koolhydraten, eiwitten en vet, en het omgaan met stress. Ze werken ook onstekingsremmend. Hydrocortison is een chemische vorm van cortisol.

Cortison is een lichaamseigen stof net als cortisol. Hydrocortison is de chemische variant. Maar er wordt onderscheid gemaakt tussen cortisol en cortison, dus het zijn niet dezelfde hormonen.

Edit: zie nu je edit. Laat bovenstaande maar zitten als reactie op jouw reactie.
            Ik was inderdaad in de war met hydrocortison

Comment

Ik heb het op moeten zoeken hoor, het was maar klein vergissinkje. Vraag me trouwens af waarom je iemand een cortisoninjectie zou geven, zou je niet beter gaan op iets als amfetaminen ofzo om je concentratie op te krikken?

sigpic

Comment

theoretische apen
                We like it

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
                  theoretische apen
                  Hahaha. Theorie is ook leuk.

sigpic

Comment

Hahaha. Theorie is ook leuk.
                    hoeveel machtsvormen had je ook al weer.......
                    kan die theorie niet vinden op t net

Knowledge is Power
                    Last edited by onderhandelen; 30-12-2007, 23:20.
                    We like it

Comment

Ik ken er maar eentje: er zijn drie machten: uitvoerend, controlerend en wetmakend. Zie alleen niet in wat het met de discussie heeft te maken.

sigpic

Comment

Ik heb het op moeten zoeken hoor, het was maar klein vergissinkje. Vraag me trouwens af waarom je iemand een cortisoninjectie zou geven, zou je niet beter gaan op iets als amfetaminen ofzo om je concentratie op te krikken?
                        Ik heb 2 cortisoninjecties gehad voor een ontsteking in mijn kapotte enkel(pijnlijke injecties, dan is as injecteren een lachertje). Puur als ontstekingsremmer dus.

Niet dat het veel opgebracht heeft, eens de cortison uitgewerkt was begon de ontsteking na een tijdje gewoon opnieuw, maar ik heb zo wel door de pijn kunnen trainen.
                        Last edited by Genjuro; 31-12-2007, 16:23.

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                          Ik heb 2 cortisoninjecties gehad voor een ontsteking in mijn kapotte enkel(pijnlijke injecties, dan is as injecteren een lachertje). Puur als ontstekingsremmer dus.

Niet dat het veel opgebracht heeft, eens de cortison uitgewerkt was begon de ontsteking na een tijdje gewoon opnieuw, maar ik heb zo wel door de pijn kunnen trainen.
                          Dat is wel jammer natuurlijk. Ook jammer dat het een katabool hormoon is.

Mijn vraag blijft echter nog steeds staan, ik las in een artikel op ergogenics dat een honkballer een prachtige homerun sloeg na een cortisoninjectie om zijn concentratie op te krikken. Zou je echter niet beter iets pakken als amfetaminen voor dit doel?

sigpic

Comment

Dat is wel jammer natuurlijk. Ook jammer dat het een katabool hormoon is.

Mijn vraag blijft echter nog steeds staan, ik las in een artikel op ergogenics dat een honkballer een prachtige homerun sloeg na een cortisoninjectie om zijn concentratie op te krikken. Zou je echter niet beter iets pakken als amfetaminen voor dit doel?
                            Ja, alhoewel ik amfetaminen wat ver vind gaan. Er zijn nog andere concentratieverbeteraars.

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                              Ja, alhoewel ik amfetaminen wat ver vind gaan. Er zijn nog andere concentratieverbeteraars.
                              Uiteraard, maar als je dan toch naar de steroïden grijpt, ga je voor het maximale resultaat. Ik denk dat je dan toch eerder voor iets als amfetaminen kiest als voor caffeïne.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X