Ghb

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ghb

er zijn genoeg bbuilders die ghb gebruiken voor beter slapen/ herstellen. nou is mijn vraag: zijn hier ook mensen die het gebruiken/ gebruikt hebben en: wat zijn je ervaringen / resultaten hiermee?
    een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Heb er ook goede dingen over gehoord maar ken het zelf niet. Ben benieuwd.

Greets...
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

kan je misschien voor de leken onder ons (ik dus) zeggen wat ghb is.
      stil growing

Comment

Ik gebruik het af en toe recreatief.

Tot een jaar of 7 terug kon je het nog gewoon verkrijgen in de winkel als supplement. Maar is uit de handel genomen nadat het als date rape drugs in het nieuws kwam in amerika...

Comment

GHB is een narcose middel, is al deels over verteld in de kuur van DINO21 in zn winstrol loggetje.
          Daar kan ik ook uit opmaken dat Ax het heeft gebruikt, dus die zou wel wat info kunnen geven
          I live to end the game

Comment

Wat is het?
            -----------

Stofnaam:
            GammaHydroxyButyraat

Straatnaam:
            GHB, Liquid E.

(Chemische) samenstelling:
            4-hydroxybutanol zuur

Bron:
            Farmaceutische industrie, doe-het-zelfpakketten (via internet)

Uiterlijk:
            GHB is een wit poeder. Dit kan gemakkelijk pasta-achtig worden door blootstelling aan de buitenlucht omdat het een hygroscopische stof is (trekt vocht aan)
            Stroperige vloeistof (meestal kleurloos, maar soms met kleurtje)
            Tabletten en capsules (zeer zeldzaam)

Wat doet het met je?
            ---------------------

Werking:
            De werking van GHB hangt heel erg af van de dosering. Bij lage doseringen werkt het ongeveer als alcohol, bij hogere doseringen heeft het iets weg van XTC en bij nog hogere doseringen werkt het als verdovingsmiddel (anestheticum) en kun je zelfs in een soort coma raken.

Lichamelijk:

Ontspannend
            Slaperigheid
            Hoge bloeddruk
            Vetvermindering
            Spiergroei
            Incontinentie
            Verlaging lichaamstemperatuur
            Vertraagde hartslag
            Ademhalingsdepressie
            Braken
            Mogelijk bewustzijnsverlies en reversibele coma (coma waar je uit komt)

Psychisch:

Ontremming (bij een lage dosis)
            Euforie (het gevoel alles aan te kunnen) bij een hogere dosis
            Milde visuele hallucinaties
            Stemmingsverbetering
            Duizeligheid
            Geheugenverlies
            GHB met andere drugs
            Combineer GHB nooit met alcohol!!! Alcohol versterkt de (negatieve) effecten van GHB en deze combinatie is levensgevaarlijk. Verder is gecombineerd gebruik met slaap- en kalmeringsmiddelen (benzodiazepines, phenotiazines, barbituraten) en opiaten (heroïne, opium, methadon etc.), anti-spuugmiddelen (anti-convulsiemiddelen), anti-allergie middelen en andere slaapmiddelen riskant. Weet je niet zeker of je een van deze middelen gebruikt, neem dan contact op met je huisarts of Parnassia Preventie.

Werkingsduur:

GHB werkt meestal na 15-30 minuten na inname van ongeveer 2 gram en de werking blijft ongeveer 3 uur aanhouden.

Aantoonbaarheid:

GHB is een stof die al van nature in het lichaam zit. Het is redelijk snel uit ons systeem. Vijf uur na injecteren van GHB is het al niet meer aantoonbaar in urine.
            Over de aantoonbaarheid na orale ( drinken of slikken) inname van GHB is bij ons niets bekend.

Gebruik en risico’s.
            ------------------

Gebruiksmethoden:
            Je kunt GHB drinken en slikken. GHB kan ook gespoten worden, maar dit komt in Nederland zeer zelden voor.

