Misselijk na been training !!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Misselijk na been training !!

Ik heb gisteren benen getraint en zoals altijd als ik goed benen getraint heb ben ik de volgende dag een beetje afwezig en soms misslijk en hoofdpijn.waardoor komt dat ?? Nu vanavond kom ik bijna niet meer me stoel uit en dat is morgen nog erger waarschijnlijk . Heb altijd twee dagen erge spierpijn .en meestal na 5 dagen voel ik het nog ! Wat zou ik er tegen kunnen doen om die spierpijn te verminderen ?? Ik kan niet eens meer op de wc pot zitten !! Ik ben me erg aan het motiveren om benen te trainen en het gaat aardig goed maar met zon pijn elke week wordt je er niet echt vrolijk en motiverend van .En ik ben echt niet zon doetje kan wel ergens tegen . Heb geprobeerd te fietsen een dag na been trainen om het los te gooien maar dat leek alleen maar erger te worden .Ik weet dat ik niet de enigste ben Maar al wist ik iets dat het mischien iets verlicht dat ben ik al blij . En de volgende dag moe en missleijk en hoofdpijn is ook niet erg pretig want het weerhoud me soms om te gaan trainen .
    Gr Guus

Toevallig kom ik net terug van benen trainen, en zit hier wazig te zijn..
    Da's gek, ik ben meestal alleen tijdens, en tot een uurtje of twee na het trainen misselijk.. Ik moet wel zo snel mogelijk iets met suiker binnen hebben, anders zou ik nog weleens flauw kunnen vallen..
    Ik weet hier niet veel van, maar vreemd vind ik het wel.. eet je misschien te weinig?? Of ben ik de enige?

Comment

Originally posted by [b
      Citaat[/b] (Stomper @ Mrt. 10 2004,19:48)]Ik weet hier niet veel van, maar vreemd vind ik het wel.. eet je misschien te weinig?? Of ben ik de enige?
      Hehehe ,nee ik eet heel erg veel
      Sochtends 9:00 pap met eiwit en twee uur daarna Pasta met groenten en kip ,daarna 12:00 banaan en naar de sportschool
      Tijdens trainen carbo en na trainen om een uur of 2:30 een carbo 86 gr/eiwit 53 gr shake
      dan uur later weer maaltijd met pasta/rijst en kip /groenten .Dan twee uur daarna avondeten Aard/gr/vlees (kip/biefstuk/vis) Twee uur later weer een maaltijd brrod/pasta of rijst en dan twee uur later yoghurt/kwark met fruit !!
      Nou als dat niet genoeg is ))
      Neem daarbij ook nog Animal pack en extra vit C en Glutamine .

Comment

Denk wel dat iedereen na een beentraining een beetje misselijk of zich niet echt lekker voeld, bij mij begint dat meestal tijdens de training zo rond de laatste oefening dan moet ik direct iets kunnen eten en een koolhydraat drankje kunnen drinken.De dag erna val ik meestal een paar keer door de knieen en een trap doen is sm. Doe je misschien niet teveel oefeningen en misschien doe je een oefening fout ofzo.

Zou het anders niet weten

grtz
        stil growing

Comment

Post je benenschema even, misschien doe je te veel oefeningen. 5 dagen spierpijn is ook wel erg lang hoor...

Tijdens het benen trainen ben ik soms ook misselijk. Tijdens het squatten en de stiff leg deadlift word ik soms ook wat licht in mijn hoofd en heb problemen met coördinatie. Ik probeer tijdens het benen trainen ook niet teveel water te drinken, hoe meer ik drink des te misselijker ik word.
          Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (snipke @ Mrt. 10 2004,20:29)]Denk wel dat iedereen na een beentraining een beetje misselijk of zich niet echt lekker voeld, bij mij begint dat meestal tijdens de training zo rond de laatste oefening dan moet ik direct iets kunnen eten en een koolhydraat drankje kunnen drinken.De dag erna val ik meestal een paar keer door de knieen en een trap doen is sm. Doe je misschien niet teveel oefeningen en misschien doe je een oefening fout ofzo.

Zou het anders niet weten

grtz
            Nee dat ook niet Ik krijg juist altijd complimenten dat ik de oefeningen zo goed uitvoer !! Ik Train benen met ex Holland en die houd me wel in de gaten !

Comment

Toevallig heb ik het vadnaag gehad. Benen is zo onzettend energierovend bij mij dat ik meestal zo ongeveer 12 uru slaap. En dan ben ik nog moe.

