Efedrine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Efedrine

Efedrine is afkomstig van ephedra

De positieve werking van kruiden is niet altijd medisch-wetenschappelijk bewezen. Bovendien kunnen afslankpreparaten met bepaalde kruiden een gevaar voor de gezondheid vormen en in ernstige gevallen zelfs tot de dood leiden. Een voorbeeld is de stof efedrine, afkomstig van het kruid ephedra en een veelvoorkomende stof in voedingssupplementen die zorgen voor gewichtsverlies. Efedrine doet de trek afnemen, maar er is geen enkel onderzoek dat aantoont dat men ook daadwerkelijk gewicht verliest. Efedrine is bovendien een stof waar voorzichtig mee moet worden omgesprongen. Het veroorzaakt mogelijk een hoge bloeddruk, hartritmestoornissen, slapeloosheid, nervositeit, trillingen, hartaanvallen, beroertes en zelfs de dood. Bovendien kan er een wisselwerking optreden tussen efedrine en talloze medicijnen. Het is daarom niet onlogisch dat efedrine nu alleen nog als medicijn mag worden verkocht en het uit de schappen van de winkels verdwenen is.

wie neemt er hier van jullie wel eens efedrine
    en wat is jullie ervaring hier mee
    val je er echt van af zoals ze zeggen
    of kan je het gewoon gebruiken als energie booster en er goed bij blijven eten, zodat je niet afvald
    Pain is temporary...pride is forever...

ik neem wel s efedrine... je valt er zeker van af, MAAR je verbrand ook spier helaas...........
    uut grunn!

Comment

Ik zit op dit moment op ephedrine, na 2 weken pauze, ms beetje teveel gepakt, ik zit hier precies op de speed.

Ephedrine is spierbeschermerd, veel spier zul je niet op ephedrine kwijtraken mits de voeding in orde is. Bij mij werkt het vooral tegen de honger.
      Last edited by Genjuro; 10-11-2008, 21:14.
      the one and only tabata overlord

Comment

dus als je er goed bij blijfd eten, kan je het gerust eens gebruiken tijdens het trainen
        gewoon op 50 mg als energie booster

Comment

50 mg is te hoog. Ik neem 30mg en dat werkt al zeer goed.

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
            50 mg is te hoog. Ik neem 30mg en dat werkt al zeer goed.
            ok ik neem dus altijd die 50 mg
            en dat merk ik ook wel dan, goeie energie booster
            had vandaag om 6 uur ingenomen, merk het nu nog wel kwa energie
            dus overstappen naar 30 mg zou je mij aanraden

Comment

Als je de sides aankunt en je bent tevreden van 50mg, doe maar 50mg dan.

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                Als je de sides aankunt en je bent tevreden van 50mg, doe maar 50mg dan.
                ben zeker wel tevreden
                ga denk ik tog proberen op 30, want je voeld wel verschil tussen een halfe of een hele, alvast bedankt voor de info

Comment

[quote=Genjuro;487672

Ephedrine is spierbeschermerd, veel spier zul je niet op ephedrine kwijtraken mits de voeding in orde is. Bij mij werkt het vooral tegen de honger.[/quote]

just curious...hoe werkt dat dan?? mij is altijd verteld dat t afbreekt, verbrand zeg maar
                  uut grunn!

Comment

ephedrine stumileert de afgifte van noradrenaline en adrenaline, die zich binden aan de beta-receptoren. Gevolg is beter vetmobilisatie en dus meer vet in het bloed, waar dan makkelijker aanspraak op gedaan wordt tijdens een calorietekort, ipv spiercellen die het lichaam eerst nog moet afbreken om er energie uit te halen.

Comment

Norad en ad zijn toch catabool? Zijn beide catecholamines en daarmee katabool toch (hoewel dopamine niet catabool is, maar dat terzijde). Meen in ieder geval eens in een artikel van CT te zijn tegen gekomen dat ze niet echt goed voor je spiermassa waren?
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

met efedrine voel ik met zowat net als xtc. lol.
                        nadeel: droge strot en een kater.
                        maar missch. met genoeg water.....
                        een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

heb gelukkig nooit kater van ephedrine.

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Norad en ad zijn toch catabool? Zijn beide catecholamines en daarmee katabool toch (hoewel dopamine niet catabool is, maar dat terzijde). Meen in ieder geval eens in een artikel van CT te zijn tegen gekomen dat ze niet echt goed voor je spiermassa waren?
                          Vind niet direct de studie terug, maar hier even een stukje dat over die studie gaat.

How to use ephedrine to keep that hard earned muscle

You may have heard the Clenbuterol prevents muscle loss during a diet. This is true. Beta-adrenergic stimulation can preserve muscle protein. If you ask your average bodybuilder they will usually tell you that indeed Clenbuterol saves muscle, but ephedrine won't. They are wrong, of course.

In studies measuring body composition as well as weight loss, ephedrine has shown the ability to prevent lean tissue loss (3). In a small double blind study lasting eight weeks, two groups of obese women were given either 20 mg ephedrine with 200 mg caffeine (E+C) or placebo (P) three times daily.

After eight weeks weight loss was not significantly different between the groups, but the E + C group lost 4.5 kg more body fat and 2.8 kg less fat free mass (FFM). That is a difference of more than six pounds in eight weeks. The expected decrease in 24-hour energy expenditure (EE) seen in the P group was 10% at day 1 and 13% at day 56, but was only 7% and 8% in the treated group. The higher EE in the E +C group was entirely covered by fat oxidation.
                          Last edited by Genjuro; 11-11-2008, 12:50.

Comment

Even het hele artikel posten, staat enorme informatie in.

Ephedrine and Caffeine - Supplement Profile

Comment

Bedankt, ga dat zo even doornemen.

Interessant stukje. Vooral ook omdat het me weer wat wijzer heeft gemaakt w.b.t. half life. Meende dat de halfwaarde tijd vergelijkbaar was met clen, maar dat is dus zeker niet het geval. Vraag die dan wel op komt: waarom ephedrine ook op een 2 on-2off cycle net als clen?
                              Last edited by GeneralIx; 11-11-2008, 13:04.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X