hoe zit het met de wet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe zit het met de wet

vind er maar weinig over terug, hieronder een stukje maar veel wijzer wordt je er niet uit

Verkoop en bezit in Belgiƫ strafbaar. Eigen gebuik niet. Dus als je als amateur getest wordt en positief bevonden wordt op anabolengebruik ben je niet strafbaar voor zover je geen anabolen bij je hebt of in je bezit hebt. Bezit wordt gelijkgesteld gesteld met gebruik ma gebruik wordt niet noodzakelijk gelijkgesteld met bezit.

Hoe zit dat nou eigenlijk, iemand op de hoogte hiervan ??

Zou het je niet kunne vertellen.
    Kijk is in het wets boed of het straf boek.

Vreemde wetten die belgen
    Who's the Chef

Comment

Klopt maar zo valt er ook wat voor nederland te zeggen over de wiet

Comment

Originally posted by Poseidon View Post
        vind er maar weinig over terug, hieronder een stukje maar veel wijzer wordt je er niet uit

Verkoop en bezit in Belgiƫ strafbaar. Eigen gebuik niet. Dus als je als amateur getest wordt en positief bevonden wordt op anabolengebruik ben je niet strafbaar voor zover je geen anabolen bij je hebt of in je bezit hebt. Bezit wordt gelijkgesteld gesteld met gebruik ma gebruik wordt niet noodzakelijk gelijkgesteld met bezit.

Hoe zit dat nou eigenlijk, iemand op de hoogte hiervan ??
        Wat begrijp je hier niet aan?
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

wel je mag gebruiken bij wijze van spreken maar je mag niet in bezit zijn
          hoe kan je dan gebruiken als je niks in je bezit hebt of je moet natuurlijk op verplaatsing gaan prikken, kan ook

zoals Been aangeeft, rare wetten hier in Belgie maar los van de anabolen trekt alles hier op bitter weinig, vind Belgie dan ook maar een apaland vinden

Nederlandse wet zegt dat je mag bezitten maar enkel voor eigen gebruik en geen handel

Comment

Originally posted by Poseidon View Post
            wel je mag gebruiken bij wijze van spreken maar je mag niet in bezit zijn
            hoe kan je dan gebruiken als je niks in je bezit hebt of je moet natuurlijk op verplaatsing gaan prikken, kan ook

zoals Been aangeeft, rare wetten hier in Belgie maar los van de anabolen trekt alles hier op bitter weinig, vind Belgie dan ook maar een apaland vinden

Nederlandse wet zegt dat je mag bezitten maar enkel voor eigen gebruik en geen handel
            De wet lijkt me volstrekt helder... Kijk dat het een kromme redenering is, dat zie je wel vaker in het recht... Maar de wet zegt in ieder geval wel helder wat wel en wat niet mag... Oftewel: gewoon gebruiken en zorgen dat je niet gepakt wordt op bezit...
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Gebruik in Belgiƫ, of toch vlaanderen, mag ook niet. Tegenwoordig worden een hele hoop meer hardcore sportscholen bezocht door het dopingbusje en de flikken. Iedereen moet plasje afleveren, positief op anabolen = boete(1000 euro heeft iemand die ik ken moeten betalen) en voorkomen voor gerecht.

Als sporter zelf kun je zogezegd niet strafwettelijk vervolgt worden als je op een wedstrijd positief plast of weigert, maar ik heb toch huiszoeking gehad. Mag binnen 2 weken voorkomen op de disciplinaire commisie om het uit te leggen, heb net de brief ontvangen. Er hangt me dus een stevige administratieve boete boven het hoofd, minimaal 250 tot 25000 euro.

Meer info, zie het Vlaams decreet "Medisch Verantwoord Sporten"
              Last edited by Genjuro; 27-11-2008, 09:18.
              the one and only tabata overlord

Comment

http://www.sportschieten.be/download...oelichting.pdf

Comment

thx pinada en genjuro, zal zeker es gaan checken

@genjuro, in vergelijking met jou in antwerpen is er hier bij ons maar weinig hardcore gymĀ“s, de enige die miss hardcore is komen er nog veel hellĀ“s angels op af, niks mis mee als je ze maar niet in de weg loopt

Comment

Nederlandse wetboeken
                    Wetboek Online

kut site geeft geen enkel resultaat op Anabolen, Steroide, Doping. Het vraagt om alternatieve woorden die niks te maken hebben met het onderwerp. Wellicht dat iemand weet in welk boek we moeten zoeken :P

Comment

http://ikregeer.nl/static/pdf/KST64015.pdf
                      Sessie verlopen of onbekend

Zo hebben we weer wat te doen

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                        Gebruik in Belgiƫ, of toch vlaanderen, mag ook niet. Tegenwoordig worden een hele hoop meer hardcore sportscholen bezocht door het dopingbusje en de flikken. Iedereen moet plasje afleveren, positief op anabolen = boete(1000 euro heeft iemand die ik ken moeten betalen) en voorkomen voor gerecht.

Als sporter zelf kun je zogezegd niet strafwettelijk vervolgt worden als je op een wedstrijd positief plast of weigert, maar ik heb toch huiszoeking gehad. Mag binnen 2 weken voorkomen op de disciplinaire commisie om het uit te leggen, heb net de brief ontvangen. Er hangt me dus een stevige administratieve boete boven het hoofd, minimaal 250 tot 25000 euro.

Meer info, zie het Vlaams decreet "Medisch Verantwoord Sporten"
                        komen ze dan ook al bij thuis langs, omdat ze weten dat jij hardcore traind ofzo, dat is ook mooi fuckt op, hoop voor je dat die boete niet te hoog voor je word, alsof ze niks beter te doen hebben, ik hou me maar wijs stil
                        veel succes nog verder, laat het ons even weten hoe het is afgelopen
                        Pain is temporary...pride is forever...

Comment

hoeveel had je trouwens in huis genjuro ??

Comment

hij had natuurlijk niks in huis sjaak. wat denk je. hij wist allang dat ze kwamen nadat hij weigerde.
                            wel mega drek zo'n wet. ga je lekker op je kuur word je er ff lekker uitgepikt. en 100 km naar het noorden krijgen junks drugs van de overheid om ze van het stelen af te houden.
                            een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by martin27 View Post
                              komen ze dan ook al bij thuis langs, omdat ze weten dat jij hardcore traind ofzo, dat is ook mooi fuckt op, hoop voor je dat die boete niet te hoog voor je word, alsof ze niks beter te doen hebben, ik hou me maar wijs stil
                              veel succes nog verder, laat het ons even weten hoe het is afgelopen
                              Was niet het busje van de dopingcontrole zelf maar de drugscel van de federale politie. Was dus geen dopingcontrole maar een echte huiszoeking.

Ze kunnen wel degelijk thuis bij je komen aankloppen als onverwachte controle, maar dan moet je in wedstrijdverband trainen.

Het wordt een beetje een heksenjacht, vreselijk opgeblazen met boetes die ver over het normale gaan. Als je iemand neersteekt krijg je niet eens zo'n boete.
                              the one and only tabata overlord

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X