Risico’s
            -------

Lichamelijk:

* Bewusteloosheid.
            Stoppen van de ademhaling doordat de tong deze blokkeert.
            Door braken kan de maaginhoud in de longen terechtkomen waardoor je stikt.
            Risicogroepen zijn mensen met epilepsie, het Cushings syndroom, hart- en vaatziekten, hyperprolactinemie en een hoge bloeddruk.
            De als aangenaam ervaren werkzame dosering ligt vlak onder de dosering waarbij men in een coma kan raken. Bij GHB komen wisselende concentraties voor, waardoor goed doseren bijna onmogelijk is. Vertrouw ook geen informatie over doseringen die op internet worden gegeven, maar laat je GHB testen bij de drugs testservice van Parnassia Preventie. De risico's zijn veel groter wanneer je het met alcohol combineert. (zie GHB met andere drugs, wat doet het met je?). Bij verkeerd gebruik kan GHB zeer gevaarlijk zijn en zelfs leiden tot de dood.

* Verslaving
            Er is hier nog niet veel over bekend over GHB en verslaving. Diverse onderzoeken spreken elkaar tegen. Het lijkt er echter op dat een klein percentage van de gebruikers zowel lichamelijk als geestelijk afhankelijk (verslaafd) kan raken.

Gebruikerservaringen:
            GHB veroorzaakt hallucinaties, euforie (het gevoel alles aan te kunnen) en ontremming bij lage dosis. Verder wordt seksuele stimulatie gerapporteerd door gebruikers. Gebruikers vergelijken GHB met marihuana, alcohol en met Valium (Diazepam).

Zwangerschap:
            Hoewel er niets bekend is over dit middel en zwangerschap is het verstandig om tijdens zwangerschap en borstvoeding geen drugs te gebruiken. Dit om ieder risico uit te sluiten.

EHBO:
            Wanneer iemand zich niet zo lekker voelt nadat hij/zij GHB heeft genomen kun je die het beste geruststellen in een rustige omgeving. Het is belangrijk dat iemand bij deze persoon blijft. Als het echt ‘fout’ gaat met iemand en het is nodig om professionele hulp in te schakelen, bel dan het alarmnummer 112 Het is dan erg belangrijk dat je vertelt dat deze persoon GHB heeft gebruikt. Zeg altijd tegen je vrienden wat en hoeveel je hebt gebruikt. Het is het beste als in ieder geval een persoon niet gebruikt.

Aanvullende informatie:
            Tot tien jaar geleden werd dit middel gebruikt als narcosemiddel. Het raakte in onbruik vanwege de trage inwerking en vanwege de nawerkingen. Het heeft geen schadelijke effecten op de lever, nieren en andere organen. GHB laat geen toxische (giftige) resten achter. GHB komt ook in natuurlijke vorm in het lichaam voor. GHB staat bekend als rape-drug, maar hier zijn geen bewijzen voor. GHB heeft een erg zoute smaak.

Cijfers:
            Er is nog niet veel bekend over hoeveel GHB wordt gebruikt. Momenteel wordt hier wat meer onderzoek naar gedaan. Wel is bekend dat het wat meer wordt gebruikt.

Hoop dat je hier iets mee bent, zou persoonlijk zeggen zolang je er zorgvuldig mee omspringt valt het allemaal best mee. Maar is met veel zaken zo.
            You were put on this world to achive a goal in live, so go for it and don't lose the faith.  At least I try.

Comment

hm. ax? heb jij nog iets toe te voegen ?
              ik heb inmiddels in de gaten dat in het anabolen circuit niemand echt met ghb geassocieerd wordt. (missch. risico?)
              maar toch zou ik wel es zoiets (onder toeziend oog van mr. J.) willen proberen. maar ja, ik hoorde vanavond toevallig dat je als een malloot loopt en van voren nit weet dat je van achter leeft. maar das missch. weer bij teveel.

Comment

Bruce dat van die malloot herken je toch al wel..