Vandaag 12 uur geslapen of meer. En daarna nog 3 uur op bed gelegen was helemaal dood, spierpijn als de t**ing. En futloos wil je niet weten, maar ik weet waar ik het voor doe en daar heb ik het voor over
              I live to end the game

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] (KeepItReal @ Mrt. 10 2004,20:42)]Post je benenschema even, misschien doe je te veel oefeningen. 5 dagen spierpijn is ook wel erg lang hoor...
                Ik spilts mijn beentraining in achter en voor benen. Dinsdag voor en vrijdag achter .
                Ik doe bv :
                Dinsdag :Kniebuigen (squats) 5 sets a 8... reps
                          :Legpress       4 sets a 8.... reps      
                          :Hacksquat (smal) 4 sets  ''
                          :Legextension    5 sets 8.... reps
                En daarna kuiten

Vrijdag : Steps  4 sets 8...reps
                         : Liggend of staand hamstringcurls 5 sets 8...reps
                         : Deadlift 4 sets 8.....reps
                En daarna kuiten
                Ik wil nog al eens veranderen Dus niet altijd dit schema !

Comment

19sets. na 10-12 sets voluit kan ik al bijna niet meer lopen en zeker nie tde trap op soms haha
                  I live to end the game

Comment

Originally posted by [b
                    Citaat[/b] (Adonis @ Mrt. 10 2004,21:17)]19sets. na 10-12 sets voluit kan ik al bijna niet meer lopen en zeker nie tde trap op soms haha
                    vandaar dat ik legextension als laatste pak want dan ben ik meestal al kapot en daarbij kan je lekker zitten
                    Plus je begint de eerste zet niet gelijk hondert kilo erop te gooien tenminsten ik niet !!
                    Ik gaat pas lekker als ik twee a drie keer gesquat heb dan ben ik goed warm en soepeler . Zelf al heb ik gefietst van te voren !

Comment

Ik vind dat je behoorlijk veel doet. Ik zou minder oefeningen doen en/of minder sets. Je zou met leg press kunnen beginnen om goed op te warmen, en dan gaan squatten, dan kan je na 1 "voel" set voluit gaan.

Je zou een tijdje kunnen proberen hoe het bevalt als je minder doet.
                      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

ik heb wel is moeten kotsen en ben wel is flauw gevallen door de inspanning dus zou best gewoon door inspanning kunnen komen en niets met de voeding te maken hebben
                        "Only the weak attempts to accomplish what he knows he can already achieve."

"Failure will not overcome me so long as my will to succeed is stronger."

"Success must be felt within before it can be seen on the outside."

"You have to do what others won't to achieve what others dont."

Comment

Originally posted by [b
                          Citaat[/b] (dirkster @ Mrt. 10 2004,22:03)]ik heb wel is moeten kotsen en ben wel is flauw gevallen door de inspanning dus zou best gewoon door inspanning kunnen komen en niets met de voeding te maken hebben
                          Mee eens, maar misselijk meer dan een dag na de benen training.. Dat heb IK nog nooit gehad..

Comment

Originally posted by [b
                            Citaat[/b] (Stomper @ Mrt. 11 2004,09:56)]Mee eens, maar misselijk meer dan een dag na de benen training.. Dat heb IK nog nooit gehad..
                            Ik ben altijd maar een dag misselijk maar spierpijn duurt langer Heb dinsdag benen gedaan kon gisteren niet normaal lopen Ik liep alsof ik de hele dag een stukje erin had zitten .Vanochten had ik nog last ervan wordt nu wat minder .

Comment

Wij doen meestal eerst legextension.. 15x 110kg onmiddellijk gevolgd door 7x 75 kg en dit driemaal.

Dan naar legcurls 15x 80 kg gevolgd door 7x 55 kg en dit ook driemaal.

Dan squats... We doen ze met bovenbeen iets boven parallel met grond... Ik heb geprobeerd met ass to the ground, maar door mijn lichaamslengte breek ik ofwel mijn rug ofwel vlieg ik naar voren. Dus doen we ze zo... eerst met 160kg, dan 180 kg en dan als we ons goed voelen 200kg.

Na dit spektakel zie ik vaak wazig tot en met. En dan doen we nog lunges 3 sets van 20 stappen met 70 kg in de nek. En dan ben ik naar de haaien...

En nog vind ik dat we niet zwaar genoeg benen trainen, want ik kan nog makkelijk trappen doen de dagen volgend erop...

Maar die hoofdpijn kan wijzen dat je dus tot uiterste bent gegaan, da heb ik deze week ook wat gehad en dan komt vermoed ik doordat je bloeddruk volgens mij tijdens het squatten zeer hoog oploopt en dat kan soms hoofdpijn genereren.

Achja...

Kuiten doen we tweemaal per week en eerst staand calf raise... Dan eerst zitten calve raise en dan nog een soort zittend calf raise... en dit ook weer 3 keer. ohja setjes van 15 keer...

En nog vind ik dat we niet zwaar genoeg trainen... hehe

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X