Greets...
                Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Als je er teveel van neemt is het moeilijk je spieren onder controle te houden en spastiche bewegingen zijnn het gevolg.
                  In het uitgaans leven zit het in buisjes van 5 ml en dit is toch zeker voor een beginner voldoende voor een uur of 3 a 4. Omdat het vaak bij mensen thuis in de badkuip, via op internet gekochte ingredienten gemaakt word, kan de sterkte erg varieren.

Als je binnenkort onder verdoving gaat, zou ik het niet nemen. Je lichaam raakt er bij gebruik aan gewend en daardoor zou de nacrose niet helemaal kunnen werken...

Verder is het af te raden samen met alcohol te nemen.

Ik zou het zelf niet als fitness suplement zien of het daarvoor gebruiken. Hoogstens een beetje op een feest of met je vrouwtje thuis...want je word er allebei rete g... van!

1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Heb het zelf redelijk vaak gebruikt en tijdens de kuur zelfs elke dag bruce. Als je het af en toe gebruikt heb je er weinig last van als je de dosis maar laag houd. Want als je de dosis iets te hoog inneemt krijg je lachwekkende/schrikwekkende dingen voor je medemens.Zoals stuiptrekkingen oogwegdraaingen duizeligheid kotsen niet meer wakker kunnen blijven. En je kan er ook hele erge stuiters van krijgen!!!!!!!! Deze dingen zijn wel allemal bij vloeibare ghb verband want in poedervorm heb ik er geen ervaring mee.
                    Zou voor een betere nachtrust het niet nemen want gaba hebt hetzelfde effect met minder bijwerkingen. Voor de rest is ghb wel een leuke recreatieve drugs maar of het nou echt invloed hebt op bb ben ik niet achtergekomen want heb de kuur maar 3 weken volgehouden en sindsdien heb ik geen ghb meer gebruikt.
                    eat eat eat and look like a freak!

Comment

Originally posted by [b
                      Citaat[/b] (Curiosio @ Okt. 04 2003,05:21)]Bruce dat van die malloot herken je toch al wel..

Greets...

oh je bedoelt jack....

Comment

Originally posted by [b
                        Citaat[/b] (bruce @ Okt. 04 2003,17:52)]
                        Originally posted by [b
                        Citaat[/b] (Curiosio @ Okt. 04 2003,05:21)]Bruce dat van die malloot herken je toch al wel..

Greets...

oh je bedoelt jack....      
                        hahahaha, inderdaad, Mr C was in de war denk ik ja. Ik herken die malloot wel, dat is bruce tijdens het uitgaan

Comment

Comment

beste,

Gewoon afblijven ,dit is een feestdrugs en heeft toch niet veel meer te maken met Body-Building.
                            Anders gaan we wel erg veel risico nemen,als we dat toch doen ga ik aan de XTC, heb hier teveel ervaring mee gehad
                            Heb nog last van mijn kaken,dus doe maar gewoon is al gek genoeg.
                            groetjes patrick
                            patrick

Comment

xtc is juist verrot voor bodybuilders. het bevordert de spierafbraak per direct plus dat je enkele dagen geen eetlust hebt, het laat allemaal toxische troep in je lichaam achter.

GHB doet dit dus niet, het is een lichaamseigen stof. Wat heeft GHB met BB te maken? nou, het staat er goed om bekend dat veel BB'ers die niet kunnen slapen van de AS (heb ik zelf met dboll ook veel last van) dan GHB gebruiken om in slaap te komen, een diepe slaap, bevordert dus je groei. GHB verhoogt ook de afgifte van GH, met factor 6... dus op zich wel leuke feiten voor een bodybuilder, vraag is echter , hebben mensen hier positieve/negatieve ervaring meee.

nog ff een keer, neem als bb'er nooit xtc. dan kan je je nog beter klem zuipen. xtc is vette troep voor een bb'er. en zeker de xtc van deze tijd met speed en andere troep erin die er niet in thuis hoort..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X